Bardzo ekonomiczne auto z bardzo głupim filtrem dpf. Przebieg 160 kkm, od nowości średnie spalanie na poziomie 5 litrów. Auto służbowe, więc nie jest traktowane delikatnie, z mocą podniesioną do 150 KM. U mnie, mimo jazdy 90% w trasie bardzo często wypala się filtr dpf. Dopalanie włącza się co 200-400 km, w czasie dopalania przez 30 minut zwiększa spalanie o 1,5 litra. Jakby nie ten dpf, średnie spalanie byłoby o około 0,5 litra niższe. W firmie mamy dwie i30, obie zachowują się identycznie. Na 160 kkm od strony serwisowej jedynie wymiana oleju i filtrów, przy 80 kkm wymiana klocków hamulcowych, przy 120kkm druga wymiana klocków i sprzęgła. Fajne auto, średnio wyciszone, silnik, skrzynia, zawieszenie świetne. Prywatnie też bym takie kupił. Zdecydowanie lepszy wybór niż 1.0, który również mamy w firmie - tamten więcej pali i ma dużo gorsze osiągi niż 1,6 crdi z seryjną mocą.