Szukaj

Raporty zużycia paliwa Peugeot 308 II SW

on - zużycie paliwa dla silnika 1.6 BlueHDi 120KM 88kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,2
Deklaracja producenta
3,8
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
5,4
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.0
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
6.2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.3

Lista raportów zużycia paliwa (43)

7,5
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
5,1
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Autem przejechałem w ciągu 2 lat 40 000 km. Cykl oczywiście mieszany, jazda zdecydowanie ekonomiczna. W lecie udaje się średnio zejść do ok. 4,7 w zimie pali trochę więcej. Klimatyzacja włączona prawie zawsze. Komputer pokazuje spalanie dość precyzyjnie, czasem minimalnie przekłamuje (+ 0,1-0,2 l/100km). Auto jest moim zdaniem godne polecenia. Silnik ten do "normalnej" jazdy jest aż nadto wystarczający. Pojawiła się jedna drobna awaria - zaczęły stukać amortyzatory (wymienione na inny rodzaj na gwarancji - ponoć wada fabryczna). Auto dobrze się prowadzi, zawieszenie zestrojone jest kompromisowo (i komfortowo i dość pewnie), jest bardzo dobrze wyciszone, dla osób z przodu bardzo wygodne, z tyłu niestety gorzej. Mała kierownica i zegary mi akurat bardzo odpowiadają, kierownica świetnie leży w dłoniach, przy odpowiednim ustawieniu niczego nie zasłania, bardzo wygodnie obsługuje się tempomat. Sterowanie wszystkim z tabletu nie jest może szczytem ergonomii ale nie narzekam, w zamian zyskujemy ładny, elegancki, minimalistyczny dizajn, Sam tablet mógłby działać nieco płynniej - szczególnie podczas obsługi nawigacji. Standardowy system audio gra bardzo dobrze. Poza tym z "minusów" zmiana biegów nie zawsze odbywa się idealnie płynnie, a gałka wykonana z aluminium w lecie parzy a w zimie jest lodowata (mam na nią założoną welurowy woreczek :) - pan z serwisu powiedział, że to nie wada tylko cecha ;). Chromowane nawiewy przy dużym słońcu odbijają się w lusterkach bocznych (dziwne że projektanci tego nie zauważyli). Dość irytujący bywa system "start-stop", który często gasi niedogrzany silnik tylko po to by od razu go odpalić (można go oczywiście wyłączyć ale trzeba to robić po każdym odpaleniu), natomiast gdy silnik jest rozgrzany i stoi się dużo w korkach to system ten sprawdza się całkiem nieźle. Klapa bagażnika mimo, że z jakichś kompozytów - mogłaby lżej się otwierać. Generalnie polecam ten samochód.
5,2
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Przejechałem 4000 km i jestem zadowolony z zakupu. Auto ciche i ekonomiczne, silnik w kabinie ciężko rozpoznać, że to diesel i ma pomruk większej jednostki ;). Żużycia paliwa, które podałem są realne: Kraków 50/50 (miasto/trasa) to średnie, realne spalanie 5.7 L/100. Dynamika silnika w mieście niewiele ustępuje Volvo V50 2.0D 136KM @320nm ale 308 SW jest cichsza w środku. Wadą wg mnie jest nieco "nerwowe" zawieszenie tzn. odczucie delikatnego "podskakiwania" kół na wybojach. Ale to chyba jedyna wada, jaką znalazłem do tej pory...no może poza belką w tylnym zawieszeniu ;). Auto godne polecenia...
Peugeot 308 II SW