Szukaj

Raporty zużycia paliwa Skoda Octavia II Kombi Facelifting

Podsumowanie 103 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Skoda Octavia II Kombi Facelifting
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
6,8
41,07 zł
8
7,5
45,26 zł
11
8,2
49,05 zł
3
7,2
43,24 zł
3
8,1
48,82 zł
7
9,2
55,26 zł
1
Pokaż więcej silników
Silniki Benzynowe Skoda Octavia II Kombi Facelifting
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
8,3
25,94 zł
1
9,2
28,76 zł
1
Silniki z LPG Skoda Octavia II Kombi Facelifting
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
9,8
58,86 zł
2
Silniki z LPG Skoda Octavia II Kombi Facelifting
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
9,3
28,97 zł
3
Silniki Diesla Skoda Octavia II Kombi Facelifting
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,7
34,95 zł
21
6,2
38,19 zł
11
5,1
31,39 zł
3
6,1
37,47 zł
19
6,6
40,06 zł
4
7,7
46,97 zł
5
Pokaż więcej silników

Lista raportów zużycia paliwa (103)

4,2
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
(UWAGA Wersja GreenLine - 1 na mazowszu, a druga w Polsce, po tej z testu w AutoŚwiecie) Autocentrum ma braki(chociażby model nadwozia to nie jest kombi tylko sedan po faceliftingu). Spalanie tego auta jest niesamowite. Średnie spalanie 70km do warszawy przy prędkościach 120 i wyprzedzaniu oraz po warszawie(rozkład czasowy to mniej wiecej 50 minut do warszawy i pół godziny po warszawie - w jedna stronę) to 5.0l (tak samo pokazuje komputer jak i wychodzi z wyliczeń). Maksymalne spalanie jakie podałem to było w zimie przy -15 stopniach, stanie w korkach( za zimno na system start/stop) zrywna jazda po warszawie i poza nią. Więcej nie dało się nią spalić jeżdżąc zrywnie(ale racjonalnie). Co do minimalnego spalania to 3.9 było na normalnej trasie wymienionej wcześniej, ale 2.8 również jadąc tylko w trasie z rozgrzanym silnikiem - 60 km z predkością zmienną(maks 60-70) , ale zachowaniem zasad eko jazdy i jazdą na (UWAGA) 4-ce. Jadąc z Jeleniej góry do Warszawy osiągnąłem spalanie rzędu 3.2 z prędkością średnią 74km/h. Czyli jechałem praktycznie cały czas 90-100. Auto obecnie ma zrobione 40 tysięcy kilometrów i jedyny wydatek poza paliwem i płynem do spryskiwaczy to przegląd po 30 tys. Miałem jeden problem z czujnikami parkowania, ale to naprawili w ramach gwarancji na przeglądzie. Odnośnie komfortu jazdy, to auto jest niesamowicie ciche. Można spokojnie wsłuchać się toczenie się opon przy prędkościach rzędu 80-90km/h. W aucie siedzi się wygodnie, nawet w długich trasach. Dynamika w tym samochodzie również jest bardzo pozytywnie zaskakująca. Silnik ma 105 km i 250 Nm już przy 1500obr/min co przy krótkich przyspieszeniach od niskich obrotów daje spore możliwosci.
6,0
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
6,3
Skoda Octavia II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Tu można napisać książkę, więc wpierw przeglądy (tylko w ASO). Robię co 15000 km, a więc nie korzystam z wydłużonych między okresów (nikt mi nie wytłumaczy, że przegląd co 30000 km jest dobry dla auta). Niby jest taniej niż w innych autach tej klasy, ale przeciętny przegląd, co 15000 km, tzw. olejowy (oleje, filtry), to koszt około 600-700 PLN. Co 30000 km koszt około 800-900 PLN. Co 60000 km trzeba wymienić olej w skrzyni biegów (DSG), co kosztuje około ...600-700 PLN!!! I to dużo za dużo. Wchodzi chyba ponad 6 litrów (na pewno około 6). Przy 90000 km wymiana rozrządu (później co 60000 km). A przegląd przy 90000 km, czyli filtry, oleje, rozrząd kosztowało ...2700 PLN. Trochę za dużo. Ta sama czynność poza ASO, to koszt około 1800 PLN (sam kompletny rozrząd kosztuje około 800 PLN). No i spalanie. Po mieście (jeżdżę raczej rzadko i ...jak emeryt, bo i tak wszyscy dojedziemy w tym samym czasie) można osiągnąć nawet 7l, ale to wymaga dużego wysiłku. Najczęściej około 8,5-9l, ale zdarza się też 10l, co zależy od korków (Warszawa). W trasie przy normalnej jeździe, to około 6 litrów. Można uzyskać także spalanie na poziomie 4,5 litra, ale trzeba stosować tzw. eco driving - sprawdziłem na trasie W-wa - Gdańsk, gdzie nie przekroczyłem 100 km/h. Uśredniając, jeżeli ktoś chce brać pod uwagę spalanie, to w mieście należy liczyć 8,5-9 litrów, w trasie 6-6,5 litra. Wtedy się nie zawiedzie. Przy jeździe autostradowej z prędkością stałą 155 km/h (wtedy obroty silnika są prze 3000 rpm), na tempomacie, to 7-7,2 litra (4 osoby, włączona klimatyzacja, trasa ponad 2000 km na południe Europy). Ważne: tempomat podwyższa spalanie o około 0,2 do nawet 0,5 litra. Sam nie wierzyłem, ale sprawdziłem niejednokrotnie.
Skoda Octavia II Kombi Facelifting