Spalanie jest bardzo dobre biorąc pod uwagę mój styl jazdy i praktycznie ciągle pracującą klimatyzację. W mieście w bardzo dużych korkach 10-12 l, w normalnych warunkach w mieście 6,5-8 l, w trasie na szóstce 5,0-5,5 l przy pełnym załadowaniu i prędkości 100-110 km/h, na autostradzie 6-7 l przy 140 km/h i 7-8 l przy prędkości 160-170 km/h to moim zdaniem bardzo dobre wyniki.
Na przeglądy do ASO, po ich dywagacjach, drapani po głowie, wymyślaniu, czyt. klasycznym naciąganiu, przestałem jeździć. Mam dobrego i sprawdzonego mechanika, który naprawia tylko Mercedesy i w nich się specjalizuje.
Ceny części wbrew pozorom naprawdę niskie w porównaniu do innych aut:
- tarcze ATE + klocki przód - ok. 400 + 200 zł/kpl.
- tarcze ATE + klocki tył - ok. 300 + 150 zł/kpl.
- amortyzatory usportowione Bilstein przód - ok. 900-1000zł/kpl.
- koło dwumasowe LUK - ok. 2100zł
- kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem LUK - ok. 1400zł
- zawór EGR (recyrkulacji spalin) - ok. 1000zł
Niestety wymiana np. sprzęgła i dwumasy to koszt robocizny od 1200zł w górę (wyjęcie całej jednostki napędowej) i tu rzeczywiście specyficzna konstrukcja auta daje o sobie nie najlepiej znać.