Korzystam z licznika kontroli spalania paliwa dwutorowo. Mam ustawione średnie wskazanie spalania na danym zbiorniku paliwa, które automatycznie kasuje się po kolejnym zatankowaniu i wskazuje od początku. Równolegle drugim torem obliczane jest średnie spalanie w przedziale od 1 do 10000km. Wcześniej wielokrotnie sprawdziłem zgodność wskazania komputera z faktyczną ilością wlanego paliwa do przejechanych kilometrów i swierdzam że wskazania komputera potwierdzają się z rzeczywistością. I tak średnie spalanie z pierwszych 10 tys km to 7 litrów na 100km Wydaje się że to dużo, ale z tego dystansu około 80% to miasto na krótkich odcinkach od 2 do 4km prawie zawsze na zimnym silniku. Średnie spalanie z kolejnych 10tys km to 6,7 litra przy zachowaniu podobnych parametrów użytkowania samochodu i oczywiście z włączoną klimatyzacją przez cały czas użytkowania samochodu. Najniższe średnie spalanie latem na trasie Kraków-Białystok około 475km przy szybkości około 90-100km to 4,7litra oczywiście z aktywną klimatyzacją.
Jeśli chodzi o ceny przeglądów to wszystkie stacje serwisowe próbują żerować na kierowcy i przeglądami gwarancyjnymi chcą ratować swoje finanse, stosując ceny materiałów eksploatacyjnych nieuzasadnienie wielokrotnie zawyżone, ale można to obejść. Serwis Hondy nie jest wyjątkiem. Poza tym tzw. przegląd gwarancyjny delikatnie mówiąc jest dalece pobieżny, by nie powiedzieć - groteskowy......a pieniądze chcą brać poważne.