Szukaj

Raporty zużycia paliwa Opel Astra H Kombi

Podsumowanie 502 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Opel Astra H Kombi
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
8,1
48,39 zł
45
8,1
48,61 zł
7
8,3
49,61 zł
6
Pokaż więcej silników
Silniki Benzynowe Opel Astra H Kombi
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
8,5
26,56 zł
7
11,2
34,82 zł
1
9,7
30,21 zł
6
10,7
33,27 zł
3
11,0
34,20 zł
2
12,0
37,31 zł
1
Pokaż więcej silników
Silniki Diesla Opel Astra H Kombi
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,8
34,99 zł
56
5,5
33,21 zł
23
5,9
35,55 zł
110
6,4
38,58 zł
29
6,1
36,65 zł
6
6,2
37,17 zł
20
6,5
39,06 zł
72
6,7
40,22 zł
42
Pokaż więcej silników

Lista raportów zużycia paliwa (502)

5,5
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Niskie spalanie + niezawodność = ekonomiczność (oczywiście dbam o przeglądy)
5,4
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
6,0
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
5,5
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Astra 1.3 cdti, silnik Fiata, który uzyskał tytuł "engine of the year 2006". Bardzo dobry silnik. Pojemność 1248ccm, moc 90km. W Astrze H silnik zadowoli tych, którzy nie oczekują od samochodu by był drogowym demonem siedzącym innym na zderzaku. Jednak wbrew pozorom silnik daje sobie radę z ważącym ponad 1300kg autem. Moment obrotowy 200Nm dostępny w pełni już od 2000 obrotów powoduje, że mimo 90km pod górki podjeżdża się bez zadyszki nawet na 6 biegu. Tak więc w jeździe na trasie to auto pozwala szybko i sprawnie wyprzedzać. Wcale się nie czuje, że silnik ma tylko 90km. Jedyny mankament silnika, to brak dynamiki poniżej 1800 obrotów/min. Dopóki nie włączy się turbo to ma się przez moment wrażenie jakby ruszało się ciężkim czołgiem, następnie włącza się turbo i niemal wgniata człowieka w fotel. Krótko mówiąc: Ruszasz spod świateł powoli z majestatem pomimo wgniatania pedału gazu, aby gdy na 2 biegu pojawi się już 1800 obrotów drastycznie przyspieszyć zostawiając w tyle większość drogowego planktonu. Ta wyraźnie odczuwalna "turbodziura" dla osób jeżdżących wcześniej benzyniakiem może być na początku uciążliwa. Ale po jakimś czasie przzwyczajasz się. Można tę turbodziurę zlikwidować jadąc na profesjonalną hamownię, gdzie wgrają po dokładnych pomiarach silnika dostosowaną mapę sterownika wtrysku. Po tym zabiegu (kosztuje od 700 do 1500 zł) auto zyskuje około 10-15km i około 40 Nm więcej. W tym wariancie auto zyskuje równą dynamikę i spada spalanie nawet o około 5-10% (wszystko zależne od programu. Spalanie tego auta zależy w dużym stopniu od stylu jazdy i naszych nawyków w prowadzeniu auta. Gdy kupowałem swoją Astrę komputer pokazywał średnie spalnie aż 6,2 litra z prawie 50 000 km. Gdy ja zacząłem jeździć uzyskałem 5,6 litra przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym i wcale nie jeżdżę jak Taxi dziadek. Aby uzyskać niskie spalnie należy przyzwyczaić się do hamowania silnikiem (spalnie zero), podjeżdżania na wysprzęglonym aucie, jeśli nie ma pośpiechu- na spokojnym rozpędzaniu auta. Ekstremalnie można wtedy uzyskać średnie spalnie na poziomie 5 litrów. To świetny wynik jak na tak ciężkie auto. Tak więc jazdy autem z tym silnikiem należy się nauczyć bo spalnie może być wysokie przy nieumiejętnej jeździe. Silnik ten również posiada nieliniową charakterystykę spalnia. Tłumacząc na chłopski rozum: Na tym samym biegu gdy rosną obroty spalnie rośnie, następnie spada, aby następnie znowu rosnąć. Czyli jest pewien optymalny poziom obrotów dla każdego biegu, przy których spalanie jest dużo niższe. Tak więc jeśli jeździmy na trasie kupmy lepiej auto z tempomatem, bądź dokupmy tempomat.(200 zł manetka+ aktywacja techem lub op-comem, razem od 250 do 400zł) W zależności od auta (hatchback, sedan, kombi) te charakterystyki optymalnego spalania są różne. Jednak z moich obserwacji wynika, że np dla 4 i 5 biegu będzie to w okolicach 2250 obrotów(kombi). Wtedy komputer podaje optymalną mieszankę do komory spalania. Najbardziej wkurzające jest, że ten zakres optymalnej mieszanki jest mały i kiedy mamy już np 2350 obrótó to spalanie już rośnie. Oczywiście nie są to jakieś kosmiczne różnice, jednak jadąc w optymalnych obrotach na płaskim można zaoszczędzić coś około 0,3 l/100km i zejść poniżej 5l/100km. Taka informacja przydaje się kiedy jedziemy autostradą. No i na koniec: Wielu waha się pomiędzy silnikiem 1.7 cdti (Isuzu), bo ma spalanie tylko o 0,2 wyższe, 10km więcej i więcej o 40 Nm. Jednak moim zdaniem tamtym silnikiem trzeba bardziej nauczyć się jeździć bo rzadziej wybacza kierowcy popełniane błędy. Zresztą popatrzcie na forach internetowych. Aż roi się od właścicieli Asterek z silnikami 1.7. którzy ciągle mają jakieś problemy. Natomiast prawie wcale nie ma kierowców mających jakieś poważne problemy z 1.3 cdti. Tak więc ja bym zaryzykował ponownie 1.3 cdti, a jeśli potrzebuję większej dynamiki, to jadę na hamownię i mam już auto lepsze od 1.7 cdti.
7,3
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
W Warszawie niestety poniżej 9 l/100km nie udało się zejść...Masakryczne korki i światła robią swoje...:( W trasie najlepszy wynik to 5.4l/100km Myślę, że stolica jest najbardziej wiarygodnym miastem do oceny spalania w cyklu miejskim.
6,1
Opel Astra H
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
NO jest trochę mocy przy tym pali mało w trasie to mnie zaskakuje ten silnik 5 litrów przy spokojnej jeździe można uzyskać. Przy dynamicznej jeździe w trasie 5,8-6 litrów. Średnie spalanie w lecie to 6-6,5 litra natomiast zima ok 7,2. Zimą na krótkim odcinku dziecko do przedszkola i z powrotem ponad 8 litrów wychodziło.
7,2
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
5,9
Opel Astra H
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Super Spalanie, po mieście ok 6 l. :)
5,6
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
W cyklu miejskim pali 6 litrów przy "normalnej" polskiej jeżdzie (od swiatel do swiatel). W trasie przy dynamicznej jezdzie 5,5 - 5,7 litrów. U mnie z przebiegu 20 000 km pokazuje komputer średnie spalanie 5,8 l/100. Zgadzam się, że mankamentem silnika jest turbodziura. Dopiero powyżej 2000 obrotów na dwójce, włącza się turbina i auto dostaje kopa przy ruszaniu. To można zmienić, ale wizyta na hamowni i aktualizacja ECU kosztuje 700-1200 zł. To się zwraca po przejechaniu minimum 50 000 km (wgranie nowej mapy ECU zmniejsza zuzycie paliwa, 2zł na 100km oszczędności) Aby zmniejszyć zużycie paliwa należy nauczyć się jeździć tym autem. Czyli hamować silnikiem (spalanie zero) oraz nie piłować auta bez potrzeby w jezdzie miejskiej. Wystarczy powiedzieć: Kupiłem używane auto z przebiegiem 50kkm i miało na kompie średnie 6,2 a ja bez przesady, w jezdzie uzyskałem 0,4 l/100km mniej. A jezdzę raczej dynamicznie.
5,1
Opel Astra H
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Witam,jestem użytkownikiem Opla z 1,9 cdtI, 101 KM. Bardzo dynamiczne i komfortowe auto, jeździłem różnymi wersjami 120 i 150 KM to są smoki w porównaniu z moją Astrą i mówię to zupełnie poważnie bez żadnego naciągania (nie mam w tym żadnego interesu). Naprawdę spalanie wychodzi na poziomie około 5,5 litra w normalnym użytkowaniu bez szaleństw i głupot typu 150-180 km/h to nie jest wyścigówka. Jeżdżę średnio w trasie do 130 a po mieście do 70 ale dynamicznie i odpowiednio dobieram biegi. Polecam super auto jako do pracy i rodzinne. Jestem bardzo zadowolony
Opel Astra H Kombi