Scout w wersji silnikowej 2.0 FSI 150 KM jest niestety autem paliwożernym.
Producent zaleca tankowanie Pb98, ale nie widać różnicy w spalaniu pomiędzy tańszą a droższą benzyną. Różnica w osiągach też nie jest zauważalna.
Generalnie auto pali jadąc dłuższy odcinek na tempomacie na autostradzie w [l/100km]:
6,8-7,4 przy 80-90km/h
7,7 przy 100 km/h
8,8 przy 120 km/h
10,3 przy 140 km/h
12,0 przy 160 km/h
ponad 14 przy 180 km/h
powyższe wartości +/-10% w zależności od wiatru, załadowania, stanu opon, itd.
Najmniejsze spalanie na trasie, jakie udało mi się osiągnąć to 6,4 l/100 km z Zakopanego do Krakowa, ale to prędkość 50-70 km/h przez większość trasy, a z każdej górki toczenie się na luzie...
Typowo trasa 2/3 autostrada i 1/3 droga krajowa, czyli trasa Kraków - Przemyśl (260km) to spalanie rzędu ok. 8,8 - 9,3 l/100 km przy ok. 140 km/h na autostradzie i oszczędnej jeździe max 100 km/h za Rzeszowem.
Dane na podstawie komputera pokładowego bardzo wiarygodne i zgodne z obliczeniami po tankowaniu "pod korek".
W Krakowie, a więc w dużym i zwykle zakorkowanym mieście auto łyknie nawet i ponad 15 l/100km, ale typowo jest to około 11,5-13,0 jak już się rozgrzeje silnik.
Najbardziej ekonomiczna prędkość to około 70-80 km/h na 6-tym biegu.
Obroty: na 5-tce 2 tys. obrotów jest przy ok. 68 km/h
na 6-tce 2 tys. obrotów przy 76 km/h - tak więc przy prędkościach autostradowych i tak obrotomierz będzie w okolicach 4 tys. obr/min...
Także dynamika kosztem ekonomii...