Wcześniej przejechałem Jazem 90tyś./km ze średnim zużyciem 6,7l/100 (miał 78KM), accord ma 156KM i moje ŚREDNIE SPALANIE NA DYSTANSIE 100tyś/km to 8,5l/100. Nie słuchajcie bredni ludzi co na podstawie 1 baku i odczytu z komputera coś wypisują, ja przez 4.5 roku zapisuję każde tankowanie. Mam wszystkie faktury za paliwo i notes w którym wszystko notuję (drugiej osoby nie znam co by tak robiła). W trasie spalanie 6,5-7,5l/100 (autostrada z prędkością 150km/h -10l), w mieście po Poznaniu ok. 9-9.5l (w korkach gdy suniesz 5km na 1 biegu na 1 biegu z 12,5l)w ruchu podmiejskim 7,5-8,5ll. Jeżdżę ok. 80km dziennie po Poznaniu i okolicach i tak mi wychodzi (staram się unikać godzin o największych korkach). Zasadniczo dość dynamicznie ruszam 1 bieg 2 bieg i później od razu 5 bieg - tempomat i toczę się do następnego skrzyżowania/świateł i dohamowuję silnikiem. Nie wyprzedzam przy 100km/h na 6 biegu tylko redukuję do 3 czy 4. Chwilowe spalanie jest ogromne ale trwa krótko, chodzi o bezpieczeństwo i ekonomię i frajdę z jazdy - wiele lat to doskonaliłem i lubię posłuchać silnika a nie mulenia go. Kto twierdzi że to auto jest mułowate powinien zafundować sobie automat albo lekcję jazdy. Jeżdżę przewidywalnie, wolę na zakrętach zdzierać opony wchodząc na lekkim pisku niż zużywać hamulce i płacić za ponowne rozpędzanie auta. Zmieniam biegi by jechać na najniższym możliwym np. przy 70-80km/h można jechać 6 ale wyprzedzanie to konieczność zmiany na 2,3. Zasadniczo stosuję ekodriving. Średnio na baku jeżdżąc po Poznaniu i okolicach przejeżdżam ok. 750km - rekord 950km. Generalnie większość przejechanych km mam na tempomacie, nawet jazda po mieście jest dla mnie wygodniejsza w tym trybie, wrzucasz bieg + tempomat i toczysz się następnych świateł (przeszkadza mi że działa dopiero od 40km/h). Deptając gaz zawsze wciska się trochę za dużo gazu potem hamuje i tak w kółko.
Przeglądy gdyby robić wg wskazań komputera to nieporozumienie - mi wypadają co 9tyś więc sam resetuję sobie licznik do przeglądu - wystarczy poczytać w instrukcji. Koszty zapłacone w ASO 1 -700zł. 2- 750zł, 3- 1628zł (z wymianą klocków przód i tył, oraz odkażaniem klimy i filtrem przeciwpyłkowym). Po gwarancji znajomy mechanik wymienia mi olej za 350zł na identyczny jak w ASO, klocki filtry są dostępne jako zamienniki.