Kompromis między: spalaniem, kosztami eksploatacji, ceny zakupu, popularności wśród złodziei. Tak, tak z VW Golfa III mojej żony dalej lusterka i kołpaczki wyciągają !!!!
Dobre własności jezdne, dobre zaopatrzenie w części zamienne, rozrząd na łańcuchu (silnik z oznaczeniem Y20DTH od X.2000 do II.2002) po 1999 roku lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, wiem osobiście, miałem wer. benzyn. z 1997 roku, miała naloty korozji.
Spalanie tak jak oznaczyłem, 8.2 precyzując jazdę miejską: Wrocław korki, unikam wyjeżdżania w godzinach szczytu, gdzie liczy się motogodziny a nie przejechane km, oraz przejazdy do pracy ok. 6 km na niedogrzanym silniku. Porównując do mojej Vectry benzynowej, która paliła 12 litrów w mieście uważam to za dobry wynik. W obu moich pojazdach dotychczas naprawiałem: tylne zawieszenie kpl tulei wraz z wymiana 350 zł, czujnik położenia wału zamiennik 150 zł, czujnik temp zewnętrznej 40 zł oryginalny Opla, 1 z poduszek silnika - 60 zł zamiennik, Cóż dodać, porównajcie sami koszty np naprawy zawieszenia przedniego VW Passata w zamiennikach ok 1500 zł, które w Polsce szczególnie jest awaryjne! Pozdrawiam, wybierajcie auta ni zmęczone, będzie OK.