Moja Megi pochodzi z 2004 roku- od nowości rodowita Niemka, przechrzczona na Polkę w 2008 roku. W moich rękach od 2013 roku i około 140 k przebiegu.
Auto na początku przerażało mnie spalaniem- podczas jazdy próbnej poprzedni właściciel nie wykasował liczników i na blacie widniało jak byk average 7,8 l/ 100 km co nie ukrywam wprawiło mnie w małe osłupienie i konsternację. Po przejęciu Renaty natychmiast przystąpiłem do uszczelnienia misy, wymiany rozrządu, płynów eksploatacyjnych i oleju. Spalanie na pierwszym zbiorniku w warunkach zimowych spadło do 6,7 l/ 100km. Po przyzwyczajeniu Meganki do mojego dynamicznego ale przewidującego stylu jazdy spalanie oscylowało w granicach 6,5 l/ 100 km a ostatnim czasy na długiej trasie zbiornik paliwa zalany pod sam korek wystarczył na pokonanie 1170 km co dało spalanie minimalnie przekraczającego 5l/ 100 km co jest wynikiem wręcz świetnym na tę masę auta i jego moc.
Ogólnie w cyklu mieszanym jeżdżąc dynamicznie aczkolwiek przepisowo można spokojnie uzyskać spalanie poniżej 6l/ 100 km. Rekord ciężkiej nogi padł na trasie z Gdyni do Katowic gdzie meganka traktowana z pełną brutalnością spaliła 7,0 l/ 100 km przy 4 osobach na pokładzie i kompletnie załadowanym bagażnikiem co również mnie niezwykle pozytywnie zaskoczyło.
Podsumowując- auto dynamiczne i zarazem oszczędne, ale wymaga od właściciela regularnego serwisu- niezwykle istotne są okresowe wymiany oleju- tutaj nie ma kompromisu- co 15 kkm.