paliwo:
nie ma co oszczędzać na paliwie. tankując na stacjach przy hiper i innych marketach głęboko się zastanawiałem.
od paru lat tankuję na NESTE pb 98, wychodzi i tak taniej niż 95 na np orlenie.
żadnych usterek z układem paliwowym no i oczywiście regularna zmiana filtra paliwa.
mój rekord to po zatankowaniu na stacji rafinerii gdańskiej na wylotówce na łomianki pod korek po 110 km w mławie dotankowałem 5,1 l !!!
po zatankowaniu na stacji przy geancie na ursynowie po zrobieniu około 200 km spalił pół baku tj około 26 l.
oba pomiary robiłem na tej samej tarsie warszawa - olsztynek.
w obu przypadkach jazda była spokojna bez dużego obciążenia z zamkniętymi oknami
koszty:
do 100 tyś serwisowałem go w aso.
parę lat temu to był niemały wydatek, cóż jak płyn do spryskiwaczy lali po 20 pln za litr.
po tym przebiegu zacząłem serwisować go sam, według książki serwisowej i instrukcji obsługi.
dużą część kosztów napraw pochłania cena materiałów
serwisowanie w aso było dobre jak chciałem go sprzedać ale nie mogłem się z nim rozstać (jestem sentymentalny), poza tym to co wyprawiali w aso to woła o pomstę do nieba, no i doigrali się, wziąłem sprawy w swoje ręce i jeżdżę do tej pory bez awarii ... odpukac