Mam doposażoną, nieco cięższą niż standard wersję, tak minimum +50kg więcej niż deklarowana przez producenta waga. No i parę rzeczy ze sobą wożę. Auto waży zatem 1300kg jak nic. Deklarowane zużyciu paliwa na poziomie 7.5l/100km w dużym, zatłoczonym mieście raczej trudno osiągnąć. To realne, możliwe spalanie dla normalnego kierowcy w uśrednionych warunkach jazdy. Zima w dużym, nieprzejezdnym w godzinach szczytu mieście to zakres 9-10l/100km, w zależności od wszystkich czynników drogowych. Latem na spokojnej trasie będzie komputerowe 6-7l/100km, ale z głową za kierownicą i bez szaleństw. Spalanie w mieście to chyba największy mankament tego auta, przy naprawdę wielu pozytywach. Wg moich prób zużycie paliwa dla silnika benzynowego 1.4 i 1.6 jest porównywalne i nie różni się więcej niż o 0,5l/100km, czasami nawet z przewagą dla 1.6. W przypadku podstawowych, lżejszych wersji Base lub Base Plus i węższych opon spalanie będzie zapewne niższe. Reasumując zużycie paliwa przez to auto bardzo silnie zależy od techniki jazdy i warunków użytkowania, co absolutnie nie jest odkrywcze, ale w tym przypadku jak najbardziej uzasadnione. Temu auto po prostu trzeba poświęcić na początku trochę więcej uwagi, aby je lepiej poznać i wyczuć (czuły pedał przyspieszenia o krótkim skoku). Szczególnie jeśli poprzednie auta to były turbodizelki :) Wrażenie braku ekonomiczności w mieście potęguje także fakt, że producent deklaruje zbiornik paliwa o pojemności 48 litrów. Niestety zatankowanie na głębokiej rezerwie więcej niż 40-45 litrów wymaga cierpliwości na stacji i kombinacji z pistoletem. Skutkiem powyższego tankujący "w biegu" muszą pojawiać się na stacji częściej, bo pistolet w normalnym położeniu z blokadą tankowania odbija zbyt szybko. Zysk na czasie przy tankowaniu, ale strata bo trzeba częściej tankować... Poza powyższym brawo za fabryczne światła do jazdy dziennej - jak ekologia i ekonomia to ekologia i ekonomia, a nie demagogia… Mogłyby być tylko umieszczone wyżej, w głównym reflektorze, jak w wielu autach konkurencji. Wykonałem również kilkumiesięczne testy magnetyzerów Multimag (ponad 5000km), ale wyniki są bardzo dyskusyjne...
P.S. Obecnie po montażu sekwencyjnej instalacji gazowej STAG, zużycie paliwa kształtuje się następująco: duże miasto 10l/100km, drogi pozamiejskie 9l/100km, autostrada 9l/100km, ekojazda bez autostrad pewnie ok. 8l/100km, ale nie sprawdzałem...bo nie miałem okazji.