Szukaj

Zużycie paliwa Mazda 5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Mazda 5

6,9
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Jeżdżę samochodem od 7 lat, kupując miało na liczniku 126k (rzeczywiście przed kupnem było ok. 260k - taki mamy klimat), aktualnie przejechałem już nim ok. 140k. Silnik lubi trochę potraktorzyć, zwłaszcza kiedy jest zimno, ale jak się rozgrzeje nie ma problemu z pracą, nawet jak na swój przebieg. W chłodne dni podgrzewacz miał zapewniać szybkie osiągnięcie temperatury przez silnik, ale widocznym skutkiem jego pracy jest ciągnąca się za autem chmura dymu, zwracająca uwagę sąsiednich kierowców. Samo auto przy regularnej wymianie oleju, tankowaniu dobrego paliwa sprawuje się całkiem nieźle. W trakcie jazdy potrafi nim nieco szarpnąć, ale nie wiem czy jest to wina dwumasy czy raczej mojego stylu jazdy. Z DPFem miałem problemy na początku, kiedy jeszcze nie wiedziałem z czym to się je. Aktualnie przejażdżka z obrotami silnika powyżej 2k i nie ma problemu, od 6 lat nie byłem z tym u żadnego mechanika. Fantastyczne są tylne drzwi - zwłaszcza kiedy się ma małe dzieci, ale zimą zdarzyło się też jechać przy niezamkniętych, ponieważ mróz zblokował zamek, który przestał je trzymać, dzięki czemu cały czas jedna ręka na kierownicy - druga zaś trzymała drzwi - mało komfortowa jazda :)
8,4
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Jakie było moje zaskoczenie kiedy (zmuszony niepokojącymi dźwiękami ze strony kompresora klimatyzacji) przez 2 tygodnie jeździłem bez klimatyzacji. Okazało się, że łożyska klimatyzacji stawiały tak znaczący opór, że spalanie spadło w warunkach miejskich z ok. 11 (w okresie letnim) do ok. 9,0 (bez klimatyzacji). Po naprawie spalanie wzrosło ale i tak wynik na poziomie ok. 9,5 l/100 km w okresie wakacyjnym w dużym mieście uważam za świetną wartość! Polecam od czasu do czasu podczas większego przeglądu zlecić mechanikowi demontaż paska klimatyzacji (jest elastyczny, nie ma napinaczy) i zakręcenie kołem pasowym...to dość częsta usterka w tych kompresorach.
9,5
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Spalanie zależne mocno od pory roku. Spalanie zależne od prawidłowego zresetowania wszystkich ustawień komputera i sprawnych sond lambda. W mieście w okresie wakacyjnym (Wrocław, nieduże korki, ciepło) to ok. 10,4 - 10,6, okres wiosenno - jesienny, spalanie ok. 11 l/100 km, późna jesień, wczesna wiosna, kilka stopni na plusie, poranne przymrozki - to ok. 11,2-11,3, zima, temp. poniżej 0, korki, ok. 11,5 - 11,7. Trasa - normalna jazda (drogi krajowe - do 100 km/h, teren raczej płaski) ok. 7,7, autostrada - 110-120 ok. 8, 120 - 130 - 8,5. 1580 kg (masa rzeczywista) + duża powierzchnia czołowa + sam w sobie niezbyt ekonomiczny silnik (choć dynamiczny i żywo reagujący na gaz, sprzed ery eko..) dają takie realne wyniki. Przy dość dynamicznej jeździe po mieście - 12 l/100 km, na autostradzie - 140-150 - ok. 10 - 10,5/100 km. Specjalnie się nie poszaleje. LPG nie montuje, bo silnik ma regulację szklankami (droga regulacja, drogie szklanki) i mały zbiornik (niewielka wnęka na koło dojazdowe). Niektórzy podnoszą trzeci rząd siedzeń, albo go w ogóle likwidują, ale wtedy traci sens 7-dmio (5-cio) osobowy van. Pozdrawiam.
7,6
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Spokojna jazda 90-100 to ok. 5l./100km. Normalnie,czyli 120-140 nie przekroczy 6,5 l. Jazda autostradą 160-170 w cztery osoby i bagaże wyszło mi 7,2 l/100. Prowadzenie w zakrętach - jak po sznurku, w końcu zawieszenie z forda. Silnik 143 km daje radę bez względu na obsadę auta. Dużym plusem jest webasto silnika - ciepły w 100% już po ok 3km.Auto ogólnie rewelacyjne. Przy prędkościach -powyżej 120 km hałas głównie opływającego powietrza i opon- silnika jako tako nie słychać. Auto ogólnie bezawaryjne. Zasuwa jak przyklejone do asfaltu. Praca silnika na wolnych obrotach bardzo płynna i jak na diesla cicha. Miejsca dla 5 osób może i nieco mało (zależy od wzrostu) ale nie brakuje i można spokojnie śmigać nawet w długie trasy.I jeszcze jedno - światła xenonowe - rewelacyjne.
9,3
Mazda 5 I
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Bardzo dobry samochód, po zakupie założona instalacja gazowa BRC (koszt 2300zł), pakiet rozruchowy (akumulator, zawieszenie, w niedalekiej przyszłości usunięcie rdzy...) Po doprowadzeniu do stanu używalności koszty tylko eksploatacyjne. Spalanie gazu 9.4 l/100km przy delikatnej jeździe, dodatkowo szklaneczka benzyny (0,24l/100km). Koszty całkowite ok. 20 zł za 100 km. Do tego wygoda, dużo miejsca, dynamika marna, ale o tym wiedziałem. Polecam :-)
8,1
Mazda 5 II
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Jestem zadowolony. Przestronny, choc z przodu mogloby byc wiecej miejsca. Dosc dynamiczny. Rocznie robie 30k km, srednie wychodzi 7,7, co jest dosc dobrym wynikiem biorac pod uwage inne opinie. Jezdze na tempomacie, ekonomicznie trzymane tempo, lecz nizej chyba nie zejde. Samochod 2 lata mam, drugi wlasciciel, narazie bez powaznych usterek.
Dziennik kosztów dla Mazda 5
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
8,2
l/100km
8,8
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
10,8
Mazda 5 I
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Nawet próbując jechać ekonomicznie nie mogłem zejść ze spalaniem poniżej 10 l/100km gazu. Co ciekawe przy szalonej jeździe spalanie nie wzrastało powyżej 12 l. Jakbym nie jeździł to i tak na 34L gazu jadę 300 - 340 km. Eksploatacja od pół roku ok 15 000 km brak awarii więc o kosztach napraw jeszcze nic nie znam.
10,5
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 145KM 107kW
Przy qlaczonej klimatyzacji, czterech osobach i pełnym bagażniku trasa że spalaniem 9,5l/100km.
6,0
Mazda 5 II
Minivan 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Auto bezawaryjne. Jednak komfort i wyciszenie na słabym poziomie.
8,5
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 145KM 107kW
Po przetestowaniu mojego egzemplarza, przy spokojnej jeździe wynik 6,5 l na 100km zadawalający.
Mazda 5