Układ napędowy nastawiony na komfort, nie na oszczędność. Mam wrażenie, że skrzynia dobiera przełożenia tak, by było przede wszystkim cicho i przyjemnie, a nie oszczędnie - i wydaje się to zgodne z filozofią tego modelu. Oszczędni mają dla siebie hybrydę. Wersja bez Stop/Start - więc spalanie w mieście mocno wzrasta przy staniu w korkach, wydaje mi się, że na postoju zimą silnik spala ok 2,5l / h, to bardzo dużo i wynika prawdopodobnie z norm emisji spalin. Jeżeli dużo stoi się w korkach średnie spalanie błyskawicznie szybuje w górę. Spokojna jazda po Wrocławiu 11l, przy typowych Wrocławskich korkach średnie spalanie zimą ok 13-15l, miasto bez korków w czasach koronawirusa - ok 9,5l. Samochód bardzo nie lubi powolnego toczenie się z prędkościami do 40 km/h , wtedy spalanie wzrasta do ok. 16l, co wynika prawdopodobnie ze strat na skrzyni biegów. Bardzo spokojna trasa 70-90km/h 7,5l, 80-90km/h 8,5l, przepisowa jazda autostradami i ekspresówkami 10,5-11l, przy 140km/h ok 11-12l, szybka jazda autostradą do 140-180km/h 15l. Auto wrażliwe na opory powietrza, jazda pod silny wiatr 170-190km/h to nawet 18l. Trasa ok. 1100 km z Wrocławia w Dolomity "w miarę" przepisowo to średnie spalanie na poziomie 10l, przy czym ok 1000km autostradami i 100km drogami górskimi we Włoszech. Duża zaletą samochodu jest napęd AWD. Przy starcie nawet na śliskiej nawierzchni szybko odpycha się z 4 kół, na suchej przy starcie nawet z wyłączonym ESP ciężko o jakikolwiek uślizg kół. Napęd sprawdza się zimą, podjazd pod górkę w 30-40cm śniegu to żaden problem. Duża zaletą jest możliwość załączenia AWD na sztywno do 40km/h, pozwala to na hamowanie silnikiem w górach z wykorzystaniem wszystkich 4 kół.