Szukaj

Zużycie paliwa Opel Senator – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Opel Senator

13,7
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Stosując wszelkie możliwe w automacie zasady ecodrivingu na trasie przy prędkościach oscylujących w granicach 78-98 km/h można zejść ze spalaniem do nawet 6.4 litra. Idąc w drugą stronę, pałując auto po mieście może wypalić nawet i 23/100 [liczone z dzienników kosztów]. Jeżdżąc po mieście spokojnie i bez szarpania gazem najniższy uzyskany przeze mnie wynik to 13.2/100. W trasie przy circa 140 km/h auto nie przekracza 9 litrów, do 180/h pali w granicach 13/100, przy stałych prędkościach tego rzędu możemy nawet zejść ze spalaniem do 11/100. Ewidentnie brakuje mu piątego biegu w skrzyni, chociażby w formie nadbiegu, daje się to odczuć (tylko w spalaniu, nie w komforcie jazdy - w aucie nadal jest cicho) przy prędkościach powyżej 150 km/h, gdzie bieg IV balansuje w okolicach 3/3.5 tys. obrotów. W telegraficznym skrócie, auto do łykania kilometrów na trasie w pełnym splendorze, luksusie, przepychu i bogactwie, ale pod żadnym pozorem nie do jazdy miejskiej, chyba że jesteśmy parówkowym potentatem, wtedy śmiało.
11,0
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Auto w trasie Nowy Targ - Katowice zeszło grubo poniżej 7 litrów (6.4/100), na 4 biegu (automat) i przy 120 na godzinę, więc nie było mowy o dziadkowej jeździe. Jeśli jeździć nim umiejętnie i oszczędnie, to również bez specjalnego przymulania możemy spodziewać się wyników spalania w granicach 8/9 litrów w mniejszym ruchu lub 11 w przypadku większego. Zmorą tego auta są miejskie korki, wtedy komputer wypluje informację o 18, a niekiedy nawet więcej l/100. Jak na prawie 30 letni samochód z takim silnikiem i o takiej dynamice, myślę, że jest to wynik conajmniej zadowalający.
12,0
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
Jezdzilem nim bardzo czesto i pokonywalem nim trasy najczesciej po ok 300km. W tym czasie - bo czesto pokonywalem te sama trase - bawilem sie spalaniem i jego mierzeniem. Wiadomo - byla to trasa momentami dosc kreta. Maksymalnie udalo mi sie spalic na niej 17l/100km. Średnio spalal mi do 13,5l/100km na tej trasie. Jednak jednego pieknego wieczoru kiedy to mialem wracac ta trasa, zaciekawilo mnie ile mozna zejsc ze spalaniem przy takim silniku. Zawzialem sie i postanowilem przejechac cala droge nie przekraczajac przedzialu 82-98km/h ponieważ w tym przedziale zalaczal sie czwarty bieg skrzyni automatycznej, i w zasadzie obrotomierz pokazywal 1500obr/min. co prowokowalo mnie do utrzymywania tego stanu predkosci. Jako ze bywaly miejsca gdzie trzeba bylo sie zatrzymywac, robilem to z najwieksza starannoscia by jak najmniej uzywac hamowania i jak najlagodniej przyspieszac - by uzyskać najlepsza plynnosc w jezdzie. Suma sumarum - jadac co prawda o 2 godziny dluzej od standardowego czasu w jakim pokonywalem trase, spalilem w ten czas 7,5l/100km LPG (TUTAJ UPRZEDZAM, ZE KAZDE MIERZENIE ZACZYNALO SIE OD ZATANKOWANIA BUTLI DO PEŁNA; ROBILEM TO NA DWOCH WYBRANYCH STACJACH - JEDNA W PUNKCIE A DRUGA W PUNKCIE B, z zerowaniem licznika, jak i stopera w samochodzie - miałem takie zboczenie, że zawsze mierzyłem sobie czas, i wiedziałem gdzie o jakiej porze musze byc by zdarzyc na odpowiednia godzine w celu.)
14,7
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
To nie mity, to fakty! Takie spalanie LPG miał moj SENATORek, ktorego dazylem najwiekszy szacunkiem, ktorym zrobilem przez rok czasu 60tys km, ktory mnie nigdy nie zawiodl, i ktorego znalem lepiej niz moją kobietę...! Wiedzialem o nim wszystko, co go boli, co w nim jest nie tak, co moze być lepiej, i najważniejsze - jak jeździć. Nie należałem do klasy ludzi jezdzacych do kosciola, tylko pracujacego na wyjazdach. klika razy w tygodniu dojezdzalem do pracy po 130-150km w jedna strone. Za kazdym razem sie spieszylem i trase robilem w 1,5h ale byl dzien i noc, powrotne, kiedy to wsiadlem i mialem przeogromna chec jechac jak najbardziej plynnie, nie hamowac, starac sie jechać prędkością constans - udało się. Nie przekroczyłem 90km/h ale też nie zszedłem poniżej 76km/h. I co wyszło po tankowaniu? Spalanie gazu 7.6l/100km. Można?? Można?!? Fakt faktem byłem w domu 1,5h później, ale udowodniłem sobie że samochód nie jest wart innego, i że też czasami potrafię się powstrzymać od codzienności. W tej chwili samochód stoi w krzakach po kolizji. SEAT EXEo skasowal mi dupe, i do dzisiaj musze wluczyc sie po sadach zeby sciagnac marne 2500zl ktore chce dac i PZU i MTU... dla mnie samochod byl wart zdecydowanie wiecej... Mialem wszystko porobione, na tip top. poplacone, dwa komplety aluminiowych felg... bagaznik dachowy... wszystko. Teraz nic nie zrobimy - podloga ruszona, dach złamany... po samochodzie... po przyjemnosci z jazdy....... pozdrawiam uzytkownikow...
12,4
Opel Senator B
Sedan 2.6 i 150KM 110kW
auto najlepiej spala w miescie przy 4 biegu na 1500 obr/min , w niezabudowanym na 5 przy 1500 obr , a autostrada to max 3000obr jezeli chcemy nie zbankrutowac...trudno tez mowic o max zuzyciu bo np. autko te przy 220 km/h spala ok 30l benzyny . Podsumowujac - gaz nalezy deptac o mikrometry , warto tez patrzec na komputer ( verbraucht mom.) , przy przyspieszaniu nie przekraczac wartosci 12-12,5l , natomiast przy stalych predkosciach warto zejsc ponizej 10l , wykozystuj wzniesienia:zjezdzajac pusc gaz , wjezdzajac pod gorke nie dodawaj gazu i nie redukuj: zredukuj dopiero przy ok. 800 obr i nie deptaj gazu , rozpedzaj sie dlugo i powoli... jezeli nie bedziesz udawadnial ludziom , ze masz grubo ponad 150KM i bedziesz jezdzil tak jak wyzej wym. to koszty utrzymania w gazie beda nizsze niz utrzymanie cinquecento 700 czy nawet malucha!!!...za 20zl dzis natankujemy ok 13kg gazu - cinquecento(w benzynie) 6x4zl = 24zl Senator to duza i komfortowa limuzyna za psi grosz...chcialbym tutaj zdementowac pogloski o: .1.paliwozernosci(totalna glupota ktora glosza nawet zawodowi mechanicy - wszystkie senatory sa na najlepszych w tamtych czasach wtryskach wielopunktowym).2.koszty eksploatacji - ceny materialow sa takie same jak w kazdym innym samochodzie i sa dostepne wszedzie(ew. na zamowienie ktore jest zrealizowane w ciagu 1 dnia ponadto oprocz silnika i nielicznych wyjatkow wszystkie czesci pasuja z omegi a lub mniej ale rowniez b(omega wykozystala rozw. senatora a nie na odwrot-"b"oczywiscie) .3.cena/jakosc ...nie trzeba komentowac (np. ford orion 1.8d mojego ojca rowniez 1990r - ford stoi ok.3500zl senator 2000 lub ok 4000-4500 z sekwencyjnym gazem , a wyposarzenie i komfort....to tak jakby porownywac parowoz do inter city) . Senator ma tyle wyposarzenia o ktorym sie nie pisze nigdzie - ogrzewane spryskiwacze , reflektory , antena w szybie , lodowka w schowku , el. szyberdach...Ato byly poczatki lat 90 - wiekszosc pospolitych aut nie miala takiego wyposarzenia 10 lat pozniej w 2000r , a dzis np. grande punto w wersji lux wypada przy prawie 20 letnim senatorze jak furmanka przy bogato wyposarzonym golfie 1 smieszne ale prawdziwe. Auto wrecz klei sie drogi a miejsca jest tyle , ze moznaby bylo w nim prowadzic agencje towarzyska . To opinia posiadacza senatora od 1996r - i chyba nigdy go nie zmienie , ten samochod mnie zmotoryzowal i przy nim odejde . Jezeli ktos ma lepiej wyposarzone auto z 1990r do 4000zl niech pierwszy sie z powyzszym nie zgodzi
14,8
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
nie ma co ukrywać duży wolno obrotowy silnik, automat, no i 1800 kg. na trasie (czyli nie u nas w Polsce :)) stosunek pojemności i masy do zużycia paliwa jest zadowalający ok. 10l/100km ale przy naszym ruchu drogowym 18l/100km. miałem takie autka dwa jednym jeżdżę już 5 lat i przerabiałem instalacje gazową już kilkakrotnie (reduktory, miksery, blosy itp.). obecnie jeżdżę na blosie wmontowanym w kolektor, reduktor BRC dwukomorowy do pojemności 4,5l, bez przepływki i filtr stożkowy. to najlepsze co mogłem wymyślić, pali na gazie nawet przy dużym mrozie i jest w miarę elastyczny, minus gazownicy przynajmniej w mojej okolicy nie podejmują się ustawiania :( ja jestem ogólnie zadowolony ze spalania jak na duże auto. pozdrawiam :D
10,3
Opel Senator B
Sedan 2.5 i 140KM 103kW
Ze wzgledu na bardzo dlugi kolektor dolotowy auto praktycznie skazane na sekwencyjna instalacje gazowa. Ta, ktora ja zalozylem nie byla najszczesliwsza, bo sa gigantyczne roznice miedzy spalaniem benzyny i gazu. Na benzynie mozna spokojnie zejsc ponizej 10 l sredniego spalania, na gazie wychodzi 16 i wiecej. Gdybym mial tylko benzyne dalbym ocene doskonala. A ze jezdze na gazie, to tylko dobrze (choc to pewnie nie wina auta tylko patalachow, ktorzy instalowali sekwencje). Wartosci spalania podaje dla benzyny.
14,6
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
Poniżej o LPG a tutaj o PB95 i PB98 bo to tez tankowalem jak chcialem poszalec jak i rowniez miec w zapasie... spalanie maksymalne przy wariowaniu po miescie, minimalne w trasie... miasto miminum nie uzyskalo na benzynie...
10,8
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Jestem zachwycony, jeżdżę takim (automat) od 1998. Spalanie zwykle na poziomie 13/100. W pewnym momencie wysiadł aparat zapłonowy. Wymiana przyniosła spadek zużycia o 2 - 4 l/100. Przy spokojnej jeździe na trasie (W-wa - Gdańsk) schodzi do poziomu 8,0 - 9,0 l/100. Przebieg - 330.000 km.
10,8
Opel Senator B
Sedan 3.0 i KAT 177KM 130kW
Jestem uzytkownikiem opla senatora 3.0 12v i moge powiedziec ze jestem bardzo zadowolony z tego samochodu po trasie z Seradza do Warszawy spalil niecale 9 litrow gazu i wcale nie byl oszczedzany tak do konca poniewaz jazda 100 a nawet 130 to zadna oszczednosc . Po miescie spala o wiele wiecej bo az 14 litrow no ale cos za cos
Opel Senator