Szukaj

Zużycie paliwa Subaru Outback – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Subaru Outback

11,3
Subaru Outback V
Crossover 2.5i 175KM 129kW
Zrobiłem ponad 10 tys km jak do tej pory. Myślę że około 30% to były trasy (głównie ekspresówki, czasem autostrady, czasem drogi krajowe), reszta to miasto i to na króciutkich odcinkach. I przy takiej jeździe, jak dojdą jeszcze korki, to spalanie mojej żonie raz wyszło ponad 14 litrów. Trasa na wakacje Gdańsk - Szklarska Poręba - Hanower - Gdańsk miała spalanie 8,9 L/100km, a była to mieszana trasa autostrad (w tym też niemieckich czasem z prędkością 180-190km/h)/ekspresówek i dróg krajowych. Średnie spalanie wychodzi w granicach ok. 11 litrów, uwzględniając trasy. Spalanie liczone na podstawie przebiegów i tankowań, bo komputer zaniża. Na ekspresówce komputer pokazuje czasem 8 a czasem 9 litrów na tempomacie, na autostradzie spokojnie pokaże 9,5, jednak komputer zaniża o około 0,5-0,7. Ci co się zachwycają spalaniem 8L patrzą chyba tylko na komputer i nie są świadomi, że tak naprawdę oznacza to spalanie pod 9. Mimo to uważam, że 11 litrów to nie jest dużo na auto o tych gabarytach, stałym AWD, automatycznej skrzyni i tej pojemności silnika itp, przy jeździe w 70% po mieście, z czego sporo to są krótkie odcinki po 3-4km. Przy zwykłej jeździe paliłby mniej
8,3
Subaru Outback VI
Crossover 2.5i 169KM 124kW
Wyniki i poniżej trochę mojego komentarza. Jazda miejska (Gdańsk, poranne korki): 10-12 l/100 km, przy 90 km/h: 5,5-6,0 l (obroty silnika: 1500), przy 100 km/h: 6,0-6,5 l (obroty silnika: 1800), przy 110 km/h: 6,5-7,0 (obroty silnika: 1900), przy 120 km/h: 7,0-7,5 l (obroty silnika: 2000), przy 130 km/h: 7,5-8,5 l (obroty silnika: 2200), przy 140 km/h: 8,5-10 l (obroty silnika: 2500), przy 150 km/h: 10-11,5 l (obroty silnika: 3000). Średnia z 25 000 km: 8,4 l Podane wyniki są dla osób, które tak jak ja jeżdżą spokojnie i ekonomicznie (przewidywanie sytuacji na drodze, hamowanie silnikiem itd.). Samochodem przejechałem 25 000 km, jestem już po 2 wymianach oleju. Samochód używany w każdych warunkach pogodowych i drogowych. W tygodniu jazda codziennie od 10 do 40 km w jedną stronę (dojazdy do pracy), w weekendy wycieczki weekendowe w okolicy, kilka razy w roku dłuższe jazdy autostradą. Samochodem trzeba nauczyć się jeździć, jeśli chcemy, żeby był ekonomiczny. Skrzynia Lineartronic jest świetna, jeśli się z nią dogadasz. Trzeba wciskać gaz delikatnie i stopniowo. Wówczas skrzynia nie wkręca silnika na obroty powyżej 2000 i cały czas pracuje w zakresie 1100-1900, co sprawia, że jest naprawdę ekonomicznie. Jeśli wciskamy gaz jak w zwykłym automacie (poprzednio miałem DSG) obroty podchodzą do 3000-3200 i dopiero wówczas następuje wirtualna zmiana przełożenia - taka jazda podwyższa spalanie drastycznie. Dlatego napisałem, że kluczem jest nauka jazdy ze skrzynią. Pod względem ekonomii samochód zasadniczo nie nadaje się do ekonomicznej jazdy miejskiej. Duża ilość zatrzymań, ruszania, korków powoduje bardzo duży wzrost spalania i niewiele da się z tym zrobić. Jeżdżąc po Trójmieście nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10 l. Oczywiście mówię tu o godzinach szczytu, a nie jeździe w nocy, gdy nie ma ruchu. Szybciej niż 150 km/h przez dłuższy czas nigdy nie jechałem. Do tej prędkości w kabinie nadal nie słychać silnika, ale szumy powietrza są już naprawdę spore i robi się głośno. Tak samo jest ze stabilnością, zwłaszcza przy dużym wietrze. Do 140 km/h samochód jedzie zasadniczo jak po szynach, powyżej kształt nadwozia i prześwit dają o sobie znać i trzeba się mocniej skupić zdecydowanie, mocniej trzymać kierownicę itd. Mnie najbardziej relaksuje jazda na autostradzie z prędkością 120 km/h. Jest absolutna cisza, rozsądne spalanie i wciąż poruszamy się sprawnie (płynność jazdy, mało hamowań itd.).
7,8
Subaru Outback V
Crossover 2.5i 175KM 129kW
Auto potrafi spalić bardzo dużo i bardzo mało (jak na te parametry). Co ciekawe jazda z tempomatem aktywnym nie oznacza najniższego spalania, bo jednak człowiek lepiej widzi, czy warto przyspieszać, czy się dotoczyć do świateł, a tempomat od razu przyspiesza i dojeżdża na zadaną odległość do auta z przodu. Trasa Jelenia Góra - Wrocław drogami krajowymi (autostrada była zablokowana) wyszło 6,6 l głównie na tempomacie. Autostrada 130 km/h spala 7,9 l maks, przy 110 km/h 7,2 l. Po Wrocławiu wychodzi 8,5-10 l w zależności od korków. Wystarczy jednak dynamicznie przyspieszać z trybem Sport i spalanie wzrasta o 1-3 l.
10,3
Subaru Outback V
Crossover Facelifting 2.5i 175KM 129kW
Proszę nie wierzyć że 2.5 pali 7 czy 8 litrów a już tym bardziej na autostradzie czy trasie na wakacje, są to wierutne bzdury. Średnie spalanie miałem około 11-11.5 . auto jeździło w każdych warunkach miasto, trasa, autostrada mniej więcej po równo jeśli chodzi o przejechany dystans. Autostrada to 10.5-11 litrów na 100km jadąc sam lub z jednym pasażerem, wyjazd na wakacje zapakowany pod sufit to 11-12 a nie 8 jak ktoś napisał. Cisnąc cały czas 140-150-160 wyprzedzając dynamicznie to i do 13 potrafi dojść ze spalaniem. Miasto również podobnie jeżdżąc dynamicznie ale zgodnie z przepisami dojdzie do 12-13 litrów bez problemu. Reasumując: miasto 13 autostrada 11.5 trasa pozamiejska drogi lokalne do 9 litrów PS. Za słaby silnik do tak dużego rodzinnego auta, jeśli jeździłeś czymś co miało silnik z turbo i 130 koni lub więcej będziesz narzekać, 0-100km/h 10.5 sekundy to bardzo słaby wynik
8,7
Subaru Outback V
Crossover Facelifting 2.5i 175KM 129kW
Posiadam Outbaca 3.6 z 2019r z USA w maksymalnej dostępnej wersji wyposażenia i mając porównanie do wcześniejszych subaru nie zamienił bym go na żaden inny, móje stare outbacki 2.5 4at 2007 i 3.6 5at 2013 spalały znacznie więcej niż ten nowy 3.6. Minimalne spalanie jakie uzyskałem to 7litrów na 100km czołgiem silnikiem 260koni i napędem na 4 koła! Nie jechałem jak ślimak tylko normalnie z godnie z przepisami. W trasie ciężko jest przekroczyć 8.5-9litrów, duże brawa dla skrzyni biegów działa bardzo szybko i optymalnie dobiera obroty. W trasie gaz jedynie muskamy a auto jedzie lepiej niż inne osobówki spotkane na drodze. Autostrada to spalanie w okolicy 10litrów chyba że się nam nie śpieszy to i można spalać 8 jadąc 110km/h . Auto użytkuję tylko w trasie. PS. osoby które jeżdżą w mieście będą miały dużo wyższe wyniki, oraz osoby chcące jeździć 180km/h po autostradach. To duży samochód i wraz ze wzrostem prędkości spalanie gwałtownie rośnie. Jeśli ktoś się zastanawia nad 2.5 a 3.6 to nie ma nawet co porównywać i myśleć o 2.5 mniejszy silnik ledwo sobie daje radę z 4 pasażerów i bagażami a na autostradzie pali tyle samo co 3.6, jedynie w mieście będzie oszczędniejszy. A i według opinie mechaników 3.6 się lepiej nadaje do lpg jest to stary silnik w przeciwieństwie do 2.5 który jest dużo delikatniejszy. Miałem zakładać gaz ale się wstrzymałem bo auto pali mniej niż moje stare subaru!
7,5
Subaru Outback IV
Crossover Facelifting 2.5 i 173KM 127kW
Wyniki spalania liczone z rzeczywistej prędkości z GPS na odcinku 20km (licznik przekłamuje o 6-8 km/h na plus w stosunku do GPS, komputer co ciekawe nie przekłamuje spalania jeśli jest liczone z tankowań): 90km/h 5.8l/100km, 100km/h 6.4l/100km, 110km/h 7.8l/100km, 120km/h 8.6l/100km, 140km/h 11.00l/100km. Miasto w zależności od długości przejechanego odcinka i wielkości korków 8-12 l/100km. W zależności od kierunku wiatru i załadowanego ciężaru zużycie paliwa jest większe nawet o 1l (np. dodatkowo 3 pasażerów, bagaż wakacyjny i jazda z Warszawy do DE). Minimalne powtarzalne zużycie paliwa przy eko-jeździe na odcinkach powyżej 100km to 6.2l. Średnie zużycie paliwa po 10t kilometrów przebiegu przy jeździe defensywnej, nie wspomagającej budżetu państwa tj. autostrady, drogi lokalne wg zużycia liczonego z baku to 7.6l. Maksymalne zużycie dotychczas na sensowym odcinku pomiarowym w trudniejszych warunkach/wyższej prędkości średniej. 8.6l. Przeciętny zasięg na zbiorniku 850km. Ekonomizer nieco pomaga w uzyskaniu takich wyników. Możliwy montaż LPG ale na razie auto pali za mało.

Usterki Subaru Outback

Liczba wpisów: 9

Subaru Outback – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

10,0
Subaru Outback III
Kombi 2.5 165KM 121kW
Ten samochód jest świetny!!! Mam go od pół roku jeżdżąc zgodnie z przepisami , czyli normalna oszczędna jazda pali z odczytów z komputera benzynowego 7-7.2 7.4 benzyny w trasie co przekłada się na litr większe spalanie gazu, jak więcej wyprzedzam to 1.5-2litry gazu więcej niż benzyny. Na ekspresówce mieści się w okolicy 9 9.5 litrów gazu , na polskiej autostradzie 12.5 140-150km/h na klimatyzacji. W mieście praktycznie nim nie jeżdżę bo jest dla mnie za duży, spali nawet 15-16 gazu w korkach. Codzienna jazda 40km w jedną stronę spokojnie w 9 gazu się mieszczę żaden diesel nie jest tak ekonomiczny przy dzisiejszej cenie paliwa 7-8zł, a tym bardziej tak wielkie auto z napędem 4x4. Jedyny minus tych samochodów to wiek , koszt serwisu, trzeba też sprawdzać poziom oleju i dbać o auto. Ps nie nadaje się na autostrady buja przy większej prędkości, hamulce słabe bardziej na Amerykę 110-120km/h i długie proste jak na nasze autostrady gdzie każdy jedzie na zderzaku 140-160km/h. Mój bardzo szumi świszczy z uszczelki drzwi ale jest mocno zniszczona , u kolegi tego nie ma, co prawda jest głośno ale nie ma świstu powyżej 70km/h. Skrzynia pracuje bardzo głośno, a zwłaszcza po włączeniu reduktora szumi ale to trzeba się przyzwyczaić taka uroda tego napędu 4x4, szumi też cały napęd mimo że był sprawdzany i jest 100% sprawny. Taki już jest i kropka , cicha limuzyna to nie jest i nie będzie. Za ładny egzemplarz początkiem 2022r dałem 39900zł przebieg w dniu zakupu 239tys km , dziś mam 255tys km,
7,6
Subaru Outback III
Kombi 2.5 165KM 121kW
Genialne auto, koszty paliwa jak w jakieś turbopierdziawce 1.0 7-7.2 sporadycznie dobija w trasie do 7.6-7.8litrów benzyny. Skrzynię mam oczywiście manualna 5biegowa z reduktorem. Reduktor czasem się przydaje wjechać gdzieś w trudny teren pod las czy nad jezioro albo na łąkę. Po mieście nie użytkuję auta tylko weekendowo na wycieczki bliższe lub dalsze, nigdzie mi się nie śpieszy więc jeżdżę tylko drogami krajowymi i lokalnymi bez autostrad. Z bagażnikiem dachowym i rowerami spalanie skoczyło mi max do 9litrów, zwykle jednak rowery wożę w środku gdyż bagażnik jest bardzo duży i spokojnie mieszczą się dwa rowery z kołami 29" po ściągnięciu kół może nawet i 3 lub 4. Gdy jadę sam to nie ściągam kół z roweru , bagażnik po złożeniu kanapy ma długość około 190-200cm, A po rozłożeniu fotela pasażera z przodu zdarzyło mi się wieźć drabinę 8 czy 9 stopniową (+-3metry)
9,8
Subaru Outback III
Kombi 2.5 165KM 121kW
165km 2.5 skrzynia 5manualna + reduktor Samochód rewelacyjny, jak na napęd AWD , swoja wielkość i silnik 2.5litra spala śmiesznie małe ilości paliwa. Gdy gaz był po 1.5-2zł można było jeździć taniej niż PKSem, w okolicy 15-16zł za 100km Jeśli komuś pali po 16litrów to ma zepsute auto lub niewyregulowaną instalację gazową. Minimalne spalanie gazu u mnie to 8-8.2 litra LPG po drogach krajowych do 90-100km/h max. Autostrady jazda 130-140km/h klimatyzacja włączona, zapakowane auto pod dach i pasażerowie spala maksymalnie 12-12.5litra gazu!!! W mieście jako tako dużo zależy od miasta, ruchu na ulicach i kierowcy może spalić 10-11 a może i dojść do 12.5 13 litrów gazu. PS. nie umiem jeździć eko , ale na autostradach nie szaleję max 130-140km/h gdyż outback nie lubi prędkości powyżej 120-130km/h, (auto zdecydowanie bardziej na amerykańskie autostrady niż europejskie) . Z moim stylem jazdy na drogach lokalnych i krajowych non stop widuję spalania z komputera pokładowego 7-7.2 czasem 7.6-7.8litrów benzyny. Pewnie gdyby siadł jakiś ekodriver spadło by poniżej 7litrów benzyny na 100km
20,0
Subaru Outback III
Kombi 3.0 245KM 180kW
Miałem dwa samochody subaru outback , jeden z 2004r 2.5 ze skrzynią manualną i lpg fabrycznym oraz 3.0h6 z 2009r z gazem stag. Wiedziałem że 3.0 pali dużo ale nie sądziłem że aż tyle, w mieście nie ma szans zejść poniżej 20litrów gazu. Benzyny palił minimum 16, w trasie benzyny spalał 14-16, przy jeździe dynamicznej i na autostradach, spokojna jazda krajówką schodził do 12-13litrów benzyny. Gazu pali odpowiednio więcej 3-4litry, tak że koszty są spore. Radzę się dobrze zastanowić. U mnie po 25tyś km na lpg zawory hałasowały na zimnym silniku , jest o bardzo niezdrowe, regulacja kosztowała z wymianą świec i uszczelek 4000zł. Po kolejnych 30tyś km objawy się powtórzyły na domiar złego doszło do tego zużycie płynu chłodniczego skoki temperatury , diagnoza uszczelka pod głowicą. Remont kapitalny silnika 15tys zł... Przejechałem jeszcze 20tys. km po remoncie i auto sprzedałem z bólem serca znowu było słychać "klepanie zaworów". Generalnie auto jest bardzo kosztowne, wymiana oleju w skrzyni 2000zł , podobno 5eat lubi się popsuć u mnie wystarczyło 2 krotne płukanie i skrzynia wróciła do życia. Auto wymagał trochę prac i napraw, a takie rzeczy jak amortyzatory nie są tanie sam tył kosztuje około 3000zł sztuka lub 2500zł za komplet zamienników. Tak że jak ktoś kupuje takie auto za 20-25tys zł to niech się liczy z włożeniem kolejnych 20 na remont. Uwielbiam subaru, ale, ten silnik 3.0 nie nadaje się do LPG... z 2.5sohc taty, kompletnie nic się nie działo przez 100tys. km na gazie, i palił max 10-14 gazu
Subaru Outback