Tutaj duży plus, zużycie paliwa mniejsze niż w podobnych autach niemieckich, francuskich o włoskich nie wspominając. Do tego auto bardziej zrywne od nich, jedynie Alfy są "problemem" dla Almery, ale i palą sporo więcej. Ceny napraw nie szokują, wiele osób żyje jeszcze przekonaniem z lat '90, że części do japończyków są drogie i trudno dostępne, co jest dużym błędem. Części ogólnodostępne, jeśli nie od ręki to na drugi dzień, ceny też zbytnio nie szokują nawet w porównaniu z częściami do "króla kompaktów" z tego okresu czyli Golfa3, na jego korzyść przemawia jedynie fakt, że sporo jest firm "rzemieślniczych" które produkują zamienniki do niego, ale z jakością takich części bywa z reguły równie nisko jak z ceną. Oryginalne części, albo zamienniki uznanych firm kosztują podobnie, różnice są bardzo niewielkie, poza tym jedne części są tańsze do Golfa niż do Almery ale inne potrafią być droższe. Materiały eksploatacyjne typu filtry, klocki, tarcze, elementy zawieszenia nie są drogie i jest spory wybór (klocki TRW na przód kupiłem za 150zł, na tył za 70zł, tarcze na tył ATE 90zł/komplet). Poza tym sporo jest części używanych.