Szukaj

Raporty zużycia paliwa Opel Astra F Kombi

pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 100KM 74kW (w l/100km)
Średnie zużycie
8,0
Deklaracja producenta
7,8
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
9,4
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
7.6
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
9.9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
6.5
lpg - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 100KM 74kW (w l/100km)
Średnie zużycie
9,5
Deklaracja producenta
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
10,4
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
9.1
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
11.5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
7.7

Lista raportów zużycia paliwa (71)

6,9
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Bardzo fajne auto
7,5
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Autko mam już 3lata. Nie tak dawno został przeczyszczony układ paliwowy i założony nowy filtr paliwa, podane zużycie paliwa jest obecne. Tanie części i naprawy lecz denerwuje mnie coroczne czyszczenie zaworu EGR, zapala się wtedy lampka silnika i jedziemy do ASO. A tam już kasują 150 zł. Silnik nawet oszczędny jak na swoja moc, jednak trzeba uważać aby nie przekraczać 2,5 tys. obrotów bo wtedy już taki oszczędny nie jest. Do 2,5 tys. spokojnie wystarcza na jazdę w mieście i poza nim.
10,6
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Normy producenta dotyczące spalania można wsadzić między bajki. Na instalacji LPG IIIgen. (jeszcze nie sekwencja - taki kupiłem :( ) spalanie kształtuje się jak w tabeli. Miasto to norma w okolicach 13-14l LPG (z klimą), przy czym nie ma specjalnej różnicy jeśli chodzi o traktowanie pedału gazu - czy w opór, czy delikatnie - poniżej tych wartości ciężko zejść. Trasa w okolicach 9-9,5l przy dynamicznej jeździe. W cyklu mieszanym spalanie średnie w granicach 10l (przewaga trasy, korki warszawskie). Jadąc z prędkością 90-100km/h można zejść poniżej 8l/100km. Instalacja sekwencyjna zapewne spowodowałaby obniżenie tych wartości o 0,5 - 1l. Benzyna służy mi tylko do rozruchu i rozgrzania silnika, zatem ciężko oszacować jej zużycie. Latem wskazówka praktycznie stoi, zimą należy przyjąć, że przy jeździe miejskiej (samochód odpalany rano i po zakończeniu pracy - silnik trzeba 2x rozgrzewać na odcinku ok. 2-3km) bak paliwa (50l) pójdzie w 2,5-3 m-ce. Nie należy się przejmować znikającym olejem (norma producencka to 0,75l/1000km) - problem bardzo widoczny i jak do tej pory nierozwiązany w tej konkretnej jednostce napędowej (1.6 16V), w innych oplowskich 16V jest nieco lepiej. Silnik ma korzystny stosunek mocy do pojemności - załadowanym po dach autem spokojnie można bez redukcji podjechać pod większe górki, wyprzedzanie w trasie nie stanowi problemu chyba, że trafi się jakiś złośliwiec, który chce Cię pozbawić życia przyspieszając w trakcie wyprzedzania - na to nie ma mocnych chyba, że jedziesz Porsche. Auto niestety awaryjne, ceny i wybór zamienników bardzo korzystne - do ASO nie warto zaglądać (komplet kabli WN u nich 850PLN! a rozrząd w promocji 690PLN, normalnie 900 - nie wiem skąd się wzięła cena 350 podana poniżej...), problemem jest korozja blach.
9,9
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Gazu na mieście zje mi 11litrów, na trasie około 9 litrów. Wymieniałem rozrząd to 500 zł. Większość rzeczy sam staram się kontrolować.
10,5
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Moja Astra to Kombi, sinik 1.6 16V ECOTEC, 101KM (74kW). Masa własna ok. 1190kg, czyli jedno z lżejszych tak popularnych kombi, jakie powstały. Instalacja gazowa II generacji. Podane wartości dotyczą takich kombinacji stylu jazdy: Jako minimalne spalanie podałem wartość, jaką uzyskałem, gdy całą butlę przejechałem na trasie (zasięg wychodzi ok. 400km na 34l gazu). Nie mówię tu o oszczędnej jeździe w stylu max 80-90km/h powolne przyspieszanie, etc. Zaznaczam jednak, że choć jeżdżę dynamicznie (na zwyczajnej drodze krajowej jak się da to i 150km/h), to jeżdżę wyłącznie na biegu, starając się przyspieszać na wyższych obrotach, zaś utrzymywać prędkość - na jak najniższych. Jak widzę niewielki podjazd, a nie ma za mną samochodu - pozwalam samochodowi wytracić nieco prędkość, którą odzyskuję zaraz na zjeździe z górki. Myślę, że to daje sporą oszczędność, jeśli robi się tak konsekwentnie. Dystans na trasie pokonywany jest z reguły na zwykłych drogach krajowych, gdzie często trzeba wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę typu ciężarówka czy tir, czasem na długim podjeździe. Wtedy pedał gazu dociskany jest prawie do samego końca. Część trasy to często także autostrada (Kraków - Szarów, ok. 30km), gdzie z reguły wyciskam z Asterki tyle ile wlezie, czyli ok. 170-180km/h. Przy takiej kombinacji spalanie jest i tak zawsze mniejsze od 9.0 litrów. Wynosi od 8.2 do 8.9l - tak mi wychodziło. Druga wartość - 9.8 podana jest w cyklu mieszanym, gdzie np. 200km jest zrobione w trasie, a reszta - aż do skończenia LPG w mieście (dojazd do stacji na benzynie). Wartość jest orientacyjna, bo istotne są wartości skrajne - a więc ta najmniejsza i największa. Jeśli 100% przebiegu jest zrobione w mieście to auto spala od 11 do ok. 14l. Z reguły wartość oscyluje jednak koło 13.5 ze względu na użycie samochodu do celów służbowych (dostawa żywności), gdzie liczą się cenne minuty (jedzenie ma być dostarczone ciepłe). Stąd jazda mocno dynamiczna, nieraz w stylu "pierwszy ze świateł" i z intensywnym używaniem hamulca nożnego. Uważam jednak, że spalanie na poziomie 13.5l LPG/100km jest w normie przy takim stylu jazdy. Jako ciekawostkę podam, że gdy miałem wyjeżdżone 120km na pełnej butli wjechałem na opuszczone lotnisko, które było poktyre lodem i śniegiem i robiłem drifty. Przy ciągłym gnieceniu gazu, obrotach 3-4.5tys/min i prędkości 20-30km/h w ciągłym poślizgu gaz mi się skończył przy ok. 190km, co dało spalanie na poziomie 17.9. Ze względu na to, że samochód posiadam od listopada i użytkuję go, jak na razie, cały czas wyłącznie w warunkach zimowych powyższe raporty będą zawyżone (ogrzewanie, nawiew, rozgrzewanie zmrożonego silnika), ale z drugiej strony zawsze jakiś procent spalonego paliwa stanowi benzyna - z obserwacji to ok. 1-1.2l/100km, czyli sporo, jeśli chodzi o krótkie dystanse w mieście. W jednolitym przebiegu na trasie zużycie benzyny jest pomijalne i wynosi około 0.2l/100km. Moja Astra nie traci na gazie mocy (przynajmniej nie da się tego odczuć, prędkość max, ok. 180km/h rozwijana była na gazie), tak więc sprawność instalacji LPG jest na wysokim poziomie.
10,5
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Moja Astra to Kombi, sinik 1.6 16V ECOTEC, 101KM (74kW). Masa własna ok. 1190kg, czyli jedno z lżejszych tak popularnych kombi, jakie powstały. Instalacja gazowa II generacji. Podane wartości dotyczą takich kombinacji stylu jazdy: Jako minimalne spalanie podałem wartość, jaką uzyskałem, gdy całą butlę przejechałem na trasie (zasięg wychodzi ok. 400km na 34l gazu). Nie mówię tu o oszczędnej jeździe w stylu max 80-90km/h powolne przyspieszanie, etc. Zaznaczam jednak, że choć jeżdżę dynamicznie (na zwyczajnej drodze krajowej jak się da to i 150km/h), to jeżdżę wyłącznie na biegu, starając się przyspieszać na wyższych obrotach, zaś utrzymywać prędkość - na jak najniższych. Jak widzę niewielki podjazd, a nie ma za mną samochodu - pozwalam samochodowi wytracić nieco prędkość, którą odzyskuję zaraz na zjeździe z górki. Myślę, że to daje sporą oszczędność, jeśli robi się tak konsekwentnie. Dystans na trasie pokonywany jest z reguły na zwykłych drogach krajowych, gdzie często trzeba wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę typu ciężarówka czy tir, czasem na długim podjeździe. Wtedy pedał gazu dociskany jest prawie do samego końca. Część trasy to często także autostrada (Kraków - Szarów, ok. 30km), gdzie z reguły wyciskam z Asterki tyle ile wlezie, czyli ok. 170-180km/h. Przy takiej kombinacji spalanie jest i tak zawsze mniejsze od 9.0 litrów. Wynosi od 8.2 do 8.9l - tak mi wychodziło. Druga wartość - 9.8 podana jest w cyklu mieszanym, gdzie np. 200km jest zrobione w trasie, a reszta - aż do skończenia LPG w mieście (dojazd do stacji na benzynie). Wartość jest orientacyjna, bo istotne są wartości skrajne - a więc ta najmniejsza i największa. Jeśli 100% przebiegu jest zrobione w mieście to auto spala od 11 do ok. 14l. Z reguły wartość oscyluje jednak koło 13.5 ze względu na użycie samochodu do celów służbowych (dostawa żywności), gdzie liczą się cenne minuty (jedzenie ma być dostarczone ciepłe). Stąd jazda mocno dynamiczna, nieraz w stylu "pierwszy ze świateł" i z intensywnym używaniem hamulca nożnego. Uważam jednak, że spalanie na poziomie 13.5l LPG/100km jest w normie przy takim stylu jazdy. Jako ciekawostkę podam, że gdy miałem wyjeżdżone 120km na pełnej butli wjechałem na opuszczone lotnisko, które było poktyre lodem i śniegiem i robiłem drifty. Przy ciągłym gnieceniu gazu, obrotach 3-4.5tys/min i prędkości 20-30km/h w ciągłym poślizgu gaz mi się skończył przy ok. 190km, co dało spalanie na poziomie 17.9. Ze względu na to, że samochód posiadam od listopada i użytkuję go, jak na razie, cały czas wyłącznie w warunkach zimowych powyższe raporty będą zawyżone (ogrzewanie, nawiew, rozgrzewanie zmrożonego silnika), ale z drugiej strony zawsze jakiś procent spalonego paliwa stanowi benzyna - z obserwacji to ok. 1-1.2l/100km, czyli sporo, jeśli chodzi o krótkie dystanse w mieście. W jednolitym przebiegu na trasie zużycie benzyny jest pomijalne i wynosi około 0.2l/100km. Moja Astra nie traci na gazie mocy (przynajmniej nie da się tego odczuć, prędkość max, ok. 180km/h rozwijana była na gazie), tak więc sprawność instalacji LPG jest na wysokim poziomie.
6,9
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Jestem zadowolony. Zawsze mogłoby być lepiej ze spalaniem zimą w mieście ale w końcu to kombi a silnik ma 100 koni i 13 lat. Na trasie jezdze szybko ale płynnie i w takich warunkach spala +-6l. Dzięki przemyślanej konstrukcji i przyzwoitym materiałom usługi serwisowe są w rozsądnych cenach (porównuje z fiatem punto i CC)
7,9
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Ekonomiczność jeśli chodzi o zużycie paliwa to zdecydowanie przeciętny poziom. Na pewno japońska konkurencja o podobnych parametrach spala nieco mniej. Koszty napraw nie rujnują kieszeni. Kompletny rozrząd to np. wydatek 350 zł w serwisie Opla + 100 zł za pompę wody, której nie ma w komplecie. Zamienniki i części oryginalne można dostać w przyzwoitych cenach. Czasami trzeba nieco dłużej poszukać niektórych elementów np. zderzak tylni. Wiele w miernym stanie.
8,5
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
8,6
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
części tanie ,niewiele się psuje , właściwie przez te kilka lat zmieniłem tylko świece ,filtry i ostatnio rozrząd , jeśli chodzi o zużycie gazu to wynosi ono coś około 10 litrów na 100km po mieście , na trasie spada do około 8 litrów
Opel Astra F Kombi