Szukaj

Raporty zużycia paliwa Renault Scenic I RX4

on - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 105KM 77kW (w l/100km)
Średnie zużycie
7,3
Deklaracja producenta
7,4
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
7.1
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
8.8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
6.1

Lista raportów zużycia paliwa (20)

6,4
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
7,8
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
To auto 4x4 a takie autka lubia popic. Rx4 ma umiarkowany apetyt na paliwo, u mnie wychodzi ciagle 8 do 8,5l/100km w miescie, na trasie ok 7l. Trzeba pamietac zeby te terenowe oponki byly nabite powietrzem podczas codziennej jazdy, bo jak sa flakowate to i auto wolniej jedzie i wiecej pali.
7,5
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
Autko nie pali duzo, zawsze cos okolo 8l/100km, podrozuje sie bardzo komfortowo, balem sie kupowac francuza ale jestem bardzo zadowolony! Dynamika - auto daje niezle sobie rade, w sumie jestem troche zdziwiony, oczywiscie pozytywnie. Czesci - nie sa drogie, serwisowanie - 550zl wymiana rozrzadu ;) a jezeli nie ma sie dwoch lewych rak reszta tez nie jest droga (wymiana plynow w wale latwizna i duza roznica w jezdzie), dostepnosc czesci internet bez problemu, wiele od espaceIII. W moim przypadku na poczatku dziwnie sie siedzialo, tak wysoko, ale teraz juz wszystko gra. Na pewno posmigam tym audtkiem z 2-3 lata!
6,2
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
6,1
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
Nie robię przeglądów w ASO. Nigdy nie robiłem w żadnym aucie. Nie wiem nawet ile to kosztuje ale pewnie za drogo. Jeżdżę do normalnego serwisu i mechanika i to nie takich koło hipermarketu, którzy jak do tej pory: wymienili tylne amortyzatory (olejowe, takie same jak w kangoo 4x4, kupione w hurtowni za 220 PLN/2szt) za 60 PLN. Wymienił drążki kierownicze (kupione w tej samej hurtowni po 52 PLN/szt) i ustawił zbieżność kasując chyba 120 PLN. Zaspawanie dziury na łączeniu tłumików było za darmo od poprzedniego właściciela (Włoch). Znajomy za sławną w tym modelu regenerację i przeróbkę na rozbieralną wersję wału napędowego zapłacił coś troszkę ponad półtoratysiąca PLN (solidna firma w Bielsku Białej, na pewno odszukacie na google). Tak przy okazji, jeśli znajdzie się jakiś amator wyglądu RX4, który potrzebuje pojeździć jedynie po asfalcie, suchym najlepiej i ciepłym: po wymontowaniu wału autko jest sporo cichsze, lekko szybsze, minimalnie lżejsze, no i sporo mniej pali. To tak tylko, jakby kogoś napadło na posiadanie koła zapasowego z tyłu samochodu :) Przy minus 20 wycieraczki zaczęły żyć swoim życiem - niby działał, ale jakoś inaczej. Tylna nie zawsze chowała się tam gdzie powinna, przednie zamiast jednej rundki w lewo i prawo robiły 3 lub 4. Teraz jest blisko zera i wróciły do standardowych zachowań. Moje wyniki spalania: średnio na polskiej trasie (trzydziestokilkuletni gostek, któremu zależy aby nie osierocić kilkumiesięcznego dzieciaka, ale też nie być wyprzedzanym przez dżentelmenów w kapeluszach jadąch na sumę - bez aspiracji osiemnastoletnich posiadaczy dwudziestodwuletnich golfów) wychodzi około 6,1-6,7 litra ON/100. Jadąc bardzo spokojnie udaje się poniżej 5,5, ale nuda i wstyd. W umiarkowanym mieście około 7,3. Teraz zima to zdarzyło się też 8,2. Może kogoś zainteresuje, że około 3,5 kilometrowy dojazd do domku w górach i potem z górki do asfaltu (czyli w sumie 7km bezdroży w górach) przy różnicy poziomów około 400 metrów to jakieś o ile dobrze pamiętam 1,3 litra czyli wychodzi przeszło 35 litrów/100 (jazda na I i II biegu). Nie podniecam się specjalnie ekonomiką czy osiągami - są to wskazania komputerka pokładowego. Podobno zawyża, ale nie sprawdzałem. Na ekonomiczność eksploatacji pewnie w dużej mierze będzie miał wpływ koszt części zamiennych - ja zakładam, że to auto będzie się psuło, tak jak psuje się każdy inny wyprodukowany we Francji pojazd :) Wszystko co jest takie same jak w Scenicu nie jest chyba droższe od innych marek, problemem natomiast mogą być elementy specyficzne dla RX4. Przed zakupem radzę sprawdzić, czy ceny elementów zawieszenia, karoserii i przeniesienia napędu są dla Państwa akceptowalne. Jeśli tak, proszę zwrócić jeszcze uwagę na cenę opon, które również będą \"troszkę\" droższe niż dla wersji asfaltowej.
9,0
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
9,0
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
7,6
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
Naprawy wykonuję poza autoryzowanym serwisem, u "znajomego" mechanika, ceny zdecydowanie niższe,a solidnie i mogę w pełni zaufać jego słowom. No cóż, zimą potrafi spalać (jazda typowo miejska, głównie w stołecznym korku) nawet ok. 9,5-10,5 litra, ale jak odpalę go, to zanim wsiądę pochodzi nawet dobrych kilka minut - ja wtedy muszę spalić dymka, więc musi tyle palić. Latem w mieście spoko 8-9 litrów.
6,1
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
6,7
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
dużo zależy od jakości paliwa -im lepsza silnik wyraźnie ciszej pracuje.. tylko że nigdy nie wiadomo co wlejesz nawet na tej samej stacji...
Renault Scenic I RX4