mogę polecić 2.0 dla spokojnych ludzi, naprawdę silniczek ze skrzynią 4 biegowa to dla cierpliwych i oszczędnych, spalanie przy normalnej jeździe dla tego modelu to 5 litrów ON w trasie i ok. 7 litów w mieście. Ale 2.0D ze skrzynią 5 biegową, to już spora różnica, szczególnie w przyśpieszeniu, naprawdę ten silnik z tą skrzynią już w trasie sprawuje się rozsadnie, przyśpieszenie na pusto mogę śmiało porównać do 250D, z tym że przy 4 osobach lub przyczepce niestety czuć źe to tylko 75 KM. Spalanie porównywalne, może ciutek wyższe od 4-biegowej skrzyni, ale warto zdecydować się taki model. Nie odczuwa różnicy w jakości paliwa, i nawet dobra oranżadka(z dodatkiem oleju) w żadnym stopniu nie wpływa negatynie na ten motor, a więc reszta to mity.Ale przy tym spalaniu nie warto ryzykować kontroli celników. Oby tylko był nieprzekombinowany....szanowany silnik nawet powyżej 400 000 km ma pracę cichutką, bez klekotów i kopcenia. Dlatego warto czasami dać 1000zł drożej i nie przykładać ogromnej wagi do rocznika. Mój ´89r. to jazda na poziomie.