Szukaj

Raporty zużycia paliwa Hyundai ix20 Mikrovan

Podsumowanie 68 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Hyundai ix20 Mikrovan
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
6,8
40,96 zł
25
7,3
43,98 zł
32
Silniki Benzynowe Hyundai ix20 Mikrovan
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
7,8
24,26 zł
3
Silniki Diesla Hyundai ix20 Mikrovan
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,1
30,96 zł
3
5,9
35,81 zł
5

Lista raportów zużycia paliwa (68)

7,5
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
6,9
Hyundai ix20
Mikrovan 1.4 CVVT 90KM 66kW
6,9
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Koszty przeglądów do przyjęcia ( pierwszy niespełna 600zł) lecz ceny w zależności od ASO są różnie. Na spalanie ogromny wpływ ma styl jazdy i jakość paliwa (tankuję tylko Pb95), w moim wypadku w mieście około 7,6 lecz rzadko mam potrzebę przemieszczać się w godzinach szczytu. W trasie przy spokojnej jeździe (przelotowa około 100/h a średnia szybkość wyszła 84/h z 480 kilometrów) udało się osiągnąć wynik 5.55 , czyli lepszy niż podaje producent 5.7 . Natomiast prędkości autostradowe i wyższe podnoszą apetyt „hultaja” do ponad 8/100km. co w moim mniemaniu wielkim zaskoczeniem nie jest. Średnie liczone od początku z blisko 16tyś.km. to 7,05 więc krzywdy nie ma. Koła mam standardowe piętnastki.
6,9
Hyundai ix20
Mikrovan 1.4 CVVT 90KM 66kW
8,0
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
6,5
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
W trasie przyzwoicie, średnio jakieś 6,3l. Miasto zdecydowanie gorzej - w dużym mieście spokojnie można dobić do 10l.
7,3
Hyundai ix20
Mikrovan 1.4 CVVT 90KM 66kW
Niestety do oszczędnych nie należy. Po mieście w granicach 8-9,5 na trasie przy oszczędnej jeździe 6,5.
6,5
Hyundai ix20
Mikrovan 1.4 CVVT 90KM 66kW
Spalanie dolicz litr na 100 km,co do spalania fabrycznego.Ceny przęglądów jak z kosmosu.
9,5
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Za duży apetyt na paliwo.
9,5
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Mam doposażoną, nieco cięższą niż standard wersję, tak minimum +50kg więcej niż deklarowana przez producenta waga. No i parę rzeczy ze sobą wożę. Auto waży zatem 1300kg jak nic. Deklarowane zużyciu paliwa na poziomie 7.5l/100km w dużym, zatłoczonym mieście raczej trudno osiągnąć. To realne, możliwe spalanie dla normalnego kierowcy w uśrednionych warunkach jazdy. Zima w dużym, nieprzejezdnym w godzinach szczytu mieście to zakres 9-10l/100km, w zależności od wszystkich czynników drogowych. Latem na spokojnej trasie będzie komputerowe 6-7l/100km, ale z głową za kierownicą i bez szaleństw. Spalanie w mieście to chyba największy mankament tego auta, przy naprawdę wielu pozytywach. Wg moich prób zużycie paliwa dla silnika benzynowego 1.4 i 1.6 jest porównywalne i nie różni się więcej niż o 0,5l/100km, czasami nawet z przewagą dla 1.6. W przypadku podstawowych, lżejszych wersji Base lub Base Plus i węższych opon spalanie będzie zapewne niższe. Reasumując zużycie paliwa przez to auto bardzo silnie zależy od techniki jazdy i warunków użytkowania, co absolutnie nie jest odkrywcze, ale w tym przypadku jak najbardziej uzasadnione. Temu auto po prostu trzeba poświęcić na początku trochę więcej uwagi, aby je lepiej poznać i wyczuć (czuły pedał przyspieszenia o krótkim skoku). Szczególnie jeśli poprzednie auta to były turbodizelki :) Wrażenie braku ekonomiczności w mieście potęguje także fakt, że producent deklaruje zbiornik paliwa o pojemności 48 litrów. Niestety zatankowanie na głębokiej rezerwie więcej niż 40-45 litrów wymaga cierpliwości na stacji i kombinacji z pistoletem. Skutkiem powyższego tankujący "w biegu" muszą pojawiać się na stacji częściej, bo pistolet w normalnym położeniu z blokadą tankowania odbija zbyt szybko. Zysk na czasie przy tankowaniu, ale strata bo trzeba częściej tankować... Poza powyższym brawo za fabryczne światła do jazdy dziennej - jak ekologia i ekonomia to ekologia i ekonomia, a nie demagogia… Mogłyby być tylko umieszczone wyżej, w głównym reflektorze, jak w wielu autach konkurencji. Wykonałem również kilkumiesięczne testy magnetyzerów Multimag (ponad 5000km), ale wyniki są bardzo dyskusyjne... P.S. Obecnie po montażu sekwencyjnej instalacji gazowej STAG, zużycie paliwa kształtuje się następująco: duże miasto 10l/100km, drogi pozamiejskie 9l/100km, autostrada 9l/100km, ekojazda bez autostrad pewnie ok. 8l/100km, ale nie sprawdzałem...bo nie miałem okazji.
Hyundai ix20 Mikrovan