Witam, miałem przyjemność sprawdzić auto na trasie Warszawa - Helsinki (1000 km, z postojem w Rydze), luty 2017, nowe opony zimowe Continental ContiWinterContact, przebieg auta ok. 6000 km. Średnie spalanie przy różnych stylach jazdy wynosi 8,5l/100km. Jazda raczej optymalna, w dużej mierze oparta na inteligentnym tempomacie i wszystkich zainstalowanych systemach wspierających kierowcę (systemy po kolei niestety "padały" podczas jazdy przez Estońską śnieżycę, do życia powróciły wszystkie na cieplutkim decku promu do Helsinek), z ewentualnym wyprzedzaniem. Styl jazdy bardziej 25-ciolatka niż 60-ciolatka - na takiej trasie jazda 40km/h trwałaby dwa dni ale z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności rzecz jasna i bez łamania przepisów, bez "katowania" silnika i speed test'ów (nie ma na tym odcinku autostrad, same drogi krajowe i europejskie na których roi się od fotoradarów. Samochód ma odpowiedni zapas mocy, dlatego przy szybkim rozwijaniu dużych prędkości np. 180 km/h jest w stanie pokazać 18L/100KM (skrzynia w pozycji SPORT). Mimo to, silnik EcoTec przy takiej mocy jest bardzo oszczędny, dlatego ekojazda naprawdę potrafi zaoszczędzić paliwo. Na trasie tankowane pod Polską granicą, w Tallinnie oraz w drodze powrotnej w Kownie, zawsze do pełna, w Warszawie stan paliwa w baku - ok. 40-45%. Oprócz patrzenia w licznik spalania auto dostarcza naprawdę sporo przyjemności podczas jazdy, niewątpliwie jazda nim jest ogromnie komfortowa i bezpieczna dzięki wszystkim systemom elektronicznym dlatego moja 13-godzinna podróż (na kołach auta + dwie 30-minutowe przerwy i tankowanie) i pokonanie 970 km była świetną przygodą na pokładzie Forda S-Max Vignale.