Zużycie paliwa wraz z glośną pracą zawieszenia to dwie negatywne cechy ix20.
Licząc rzeczywistą ilość zatankowanej benzyny, po przejechaniu ponad 50.000 km wynik wynosi 8,45 l/100 km, przy jeździe w dużym, często zakorkowanym mieście. Dwa weekendowe wyjazdy w Polskę w ciągu 6 lat eksploatacji nie mają właściwie żadnego wpływu na osiągnięty wynik (średnia z tych "testów" drogowych to ok. 6 l/100 km przy oszczędnym użyciu pedału gazu).
Przy super oszczędnej jeździe w mieście (tak jak przy włożeniu wydmuszki pomiędzy stopę a pedał gazu) można osiągnąć ok. 7 l. Tylko to nie jest jazda, a toczenie się po ulicy.
Generalnie myślałem, że 6-ty bieg będzie nadbiegiem autostradowym, do włączenia powyżej 100 km/h. A w rzeczywistości szóstkę komputer zaleca włączać już przy 65 km/h i przy tak "długim" biegu (aż do max 185 km/h) powyżej 120 km/h rosnące obroty silnika łapczywie wysysają paliwo ze zbiornika.