Szukaj

Raporty zużycia paliwa Seat Leon I Hatchback

on - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,8
Deklaracja producenta
5,0
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,4
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.6
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
7.0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.7

Lista raportów zużycia paliwa (181)

5,3
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
5,5
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
małe spalanie przy takim silniku
5,0
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Umiejetna jazda ( nie PSJ )TDI pozwala regularnie utrzymywać średnie spalanie na poziomie poniżej 5 litrów nawet 4,5.
5,1
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
5,7
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
5,2
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Rewelacja, jeżdzę do pracy codziennie 25km,cykl mieszany, klima praktycznie non stop chodzi,jeżdżę dość dynamicznie (nie pamiętam kiedy ktoś mnie wyprzedzał :-)) i średnie spalanie wychodzi ok.5,5 litra/100km
Dziennik kosztów dla Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
6,3
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
5,6
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Przy codziennych dojazdach do pracy, średnie spalanie według komputera po kilku tygodniach ukształtowało się na poziomie 5,8 l/100km bez klimatyzacji i 6,2 l/100km z klimą. Dojeżdżam w jedną stronę 30km z podwarszawskiej miejscowości do granic stolicy. Ruszam umiarkowanie, przy normalnej jeździe utrzymuje obroty w zakresie 2-2,5k obrotów. Przynajmniej raz w czasie jazdy na nagrzanym silniku przeciągam do 3-3,5k obrotów w celu przedmuchania turbiny :-) Staram się tankować paliwo na lepszych stacjach. Minimalne średnie spalanie jakie udało mi się uzyskać to 4,7l/100km na odcinku 15km, ruszając zaraz po uruchomieniu silnika i jadąc równo ok 80km/h w nocy. Średnie spalanie w dłuższej trasie przy normalnej jeździe(100-120km/h), czasami wyprzedzając to 5,0 - 5,5 l/100km. Przy odrobinie chęci myślę, że 4,5 - 4,6 l/100km jest do uzyskania ale czy takie zamulanie będzie zdrowe dla turbiny o zmiennej geometri kierownic to nie wiem. Ludzie w niektórych opisach piszą że zeszli dużo poniżej 4l/100km. Uważam że to bzdury. Sam się kiedyś złapałem na takie wskazania średniego spalania bo w komputerze, spalanie wyznaczane jest na podstawie tymczasowego licznika kilometrów który po resecie będzie zliczał średnie spalanie od nowa. Wtedy faktycznie dojeżdżając końcówkę tego dystansu na zresetowanym liczniku dystansu, na rozgrzanym silniku i hamując powiedzmy końcówkę jazdy silnikiem z większej prędkości, po przełączenie na średnie spalanie mamy np: 3,6 l/100km... Zimą po mieście, przy zasypanych drogach, jadąc w korku i stając na światłach może być i 7,5 - 8l/100km ale to wszystko zależy od warunków.. Myślę że średnie spalanie należy przyjąć w granicy 5,5 - 6 l/100km bo nikogo nie obchodzą warunki uzyskane na fabrycznym torze testowym tylko to co mamy w polskich warunkach :-)
5,5
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
miasto od 7 do 9/100km trasa 4-6/100 km przeglądy i naprawy- w moim przypadku przeglądy i wymiana części eksploatacyjnych, uważam leona za mało awaryjne auto, a ceny jak ceny...
5,3
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Podane wyniki były osiągane na Vervie i czasamu v-power dieslu. Dynmicznie przyspieszając do 90 100 110 na autobahnie do 140 da sie uzyskac średnie spalanie ok 5-5,5 litrów. Sztuka polega na szybkim przyspieszeniu do stałej predkości dodając ok 1/3 1/2 gazu na odpowiednich obrotach( nalezy zapoznać sie z wykresem lini mocy i momentu obrotowego). trzeba wykorzystac maxymalna sprawnośc silnika i patrzeć przed siebie wczesniej hamujac silnikiem (wtedy auto pali 0 ) i unikac uzywania hamulców. .Na 5 biegu Nie mecze silnika ponizej 1500 obrotów (tylko na rownej drodze, pod gorke nalezy utrzymywac ok 1900-2000 obrotow wtedy auto zyskuje maxymalny moment obrotowy i najwieksza sprawność) na 4 biegu poniżej 1250 obrotów ok 50 km/h takżee nie schodze jadac poniżej 50 nalezy dac 3 zapobiega to tworzeniu sie nagaru i meczeniu silnika. Pozatym uparta jazda na wysokim biegu przy niskich obrotach wcale nie zmniejszy zużycia a wrecz przeciwnie go zwiekszy, dlatego ze zawory musza zostać maxymalnie otwarte aby na niskich obrotach uzyskać wystarczajaca ilośc mocy dlatego trzeba umiejetnie wyczuc kiedy silnik sie mecze i dokonać redukcji. Jazda po miescie 50 -60 na 4 biegu odpowiednio przyspieszajac spalanie wychodzi niewiele wieksze niż w trasie.... nie nalezy w trasie ciagle utrzymywac 90 czy 100 110 w miare mozliwości co jakiś czas zmienić predkość aby nie dopuścić do zapieczenia sie łopatek turbiny (zmienna geometria) Sporadycznie wskazane danie turbinie w kośc wykorzystujac maxywalną moc (4150obr) aby łopadki turbiny mogły sie rozruszać od poczatku do końca. Przed wyłączeniem silnika wskazane jest pozostawienie go chwile właczonym na jałowych obrotach w celu schlodzenia turbiny. ( to tak w skrócie...)
Seat Leon I Hatchback