Szukaj

Raporty zużycia paliwa Honda Civic VI Sedan

pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW (w l/100km)
Średnie zużycie
6,6
Deklaracja producenta
6,8
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,8
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
6.4
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
7.8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
5.5
lpg - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW (w l/100km)
Średnie zużycie
8,9
Deklaracja producenta
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
8.5
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
12.0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
6.2

Lista raportów zużycia paliwa (42)

8,3
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Auto naprawdę bardzo ekonomiczne! Mój rekord to ok 5,5 litra (trasa 300 km, lato, średnia prędkość ok 100, nieobciążone auto). W mieście przy spokojnej jeździe 7-8, jazda non stop w okolicach czerwonego pola to nawet 13. Zimą litr więcej.
6,0
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Silnik ma 114 km, niższa klasa średnia sedan, spala mniej od swoich konkurentów. Konstrukcja, której pozazdrościć mogą dzisiejsi konstruktorzy downsizingowych silników. Średnio auto pali około 6.5 - 7.5 litra. Jeżdżę do pracy (10 - 13 km), w ciągu dnia służbowo muszę przejechać się czasami na krótkich odcinkach (2-5 km). Poza tym czasem zdarzy się wyjazd służbowy gdzieś dalej albo wycieczka. Najniższe spalanie na trasie Górny Śląsk - Poznań, Poznań - Górny Śląsk + 100 km po Poznaniu w tym w korkach. Spalanie wyszło 5.38 l. Jechałem sam po dk 11, spokojnie, ale bez przesady (zdarzało się wyprzedzać jadących bardziej spokojnie). Myślę,że gdyby nie to 100 km po Poznaniu, to zszedłbym lekko poniżej 5, do tego opony zimówki miałem założone. Maksymalne spalnie zimą, kiedy więcej bylo krótkich odcinków, a mało trasy. Jeżdżę normalnie, bez szaleństw. utrzymuję obroty 2000 - 3300, powyżej 3500 włącza się vtec. Ja korzystam z niego tylko przy wyprzedzaniu na jednojezdniowych dk, albo na autostradach. Bardzo ważne, żeby nie schodzić poniżej 2000, a najlepiej poniżej 2200 obrotów, bo zamula i dużo pali. Za wymianę wszystkich filtrów i oleju zapłaciłem 300 zł (materiały i robocizna). Oleju bierze minimalne ilości, przez 10 tys. km od zakupu nie dolewałem. Poza tym kabelek rozrusznika 150 zł, końcówki drążków ze zbieżnością na obie osie 280 zł.
6,3
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Ekonomia na najwyższym poziomie. Auto pali bardzo mało. Dzięki zamontowanej lampce 'econo' kierowca bardziej kontroluje ciężar stopy i można osiągać bardzo dobre wyniki nawet w mieście.
6,1
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
trasa 5,2 do chorwacji miasto max 7
6,7
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Podstawowa sprawa - 1.5 114KM to Vtec-e i taki właśnie posiadam w moim autku. Silniki są tutaj źle oznaczone. Auto najwięcej co mi spaliło przy kręceniu przez jakieś 50 kilometrów prawie do odcięcia to 12l/100km. Przy mieszanej jeździe po mieście tzn. raz z lampką econo, od czasu do czasu z przygazowaniem mieści się w 8 litrach. Trasa cały czas econo można zejść nawet do 5.5 litra, ale to już trzeba się baaardzo starać. Normalnie wychodzi na trasie koło 6. Najmniej w jeździe miejskiej udało mi się zejść nieco poniżej 7 litrów. Ogólnie autko bardzo polecam, jest dynamiczne a przy tym oszczędne. Pieruńsko pakowne! Trochę łapie korozja, ale ponoć to normalne w tym modelu.
7,0
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
6,2
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Dla uzupełnienia informacji silnik D15Z6. Jest to również VTEC-E, z systemem wyłączenia 4 z 16 zaworów. Wersja JHMEK3 (sedan często mylony jest z hatchbackiem). Obydwa przejazdy na trasie. Najniższy wynik uzyskany w trybie ECON, czyli maks do 120km/h z ograniczonym redukowaniem i wyprzedzaniem. Rozpędzanie do 2800 obrotów. Średnie minimalne spalanie przejazd m.in. po A2 prędkość do 180km/h (pierwszy przejazd od zakupu). Średnia prędkość na autostradzie jak dozwolona 140km/h. Przy ostrym dociskaniu silnika może pojawić się lekkie przepalanie oleju silnikowego. Przy kalkulacji trasy liczę około 6 litrów 95. Przy słabej jakości paliwa 95 silnik może się krztusić - należy wtedy poszukać innej stacji benzynowej (może to się zdarzyć nawet na koncernowych stacjach). Rada dla przyszłych właścicieli - płyn wspomagania tylko w ASO (nazwa PSF), chyba że już jakiś kowal wymienił na "zamiennik". Bardzo drastycznie pilnować okresu wymiany paska rozrządu, co 60 tyś. km. - uszkodzenie paska oznacza mniejsze lub większe uszkodzenie silnika i remont. Silnik z ręczną regulacją zaworów - również zaleca się co 60 tyś. km. Koszty napraw relatywnie niskie przy DBANIU o samochód (można wymieniać dopiero pogięty wahacz, ale równie dobrze można wcześniej wymienić sworznie gumowo-metalowe). Dbać o przeguby (osłony) - koszt wymiany to 50zł, przegub to 360zł.
7,6
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Jest naprawde dobrze.
6,0
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Wersja 1,5 vtec econo 90 koni byla bardziej ekonomiczna, ale dawała mniej wrażeń. Ogolnie na econo oszczedny, trasa utrzymywanie 120 km/h plus wyprzedzanie kiedy trzeba z redukcja do trójki 5,2 L. W cyklu mieszanym kolo 6L, miasto 7L. W korkach pewnie powyzej 7L. Staram sie korzystac z econo. Przy duzych predkosciach 150 km/h spalanie o wiele wieksze niz w wersji 90-konnej,tam przy 150 km/h mialem 6L w niemcowni,tutaj nawet nie chcialem liczyc...Ogolnie porownujac,koszta jak w 1,6 LPG, za 80 zl przy cenie paliwa 4,55 robie 280 km (50/50 trasa/miasto)jak doliczysz ceny przegladu gazu plus tankowanie paliwa wyjdzie Cie taniej niz 1,6 w gazie.
7,2
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Co prawda powazne naprawy mam jeszcze daleko przed soba, ale zuzycie paliwa nie jest jakos tragicznie wysokie. Wina lezy tez troche po mojej stronie, poniewaz taka ilosc kucykow pod maska kusi, ale tez jeszcze nie znalazlem kompromisu miedzy sprzeglem i gazem.
Honda Civic VI Sedan