Szukaj

Raporty zużycia paliwa Kia Sportage IV SUV

on - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi 115KM 85kW (w l/100km)
Średnie zużycie
6,4
Deklaracja producenta
4,7
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,7
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
6.3
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
7.7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
5.3

Lista raportów zużycia paliwa (14)

7,4
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
6,1
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Jeśli chodzi o spalanie, to silnik nie lubi autostrad głównie niemieckich ;) , gdzie nie ma ograniczeń, przy jeździe ok. 160-170 km/h ok. 9-10 L/100km (chwilowe zużycie nawet większe),, przy prędkości ok. 120-130 to już 6,5-7 L/100 km , droga pozamiejska to już 5,3-5,7 L/100 km. Jeśli chodzi o miasto, to zależy od warunków, im więcej świateł i korków, to gorzej, nawet 8 L/100km (na krótkich trasach w mieście znacznie gorzej, bo silnik jeszcze zimny). Niemniej najmniejsze zanotowanie zużycie to żółwia, ale przepiękna trasa wokół Gardy ok. 5,2 L/100km, i to mimo, że trzeba było przepuścić mnóstwo pieszych na pasach. Silnik musi mieć swoje obroty, mulenie silnika to większe spalanie ! Ogólnie średnie spalanie, gdzie głównie droga do pracy to ok. 40 km w jedną stronę, trochę autostrada, trochę teren zabudowany i niezabudowany to ok. 6-6,4 L/100 km. Silnik średnio dynamiczny, zwłaszcza spod świateł, ale też nie robi na nim wrażenia obciążenie samochodu czy wzniesienia,, fajnie się też zbiera nawet na 6-tce przy większych prędkościach już powyżej 110km/h. Ogólnie mi wystarczy ale na rajd z nim nie pojadę.
7,5
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
6,6
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Ja ten samochód bardzo lubię. Jest to moje auto rodzinne i dla czwórki jest w sam raz. Oczywiście zawsze może być szybsze, wygodniejsze, pojemniejsze itd. ale za sto tysiaków kupiłbym drugi raz. Obawiałem się spalania, bo każdy krzyczał, że będzie 9 litrów wszak SUV. Właśnie wróciłem z trasy. Do rezerwy jaką miałem dolałem za 195 zł pod korek. Zrobiłem dokładnie 942 km i jeszcze 50 zostało. Słowem na baku zasięg 1000 km!! Spalanie wyszło 5,9 z całej trasy, (5,6 droga powrotna) jazda spokojna ale cała rodzina z bagażem w środku. Wcześniej byłem w Tatrach, również cała rodzina, spore obciążenie, wzniesienia, średnia 6,1 l/100. Ja nie mam zastrzeżeń do tych wyników. Zmienia się to o jakieś max. 2 litry zimą przy krótkich, częstych wypadach na miasto. Mi dynamika auta bardzo pasuje, bo ma maksymalny moment obrotowy bardzo nisko i dobrze reaguje na pedał przy małych prędkościach. Reszta to standard 180 km/h max (nawet 190 bywało) no i 115 koni więc to nie wyścigówka. Jedzie się tym po gładkiej trasie jak masełko, bardzo przyjemnie. Sprawnie działa Android Auto nawigacja jak i muzyka z komórki równocześnie. 7 lat gwarancji nawet wybiórczej to długi okres i choćby o LEDy nie muszę się martwić. Zauważcie jak często na drogach widać auta z niedziałającym jednym LEDem, a to 3 tysiaczki z kieszeni... Mało tego, KIA ma najniższy wskaźnik kolizji, a zatem najniższe stawki ubezpieczeń no i nie zobaczycie jej na lawetach w przeciwieństwie do niemieckich aut premium.
6,4
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Auto dla mnie pomyłka życiowa
6,5
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
6,4
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Duży samochód = duży opór powietrza, i to robi robote. Ogólnie do samochodu nie mam żadnych zastrzeżeń, po za szumiącymi lusterkami powyżej 130km/h.
6,4
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
6,1
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
5,5
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Duża bryła = duży opór aerodynamiczny. Nowy model pali mniej od poprzedniego średnio o 0,5 l/100 km. Wiem, bo zamieniłem stary model na obecny. Zasługa w tym dłuższej skrzyni biegów (w KSIII VI bieg = V bieg w KSIV). Silnik ma znacznie wyższy moment obrotowy na wyższych obrotach (od 3 do 4 tysięcy stary model łapał zadyszkę, w tym jest przyzwoicie w takim zakresie) niż w KSIII. Maksymalny moment to 280 Nm w stosunku do 260 Nm w starym modelu. Ogólnie samochód dla emeryta - najlepiej pali w granicach 60 - 80 km/h, ale jazda jest uciążliwa dla innych. Do 110 km/h spalanie rośnie nieznacznie, powyżej już zdecydowanie bardziej. Podróż nad morze i z powrotem z prędkościami 120 km/h po autostradzie, 100 km/h po krajówkach i jazdą po trójmieście ok. 120 km wygenerowała 6,5 l / 100 km. VI bieg powyżej 90 km/h - typowy nadbieg do zmniejszenia spalania na autostradzie. Pojazd zza kierownicy wydaje się być znacznie żwawszy niż na to wskazują dane z katalogów. Dobry wybór jeśli ktoś poszukuje oszczędnego auta na trasy bez nacisku na osiągi. Do bezpiecznego wyprzedzania bez redukcji nie podchodź. 140 na liczniku się pokazuje w miarę szybko, potem z coraz większym mozołem ledwie do 180 (choć to i tak więcej niż fabryka obiecuje). Za to w aucie brak koła dwumasowego i łańcuch rozrządu. DPF o średniej pojemności (raz na 170-200 km się wypala, przy miejskiej jeździe co ok. 150 km). Na dystansie 12000 km średnie spalanie 6,09 l/ 100 km (trasa 60%, miasto 40%). Niewielkie różnice w spalaniu po dotarciu silnika (może dlatego, że na początku trzeba się było z autem oswoić i nie można było cisnąć, a gdy się silnik dotarł już wiadomo co potrafi).
Kia Sportage IV SUV