Szukaj

Zużycie paliwa Mazda MX-5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Mazda MX-5

8,6
Mazda MX-5 III
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Gdy ją cisnę mocniej, jeżdżę dynamicznie, wtedy spokojnie w mieście osiąga 10l/100km, jednak ciężko jest przekroczyć 11l. Na trasie najlepiej się sprawdza na ładnych drogach głównych, ale nie autostradach - brak 6 biegu daje się we znaki spalaniu przy prędkościach 120kmh+. Jako, iż jest to wóz sportowy, większość biegów ma ustawionych nisko, bo silnik lubi wysokie obroty (jak chce się osiagnąć pełny moment), dlatego optimum jeżeli chodzi o spalanie to byłoby 70-80kmh na 5tce, wtedy mozna spokojnie zejść do 7l/100km z rozsądnym przyśpieszaniem i bez żadnego dławienia się silnika (bez schodzenia poniżej 1,5tys obrotów)
6,9
Mazda MX-5 IV
Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Mam auto od pół roku, zrobiłem ok 7000km, jeżdżę nim 75% trasa 25% miasto. W drodze do pracy (30-40km drogi międzymiastowej) z reguły ok. 7l/100km (od czasu do czasu pocisnę do odcięcia, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, pomiędzy wyprzedzeniami raczej spokojnie na 6 biegu ok. 100km/h). Autostrada z prędkościami ok 160km/h spalanie 8,5-9l/100km. Raz wracałem z pracy jak dziadek, żeby zobaczyć jak nisko uda mi się zejść, wyszło 5,8l/100km przy stałej prędkości ok. 80-90km/h, bez wyprzedzania. Gdyby taką dziadkowatą trasę wydłużyć i wypłaszczyć, myślę że dałoby się zejść do 5l/100km. Przy jeździe tylko po mieście spali ok 8l/100km, jeszcze nie miałem takiego cyklu, ale mniej więcej widzę ile pokazują odczyty chwilowe. Na całym baku jeszcze nie przekroczyłem spalania 7,8l/100km. Uwaga na częste wizyty na stacji - bak zdaje się nie mieć nawet 40l, z reguły tankuję do pełna jakieś 35l, wystarcza mi to na tydzień, czasami mniej. Ogólnie przy tej mocy bardzo przyjemne spalanie, zasługa małej masy.
8,7
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Świetna zabawka. Auto idealnie nadaje się do miejskiej jazdy, kręte drogi. Prowadzi się wyśmienicie. Po dodaniu gazu oraz skręcenie kierownicy momentalnie zaczyna dawać o sobie znać mechanizm roznicowy. Trasa bez dachu 220km/h okrutnie głośno no ale przy tej prędkości no niestety tak będzie. Podczas jazdy z zamkniętym dachem również są dość wyczuwalne przedmuchypowietrza do środka kabiny. Auto stworzone raczej do mniejszych prędkości. Przy jeździe z butem w podłodze spalanie miasto - trasa około 12l. 1045kg i 160km robi swoje. Jest czym jechać nie zużywając przy tym cysterny paliwa. Jeśli chodzi o zawieszenie, dość sztywne jak przystało na auto o sportowym charakterze jednak dobrze radzące sobie z nierównościami. W środku niestety nie otrzymujemy komfortu, także większe osoby mogą mieć problem przy dłuższej jeździe. Problemem jest również brak schowkow, a do bagażnika możemy włożyć co najwyżej kratę piwa ;) Podsumowując auto za te pieniądze jest zdecydowanie warte uwagi o ile interesujące dla nas są głównie właściwości jezdne i stylistyczne.
10,0
Mazda MX-5 III
Cabrio Facelifting 2.0 MZR 160KM 118kW
jezdze ponad trzy lata od nowosci. salonowa kupiona w USA. eksploatacja glownie na autostradach miejskich w Chicago, dojazdy do pracy (troche korkow ale i dosc szybka dynamiczna plynna jazda z predkoscia ok 120 a140 km/h (65-80 mph). przejechalem 22k mil (ok 35200 km) i poza wymianami oleju, platow wycieraczek, filtra powietrza, oraz nowego dachu (robilo ubezpieczenie bo w zaparkowanym na ulich pojezdzie ktos zrobil dziure wbijajac ostry przedmiot). srednie spalanie to 22.9 galona tak wiec oszczednie nie jest ale nie o to chodzi
7,8
Mazda MX-5 III
Cabrio 2.0 i 16V R6 160KM 118kW
Samochodem przejechałem w sezonie około 8000km z czego 3500km podczas dziesięciodniowego urlopu (przełęcze Muraglione, Bernina, Stelvio, Hochalpestrasse) i spalanie z całego wyjazdu wyniosło zaskakujące 6,8l z dystrybutora. Przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym miasto, trasa, górki spalanie waha się w okolicach 7,5-8,5l. Co ciekawe ciężko w moim przypadku było przekroczyć granicę 10l, nawet jeżdżąc bardzo dynamicznie.
9,2
Mazda MX-5 III
Cabrio 1.8 i 16V 126KM 93kW
Silnik po remoncie, na dotarciu, stąd możliwe zawyżone spalanie. W trasie spaliłem najmniej 8l/100km w cyklu 10 miasto / 90 trasa. Najgorzej wypada w mieście, gdzie spalanie rzędu 10l/100km to u mnie norma. Mimo to warto, auto daje dużo radości i frajdy!
8,7
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Auto nie spala mało, minimalnie na trasie to 6,5, średnio po jeździe w trasie na naszych polskich drogach z prędkością 90-120 to 7,5 litra. W dużym mieście krótkie odcinki to średnio wychodzi 9-11 litrów zależy od pory roku i dynamiki jazdy. Górną granicę można przekroczyć jeszcze sporo :-) Nie jest źle ale w porównaniu do Hondowskiego D16 to temu troszeczke brakuje wigoru i polotu a spalanie też nie zaskakuje pozytywnie.
6,8
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Średnia z 25k km to 7,3 przy czym 1/3 w Warszawie zazwyczaj bardzo krótkie odcinki, 2/3 trasa. Jazda dynamiczna, czasami bardzo dynamiczna. Nie zwiększam jednak niepotrzebnie spalania, np. przyśpieszając przed czerwonym światłem. Przy 160km/h spalanie ok. 9,2l. Przy 140 km/h spalanie ok. 8,4 l. Spalanie powyżej 10l możliwe chyba tylko na zimnym silniku przy odcinku do 5km i dynamicznej jeździe od świateł do świateł albo z prędkością zbliżoną do maksymalnej na trasie.
12,7
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW
Spalanie Madzi benzyna (wiosna, lato, jesień) ok 11 litrów w zimę zdarzało się ok 15 ale było to spowodowane cżestym poślizgiem :) Jeśli chodzi o gaz to tu bywało rożnie 12-16 zależało od stylu jazdy, były przypadki ze na pełnym zbiorniku LPG ok 22 litrów robiłem 110 km :)
9,2
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW
Spalanie utrzymuje się w widełkach 9-10 litrów na 100 kilometrów przy mojej lekkiej nodze. Dwa razy udało mi się 10 litrów przekroczyć ale nie wiem z czego to wynikało bo styl jazdy mam niezmienny - 90% spokojna jazda do 100 km/h i 10% to okazjonalne pogonienie do czerwonego pola i 110-120 km/h na trasie Janki-Al. Jerozolimskie. Trasa Warszawa-Kielce(+okolice)-Warszawa przy średniej prędkości 100 km/h i spalanie wyniosło 7.8 litra.
Mazda MX-5