Szukaj

Raporty zużycia paliwa Renault Clio IV Hatchback 5d

on - zużycie paliwa dla silnika ENERGY dCi 90KM 66kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,0
Deklaracja producenta
3,4
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
4.8
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
6.1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.2

Lista raportów zużycia paliwa (11)

4,2
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
5,0
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
9,0
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Za duzo pali w miescie
4,5
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Pali bardzo mało
3,9
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Jeździłem przez Rok, zrobiłem przebieg ok. 50 tys. km i w trasach i w mieście. Jeżdżąc normalnie po Warszawie na trasie Praga - Piaseczno, Ursynów - Modlińska, Modlińska - Piaseczno, Piaseczno - Ursynów. Przy spokojnej jeździe w mieście pali 3,8 /100km przy dynamicznej jeździe i w korkach 4,2 / 100km, w trasie jadąc przepisowo 90-120 2 osoby spaliłem rekordowo 3,5 l /100 km Samochód bardzo oszczędny, przy wyłączonym systemie Start/Stop w mieście spala ok 0,5 l więcej na 100 km. Silnik bardzo dynamiczny i ma zapas mocy, a przy tym bardzo oszczędny - byłem w szoku i wszyscy znajomi nie wierzyli dopóki sami się nie przekonali.
4,4
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
super
4,4
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Nieżle
4,4
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Nie wiem jak koledze ponizej udalo sie uzyskac tak male spalanie w cyklu miejskim czy autostradowym. Pomijam fakt, ze u mnie komputer pokladowy jest bardzo niedokladny i zawsze przeklamuje realne, koncowe zyzycie paliwa (myli sie w granicach 1-4 litrow przy baku 45 litrow pojemnosci), to mi w cyklu przewaznie autostradowym/jazda po wolniejszych drogach i malo jazdy po miescie, wynosi ciagle bite 5-5.2 litra na 100 km... Owszem, jesli bede jechal 60-80 na godzine, to komputer pokladowy pokazuje w graniach 3 litrow na 100, jesli bede jechal max 100-120 na godzine (po rowni albo lekko z gorki) to jestem w stanie osiagnac 4 litry na 100 km. Wszystko jednak powyzej sumuje sie w granicach 5 litrow z hakiem. Nie bede owijal w bawelne jednak, na autostradzie docieram autko troche agresywnie teraz bardziej, ma przejechane 11000 km i rozpedzam sie czasem do 170 zeby je przedmuchac. Zazdroszcze jednak koledze silnika w jego aucie, chcialbym, aby moje bylo tak oszczedne przy takiej jezdzie jak kolega opisal!
3,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Wcześniej jeździłem tylko silnikami benzynowi (+lpg). Tutaj zapłaciłem kilka tys. więcej za diesla. Na początku miałem wiele wątpliwości co do słuszności wyboru. Wszyscy namawiali mnie na benzynę. Teraz jednak mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że w żadnym stopniu nie żałuję zakupu diesla. Zwróci mi się szybciej niż sądziłem. Do tego oduczcie momentu obr. - bezcenne. Przez pierwsze 2 tys. silnik dość mocno klekotał, ale w miarę czasu ułożył się i pracuje naprawdę bardzo cicho. Kultura pracy na wysokim poziomie + dobre wyciszenie wnętrza. Jeden z najcichszych diesli jakie miałem okazję słuchać. Nie wiem skąd kolega @M.G wziął tak wysokie spalanie, ale chyba trafił na wadliwy egzemplarz tego silnika (może warto udać się do ASO? - poważnie, to jest nienormalne spalanie). Zrobiłem dopiero ponad 6500 tys km., z czego średnia prędkość to 39,1 km/h (czyli przewaga miasta i korków). Średnie spalanie wynosi mnie 4,2l. Jeżdżę bardzo dynamicznie, przyspieszam pod spore górki, nie przejmuję się spalaniem, itd. Niedawno miałem sporą trasę (ciągłe przyspieszania, wyprzedzania, hamowania, prędkości od 40 do 150). Powiem szczerze, że jestem w szoku po tej wyprawie. Przy 4 osobach + bagaże spalanie wyszło mnie 4,3l. Przy spokojnej jeździe, np. tempomat 80-110 km, na prostej drodze, spalanie wynosi około 2-2,5l (lepiej jechać te 110-120, bo spalanie minimalnie wzrasta w porównaniu do np. 80). Tak więc dane producenta są jak najbardziej osiągalne i realne, ale auto i silnik zachęcają do dynamicznej jazdy :). Na dowód niskiego spalanie, polecam popatrzeć np. na poprzednią generację Clio i silnik bodajże 86 KM (konstrukcyjnie i technologicznie to ten sam silnik).
5,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Podawane przez producenta dane to raczej fikcja (dziś chyba każdy mija się z prawdą) nawet w trybie eco. Jednak warto w mieście z tej funkcji korzystać, bo spalanie jest mniejsze (oczywiście zmienia się charakterystyka pracy silnika i samochód nie jest tak zrywny). Podsumowując spalanie jest małe i jestem zadowolony.
Renault Clio IV Hatchback 5d