... Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 wersja LIMITED ...
Rewelacyjny bulgot silnika 5,2 V8. Niezły bandyta jeżeli chodzi o jazdę w terenie, przy odpowiednich oponach.
Co do spalania, jeżeli łudzisz się, że podawane wcześniej spalania na poziomie średnio 16-18 litrów LPG są realne to raczej nie myśl o zakupie tego auta.
W mieście pali jak nic 22-25 litrów LPG, dodam że bez większych korków. W prawdziwych korkach w większych miastach zapewne wyjdzie i 30 litrów.
Na trasie przy 110 km/h spala 18-20 litrów LPG. Przy prędkościach wyższych niż 120 km/h zaczynają już mocno huczeć opony i mosty, więc jazda staje się mocno męcząca.
Koszty utrzymania/eksploatacji są dosyć wysokie. Polecam się zastanowić czy naprawdę stać kogoś na zakup.
Inną sprawą jest fakt, jak wiele frajdy z jazdy daje taka fura. Praktycznie każdy zwraca na niego uwagę, zarówno kobiety jak i faceci.
Przy dojeździe pod wiejską dyskotekę w remizie, lepiej wcześniej pozamykać okna, bo laski same wskakuję przez otwarte szyby, już ze zdjętymi majtkami ;)
Krótko podsumowując:
1. Wady
- spalanie, to wiadome
- wysokie koszty utrzymania
- niektóre podzespoły są trudno dostępne
- miękkie, tapczanowe fotele, której źle trzymają w zakrętach (zwłaszcza skórzane)
2. Zalety
+ kultowy, szpanerski wóz. Dobry na podryw, albo żeby wzbudzić zazdrośc sąsiada
+ krawężniki dla niego nie istnieją
+ naprawdę duża frajda z jazdy, nie do zatrzymania w śniegu lub w terenie
+ jakość wykonania wnętrza. Jeżeli tylko ktoś dbał o środek to naprawdę auto z tamtych lat może zaszokować wykonaniem
+ klimatyzacja automatyczna oraz manualna. Jest możliwość ustawienia klimy ręcznie, albo aby działała automatycznie jak klimatronic, wcześniej w żadnych aucie się z tym nie spotkałem.
+ po drogach leśnych, gruntowych, szutrowych, itp. jazdę określił bym jako dosłownie bezstresową. Nie martwisz się że zahaczysz podwoziem
Biorąc pod uwagę wszelkie za i przeciw szczerze polecam tego prawdziwego Jeep-a.