Szukaj

Raporty zużycia paliwa Kia Ceed II Kombi

on - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,8
Deklaracja producenta
5,0
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,0
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.7
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
6.9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.8

Lista raportów zużycia paliwa (27)

6,5
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
Całkiem ładny i bezproblemowy samochód. Pali mało jak na moją ciężką nogę. Osiągi niby przyzwoite (128 KM i 280Nm), ale ogólne odczucie mam takie, że to nudne auto.
6,0
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
W Katowicach w jeździe miejskiej średnia 7 litrów, trasa Chorwacja tempomat 150 , 5,5.
5,8
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
Przy normalnej jeździe (30% 140km/h na autostradzie, 40% 50-60 / 90-100 poza miastem, i staniu w korkach w dużym mieście 30%) średnio wychodzi ok 5,3 - 5,7l. Na autostradzie z tempomatem na 135 i pełnym zapakowaniem (4osoby + pełny kufer) 5,2 - 5,3. Na 'bardzo spokojnych' drogach udało się zrobić 4,2 - 4,3. Po samym wielkim zakorkowanym mieście podejdzie pod 8. Bez DPFa byłoby jakieś 0,5l/100km i jest to bardzo denerwujący wynalazek dla świadomych ludzi (dopalanie automatyczne - to 'niewidoczne' co 200, 300, 400km, max co 500km. Dla tych co nie ogarniają - nawet nie zauważą, że jest. Awaryjnego dopalania jeszcze nie widziałem. Dla porównania w benzynie podobnych rozmiarów w tych samych trasach z tym samym stylem jazdy (średnie,max, min): 8,5 ; 13 ; 6,5, także średnio ok 3l/100 lepiej niż Pb
5,9
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
na pewno lepiej niż moja potrzebna turbobenzyna. Tu na trasie 1.6 dieselek może spalać 3,8 - toczenie się. Normalna jazda 5,5. Wyprzedzanie i gnanie 6-6,5. W mieście maksymalnie na krótkich odcinkach i korkach 8 litrów. Więcej niż osiem w mieście nie widziałem :)) Średnio 70 % miasto i 30 % trasa wychodzi 6 litrów na 100 km. Ni się nie psuje. Mija prawie rok i 20 tyś i zero jakiejkolwiek awarii !
5,1
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
To mój kolejny raport po przejechaniu następnych 10k km (łącznie na liczniku jest już 15k km). I tak jak poprzednio podaje wartości średnie z całego okresu użytkowania. Tak samo jak poprzednio, podane przeze mnie to wartości obliczone własnoręcznie z ilości tankowanego paliwa oraz przejechanych km. Dla porównania również podam dane odnotowane przez komputer. 5.16 (obliczone) = 5.31 (komputer) - to średnie spalanie z całego okresu użytkowania. 5.98 (obliczone) = 6.1 (komputer) - to najwyższe zanotowane spalanie (załadowany, ok 70% autostrada z prędkościami ok 140-150 km/h). 4.24 (obliczone) = 5.0 (komputer) - to najniższe zanotowane spalanie (jazda po autostradzie z max 120 km/h ale bardzo załadowany - wakacyjny wyjazd). Jak teraz widać komputer potrafi kłamać nawet o 0,76 l/100km. Jednakże gdy znowu przeliczymy średnią ważoną z wszystkich odnotowanych pomiarów oraz z wszystkich wskazań komputera, dalej nie ma tragedii. Mianowicie 5.16 (obliczone) = 5.31 (komputer). Różnica na poziomie 0,15 l/100km. Wniosek: komputer zawyża lekko spalanie - co mnie pozytywnie zaskakuje. Dodatkowo dodam, że również teraz bardzo rzadko forsowałem silnik, cały czas staram się stosować do zasad Eco jazdy oraz tankuję co jakiś czas lepsze paliwo. Tak jak koledzy pisali wcześniej nie stwierdzam znaczącego spadku spalania podczas jazdy na lepszym paliwie. Następny raport po jakiejś następnej rozsądnej wartości przejechanych kilometrów.
5,8
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
W porównaniu z wolnossącą benzyną w tym samym rozmiarze jaką jeździłem wcześniej spala ok. 3l/100km mniej. Niski koszt zakupu diesla i brak dwumasy daje podobne koszty eksploatacji pozapaliwowej co 1.6GDI. Dopłata do diesla zwraca się po ok. 40tys. km. Lanie paliw 'premium' (wlewałem przez ok. 20tys. km cały czas) nie daje nic zauważalnego (tyle samo pali, tak samo silnik pracuje). Jakby bardzo szukać to minimalnie szybciej osiąga temperaturę roboczą i minimalnie szybciej rozpoczyna się dopalanie automatyczne DPFa po ruszeniu, ale to tyle. Efekty długoterminowe nieznane. Elastyczność bdb, jazda autostradowa niemęcząca (przy 3tys. rpm na "6" jest 160km/h i można po cichu rozmawiać w środku.
6,6
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
5,8
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
Sporo jazdy po zakorkowanym Wrocławiu (7,5/100), sporo po autostradzie z prędkościami 140 w tym 4 osoby + bagaż (5,3-5,7/100), okazjonalnie drogi krajowe 50-90kmh(4,5-5,5/100). Średnio po 20tys. km wychodzi ok 6.5/100. Jeżdżąc 'eko' w trasie dało by się wykręcić poniżej 4l/100, ale moim zdaniem taka jazda to jest niszczenie silnika. Nie widzę różnicy między paliwem zwykłym a 'premium' (tankowane długoterminowo, nie jednorazowo), przy czym wypalanie DPFa też nie zostawia chmury dymu za autem więc może jednak warto to lepsze lać... Przesiadłem się z benzyny 1500DOHC gdzie przy takiej jeździe miałem minimum 7/100 a max dochodziło do 14l/100. Warunki eksploatacji takie same i długoterminowe.
5,1
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
Pierwsze zanotowane wartości po przejechaniu 5000 km. Auto nowe z salonu. Dane podane przeze mnie to wartości obliczone własnoręcznie z ilości tankowanego paliwa oraz przejechanych km. Dla porównania podaje dane odnotowane przez komputer. 5.10 (obliczone) = 5.2 (komputer); 5.62 (obliczone) = 5.4 (komputer); 4.74 (obliczone) = 5.1 (komputer). Jak widać komputer potrafi kłamać nawet o 0,4 l/100km. Jednakże gdy przeliczyłem średnią ważoną z wszystkich odnotowanych pomiarów oraz z wszystkich wskazań komputera ? nie ma tragedii. Mianowicie 5.10 (obliczone) = 5.2 (komputer) ? różnica na poziomie 0,1 l/100km ? jest lepiej niż myślałem! Dodatkowo dodam, że ?na dotarciu? nie forsowałem silnika, staram się stosować do zasad Eco ? jazdy oraz tankuję co jakiś czas ?lepsze? paliwo :P . Następny raport po następnych 5k km.
6,0
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
Średnio 800-850 km na baku. Silnik przy jeździe autostradowej powyżej 140 km/h lubi sobie wypić (brakuje mu 0,1-0,2 l pojemności - kolejna ofiara downsizingu. Natomiast podczas codziennej jazdy 5,6-5,7 to normalny wynik ale zejście niżej to katorga. W dużej mierze wynik spalania podwyższa wypalanie DFP-a, około raz na pełne tankowanie i pewnie trochę automatyczna skrzynia.
Kia Ceed II Kombi