Należy zacząć od tego, że jednostka 1.8 16V ECOTEC nie toleruje instalacji gazowej (dowiedziałem się oczywiście o tym po zakupie auta z już wmontowanym gazem). Jeżeli musisz koniecznie ogazowywać TO TYLKO I WYŁĄCZNIE SEKWENCJA!!! Ekonomiczność zależy w głównej mierze właśnie od instalacji. Ja mam jakiś badziew (nie sekwencyjna) i miałem problemy od samego początku. Dopiero porządny mechanik wmontował mi jakąś część elektroniczną (koszt 50 zł) w układ i od tamtej pory nie było żadnego strzału. Minusem są ustawy co ok. 10 000 km, bo komputer "walczy" nieustannie z ustawami i rozregulowuje je.
Co do napraw to ja nie powinienem się za bardzo wypowiadać jako reprezentant wszystkich Vectr, gdyż mój egzemplarz psuje się jak jasna cholera. Nie ma miesiąca bez wizyty u mechanika (trwa to już od ponad 2 lat). W zasadzie 80% usterek to problemy związane z instalacją gazową. Jedyne, czego jeszcze nie naprawiałem/wymieniałem to skrzynia biegów i sam silnik. Jak znam to padło, to już niedługo...
Części są ogólnie dostępne i w zasadzie tanie. Oczywiście należy unikać ASO.
Co do spalania, to poniżej 10 litrów uważam za dobry żart. Tyle to on chochli jak jedziesz na trasie z prędkością 100-120 kmh. Miasto (Warszawa) to regularnie 14 l, w cyklu mieszanym 12 l. Przy sekwencji może by było lepiej.