Mam HR-V po faceliftingu od 1 października 2024 (modelowo 2025, pierwszy rzut na PL). Do tej pory przejechałem 5k i cóż mogę powiedzieć:
- poprawione wygłuszenie - ale przy 140 na dłuższej trasie może dokuczać;
- poprawione wykończenie i wszystkie klikalne guziki - z przyjemnością klika się wszystko od klimatyzacji i podgrzewania;
- przyoszczędzili na wypełnianiu baku paliwa (ta pianka co miała być na całym baku jest może na połowie) - po pełnym zatankowaniu, przy trybie EV na parkingu słychać jak chlupie paliwo;
- nagrzewa się bardzo szybko, odmraża szyby piorunem;
- ekran bardzo responsywny i bez zacinania (CarPlay bezprzewodowy chodzi bardzo dobrze);
- spalanie: miasto 4-5l max; ekspresówka przy tempomacie na 120 - 6.5 do 7.5; autostrada przy tempomacie 140: 8.5l max;
- bardzo przyjemnie prowadzi się na zakrętach ale należy pamiętać, że nie jest to sedan/hatchback - trochę się wychyla;
- magic seat to game changer - idźcie do salonu i się sami przekonajcie, że wejdzie tam komoda i rower w poprzek;
- bardzo jasne, adaptacyjne światła full LED (drogowe działają w blokach i z wyprzedzeniem wyłaczają się, żeby nie oślepiać aut jadących przed nami ani tych z przeciwka a cały czas oświetlają pobocze);
- bak tylko 40l więc dłuższa trasa to tankowanie po kilka razy;
- kamera do adaptacyjnego tempomatu ma bardzo szeroki kąt widzenia i na lewych łukach potrafi uznać, że auto jadące prawym pasem (eksperesówka/autostrada) jedzie naszym pasem i zwalnia auto;
- bardzo dużo miejsca na kolana na tylnej kanapie ale raczej dla 2 osób a nie 3;
- polecam dopłacić do wersji środkowej (czujniki martwego pola w lusterkach, elektryczna klapa, grzane fotele+kierownica itd.) - przy upuście w salonie żal byłoby nie skorzystać;
- inaczej rozwiązany układ hybrydowy - pierwszeństwo ma zawsze EV (o ile jest naładowana), a silnik spalinowy przy spokojnej jeździe pełni wyłącznie rolę generatora dla EV.
Ogólnie - jestem bardzo zadowolony, auto bardziej na miasto ale w trasie w ogóle nie męczy. Lepiej wygłuszone od poprzednika, zdecydowanie bardziej przestronne niż porównywane przed zakupem mazda cx-30 i toyota C-HR. Jakość, przedłużona gwarancja i niskie koszty eksploatacji + bardzo mała utrata wartości.