Przede wszystkim prosiłbym o poprawienie kategorii. W tym modelu nigdy nie było silnika o pojemności 2.2. Diesle są tylko 2.5. Wersja 70 KM była od 94 roku do 2000 a nowszy 70 konny motor o oznaczeniu 4FB wkładano w latach 97-2000 i właśnie ten opisuje. Transit FT80, jeżdżony raczej w dłuższych trasach. Przy jeździe 80% autostrada, prędkość 100- 120 km/h (V-max 140 km/h) zużywa mi ~7.2 l/100 km. Na drogach podmiejskich można zejść do 7 l/100. W mieście, jazda zimą, krótkie dystansy, załadowany wyraźnie ponad 1 t. zbliżał się do 9. Auto jest dość głośne, górki zwąchuje szybciej niż je widać ale... jedzie, jedzie i zawsze dojeżdża do celu. W trasie jak już się napędzi to nie robi mu większego znaczenia czy jedzie z ładunkiem czy bez. W zimie przy -20 pali od strzała ale przez cały rok dolewam mu do paliwa Xeramic´a Protector. Idealny partner w pracy, nie wymaga specjalnej troski, nie ma fochów i pomimo upływu lat da się go polubić.