Witam, moj silnik jest na common rejlu i ma 150 KM, skrzynia DSG 6 biegow. Jezdze tylko autostrada A4 DE-PL, co tydzien 400 km, kupilem rocznego z 20 000 km przebiegiem, teraz mam 65 000. Wymiany oleju co 15 000, bo chce tym autem troszke pojezdzic. Kupilem z malym przebiegiem z salonu w PL, bo widze ze niemcy nie dbaja o swoje auta i wymieniaja oleje co 30 000 km , co w perspektywie czasu nie wplywa dobrze na silnik i osprzet. Mam kumpla niemieckiego mechanika, ktory mowi, ze wymiana oleju max co 15000 nie wiecej, niestety nie jest to w DE popularne. Acha i dodal, ze silniki TSI, czyli benzyny Vaga to totalny szrot, chodzi o jakosc materialow z jakich silniki sa zrobione. Dla tych co malo jezdza poleca japonskie benzyny - obiektywnie. Ku mojemu zdziwieniu fura ciagnie olej, tak 0,5 L na 15 000, tylko moze ja jezdze szybka, stad to, bo na A4 cisne po 147 km/h (tempomat ustawiony na 150). Spalanie przy tej predkosci to 7,4 l/100 i powiem ze to jakas rewelacja, bo nie widzialem, zeby jakis SUV (to jest MPV) tak malo polil. Do tej pory jezdzilem tylko benzynami na gaz, ale dojrzalem do diesla. Teraz przy 150 km/h mam 2500 obrotow i w miare cisze w aucie. Wczesniej mialem Smaxa 2010 i on jak i zadne benzynowe auto mi oleju nie bralo, a seat bierze, no ale niby tak ma byc. Wymiana oleju w DSG na 60 000 , ale teraz juz bede robil na 50 000. Niestety jest twarde, wczesniej moj s max byl bardzo przyjemny i plynal po drodze, niestety padla pompa CR. Od tego momentu dolewam olej 2T , tak literek co drugie tankowanie. Smaruje to pompe CR jak i membrany wtryskiwaczy. Tajemna wiedza od regeneratorow pompy :):) Ato godne polecenia. Nie wymagajace duzych wkladow finansowych, etc.