Tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Bo każde auto to skarbonka. Kwestią wyboru jest co dostajemy i za ile oraz fakt ile później musimy wrzucić do tej skarbonki.
Jesli chodzi o zużycie paliwa to tak jak już wspominałem do momentu wymiany wtrysków spalanie jak na takie auto było bardzo dobre - w trasie 2500km przy ok 150km/h regularnie osiągałem spalanie w granicach 6.3-6.4 l/100km. W mieście wszystko zależy czy silnik jest zimny i jak bardzo go ciśniemy. Jesli mamy ciężką nogę to nawet i 12 litrów w mieście zje. Ale jeżdząc jak średnio rozgarnięty człowiek zapewne będzie to ok 9l/100km co przy tej wielkości auta i jego wadze jest moim zdaniem b/dbr wynikiem.
Co do serwisu to sprawa wygląda gorzej i jest największą bolączką tego bardzo udanego modelu auta. Generalnie nie polecam ASO Peugeota. Przerobiłem kilka z nich w pd i środkowej polsce a także kilka poza granicami polski. Goście guzik wiedzą a kase biorą. Nie koniecznie większą niż inni mechanicy. Czasami w ASO robocizna jest nawet tańsza. Za to części w ASO mają bardzo drogie. Koło dwu masowe tej samej firmy możemy dostać dwa razy taniej niż w ASO. O FAPie czyli układzie emisji spalin nawet nie będę wspominał bo ceny tych elementów to już jakaś astronomia.
Generalnie serwisując auto poza ASO to ceny są bardzo przystępne. Podstawowe elementy eksploatacyjne jak filtry, oleje itp są na tym samym poziomie co do niemieckich aut i wybór jest spory. Duzy wpływ na ceny części ma zastosowanie podobnych elementów jak w bardzo popularnym peugeocie 406. Tak ak 406 a nie 407. Co do silników to także są takie jak w innych modelach Peugeota lub Citroena czyli PSA i jesli tylko poszukamy to bez problemu znajdziemy je w przystepnych cenach.