Szukaj

Zużycie paliwa Mercedes GLC – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Mercedes GLC

10,9
Mercedes GLC C253
Coupe 2.0 250 211KM 155kW
Moim zdaniem to po prostu ładne auto. GLC coupe to SUV, ale trochę inaczej. Jeśli komuś podoba się taka koncepcja auta to warto ponieść konsekwencję nisko opadającej tylnej szyby. Bagażnik ma 500l (tylko o 50l mniej niż w standardowym GLC), zaś wygląd moim zdaniem to już inna bajka. Coupe jest za to prawie 8cm dłuższy niż w standardowe GLC. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to jest naprawdę ok. Auto jest komfortowe, pewnie trzyma się drogi (również na zakrętach). Zawieszenie zestrojone jest dobrze i jest to kompromis między kanapą a sportem. W pewnych granicach mamy możliwość korygowania jego nastaw. Widoczność przez tylną szybę pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza jeśli jest ona przyciemniona. Skrzynia biegów 9G-tronic pracuje bardzo płynnie, wręcz komfortowo, reaguje bez zbędnego namysłu. Silnik pracuje bardzo płynnie, przy normalnej jeździe dość cicho, zaś przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu zaczyna hałasować. Dynamika jazdy jest na przyzwoitym poziomie. Jeśli zaś chodzi o spalanie to już koniec pochwał. Dwulitrowa benzyna w mieście to już wynik ok. 13l/100km. Nie dotykając gazu, może uda się komuś zejść do min 11l, ale to już walka z wiatrakami. Jeśli chodzi o trasę to śmiało możemy zejść do 8,5-9,5l/100km. Uważam że spalanie mogło być o 2 litry mniejsze i byłoby super. Z drugiej strony 4 matic, automat i masa auta robią swoje. Warto pokusić się o wersję ze strojonym fabrycznie układem wydechowym, wówczas omawiany silnik ma brzmienie zbliżone do silnika V6. Gdybym jeździł więcej w trasy to lepszym wyborem byłby diesel, zaś tylko na miasto benzyna nie sprawia tylu kłopotów. W porównaniu do C klasy (W205) którą miałem wcześniej, to GLC jest dużo bardziej komfortowym i uniwersalnym autem również na długie trasy. Większość dystrybutorów paliwa zawyża wynik tankowania o ok. 5% w efekcie wynik spalania na komputerze jest zaniżony o około 7,5% do realnego spalania.
5,7
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 220d MHEV 197KM 145kW
Samochód ciężki, prawie 2 tony, napęd na 4 koła a mimo to spalanie jest rewelacyjne. Miękka hybryda działa bardzo dobrze. Szczególnie w trasie bardzo mało pali, w trybie eco który świetnie działa, delikatnie jeżdżąc na drogach krajowych tzn zgodnie z przepisami można bez problemu zejść do 4-4,5 litrów; jak się człowiek postara to można zejść poniżej 4 litrów; na autostradzie (140) już jest sporo więcej ale mieści się w 7 litrach; jak w każdym aucie zależy jak się jeździ; w mieście jest trochę gorzej i w korkach to może być ok 9-10 litrów, szczególnie przy krótkich odcinkach; w mieście bez większych korków przy dłuższych odcinkach (jak już się silnik zagrzeje) można zmieścić się w 7 litrach. Na zbiorniku 1000 km nie jest problemem, a zdarzało się 1200 km.
10,9
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 300 MHEV 258KM 190kW
Szału nie ma ale w zamian wystarczająca dynamika. Irytujący dźwięk R4 który potrafi narobić obciachu w związku z tym zniechęca do dynamicznej jazdy. Spalanie? Cóż, 100 kg facet też nie pociągnie na jogurcie light więc ponad 1900 kg w 4Matic z szerokimi kołami również musi spalić . Nie licząc miasta spalanie na przyzwoitym poziomie. I ciekawostka ( dylemat również na forach). W konfiguratorze mercedes podaje że silnik ten zasilany jest PB 98 i takie paliwo zaleca. Okazuje się że na wlewie paliwa widnieje PB 95 i dopuszcza się stosowanie PB 98. Reasumując jeżdżę na PB 95 zgodnie z danymi na wlewie paliwa oraz instrukcją obsługi i auto jeździ bardzo dobrze bez problemów ze stukowym spalaniem. Taka dezinformacja konfiguratora i dylematy posiadaczy aut nie realnie a w "konfiguratorze".
10,9
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 300 MHEV 258KM 190kW
Szału nie ma ale w zamian wystarczająca dynamika. Irytujący dźwięk R4 który potrafi narobić obciachu w związku z tym zniechęca do dynamicznej jazdy. Spalanie? Cóż, 100 kg facet też nie pociągnie na jogurcie light więc ponad 1900 kg w 4Matic z szerokimi kołami również musi spalić . Nie licząc miasta spalanie na przyzwoitym poziomie.
8,7
Mercedes GLC C253
SUV 2.0 250 211KM 155kW
Posiad dwa Mercedesy glc jeden z napędem 4maitic spalanie średnie ok 11l/100km, z napędem tylko na tył spalanie średnie ok 8.5l/. 100km. Z napędem na tył w trasie potrafi spalić nawet ok 6.0l/100km. Problem spalania jest ale powodem jest napęd 4matic.
8,5
Mercedes GLC C253
SUV Facelifting 2.0 200d 163KM 120kW
Rewelacyjna skrzynia 9-g bardzo komfortowa i szybka -nie czuć spięcia z napędem , dobre wyciszenie ,na razie 1200km spalanie w mieście bez problemu 8l/100km. Trasa 6-7 /100km. System start -stop pozostawia wiele do życzenia dosyć agresywny przy odpalaniu auta. Generalnie jadą odprężająca nie czuć ze to diesel, dobra akustyka szyb.
Dziennik kosztów dla Mercedes GLC
Średni koszt przejechania 100 km
55,00 zł
8,5
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
10,8
Mercedes GLC C253
Coupe 2.0 250 211KM 155kW
Silnik żłopie jak smok przy jeździe po 10 km dziennie po mieście.
10,8
Mercedes GLC C253
Coupe 2.0 250 211KM 155kW
Silnik żłopie jak smok przy jeździe po 10 km dziennie po mieście.
10,3
Mercedes GLC C254/X254
Coupe 2.0 200 204KM 150kW
Przyzwoicie ale jest to miękka hybryda i zastanawia mnie ile faktycznie ona pomaga
5,4
Mercedes GLC C254/X254
Coupe 2.0 220d 197KM 145kW
Średnie spalanie po przejechaniu 9tys km to 5,8, jadąc drogą krajowa 90km/h spali nawet poniżej 4 litrów. Autostrada Niemcy 160-180km/h to 6,7 litrów. Nie wierzyłem, że takie auto tak mało pali.
Mercedes GLC