Szukaj

Raporty zużycia paliwa Ford Mondeo IV Kombi

Podsumowanie 352 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Ford Mondeo IV Kombi
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
7,0
41,67 zł
2
8,2
49,29 zł
5
7,5
45,15 zł
10
9,2
55,24 zł
16
8,8
52,46 zł
2
10,9
65,55 zł
3
11,5
68,89 zł
10
10,8
65,01 zł
14
Pokaż więcej silników
Silniki Benzynowe Ford Mondeo IV Kombi
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
7,3
22,71 zł
1
10,6
33,01 zł
9
11,2
34,90 zł
5
Silniki Diesla Ford Mondeo IV Kombi
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,7
35,03 zł
12
6,5
39,43 zł
47
6,6
40,50 zł
18
7,3
44,84 zł
13
Pokaż więcej silników
Silniki Diesla Ford Mondeo IV Kombi
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów

Lista raportów zużycia paliwa (352)

7,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.2 TDCi 175KM 129kW
5,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
5,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Mondeo użytkuję od roku, pierwotnie było 140 koni ale szybko była zmiana na 163. Co do spalania, najmniejsze, kiedyś komputer pokazał na 170km trasie we mgle z prędkością max 80km/h 4.4l ale to tylko komputer. Nie tankowałem do pełna żeby to sprawdzić. Spalanie na trasie 1700km do szwajcarii z pełnym bagażnikiem 2 osoby, prędkość Średnia z trasy 100km/h a większą część trasy 130-140 na liczniku to 6.2l, ostatnio nawet wyszło 5.7 ale padał śnieg i deszcz więc jechaliśmy wolniej. Jeżdżąc koło domu poza miastem to 5.5- 5.7 Klima praktycznie nie zwiększa spalania. Auta nie użytkuję w mieście ale jadąc z prędkością 60km/h komputer pokazuje 3.9-4.4l Na 5 biegu 80-90 również w okolicach 3.9-4.6 Powyżej tej prędkości autko jest już mniej ekonomiczne. 105 na 6 to już powyżej 5l a potem już z każdą dychą pół litra więcej. Autko bardzo wygodne, można by się tylko przyczepić do jazdy w korkach. Nie wiem czy tylko u mnie tak jest ale jadąc w korku czasem szarpnie na 1, trzeba się pilnować i że sprzęgłem obchodzić jak z jajkiem, z kolei na 2 przy niskich obrotach silnik mało elastyczny. Trochę to nieprzyjemne. Moim zdaniem można było te biegi lepiej zgrać.Wkurza też ciągła zmiana biegów na trasie. Nie jestem zwolennikiem jazdy na 6 z prędkościami 1200obr jak to zaleca komputer. Chcąc nie chcąc poniżej 100 trzeba wbijać 5 i tak po polskich drogach czasem lepiej jechać na 5 wolniej niż co chwile wachlować. Chciałem automat ale mają złe opinie. Do minusów można też zaliczyć podłogę w bagażniku. Jakaś porażka. Kto widział ten wie co mam na myśli. Najgorzej wykonana rzecz w aucie. Poza tym autko super, godne polecenia. Nagrzewnica elektryczna zimą robi robotę, przednia szyba również. Po minucie auto rozmrożone a po przejechaniu 2km jest już cieplutko. Tylko żeby ceny na stacjach tak nie przerażały bo zalać pod korek to niemały wydatek. Kociołek 70l, idealny na długie trasy. Podane spalania to wyniki z realnego tankowania. Czasem się pokrywają z tym co komputer pokazuje, czasem rozbieżność jest nawet 0.5l. Staram się za każdym razem tankować podobnie - 4 odbicia. Co do naprawy, przy zakupie robiłem kompletne sprzęgło z dwumasą 181000km Potem wyszedł jeszcze termostat bo trzymał 63stopnie od początku jak kupiłem. Latem było ok ale zimą wkurzało jak przez 300km nagrzewnica działała, i spalanie przez to większe bo alternator musiał ostro pracować. Po zmianie jest 83-84 i jest ok. Nagrzewnica się wyłącza jak silnik osiągnie 70° Jak już się tak rozpisałem to wspomnę jeszcze o oponach. Autko było wyposażone w nowe goodyear 235/45r17 wielosezonowe. Mimo kosmicznej ceny ponad 500zł za sztukę nie polecam ich jeśli ktoś jeździ po nieodśnieżonych drogach. Jest porażka. Szybko musiałem kupić drugie felgi i założyłem zimówki ale 16calowe. Może autko gorzej wygląda ale za to lepiej się trzyma drogi. Jednak zimówki to zimowki. Cieszę się, że przekonałem się o tym w taki sposób a nie np po zakupie nowych opon. Minusem jest też trwałość wielosezonówek. Po 20tys zostało niewiele bieżnika, do ogranicznika zimowego jest max 1.5mm a więcej się zużyje przez lato. Suma sumarum jedna zima i na drugą już nie wystarczy opony. Zimówka powinna mieć min 4mm bieżnika, potem już traci swoje właściwości, nadaje się na "ZJEŻDŻENIE" lato. Cześć pewnie się że mną nie zgodzi ale mieszkam w takim rejonie ze zimą muszę pokonywać 7km oblodzonego zaśnieżonego asfaltu, na który piaskarki nie przyjeżdzają bo gmina oszczędza pieniądze. Najlepiej ta takiej trasie spisuje się stary dobry golf 3 1.9 tdi, beż abs z którym nawet mondeo wyposażone w różne systemy nie ma szans
8,0
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
7,1
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
6,4
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 130KM 96kW
11,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Bladego pojęcia niemam, jak podawanie przez producenta totalnie mijających się z prawdą danych o spalaniu, uchodzi im na sucho... Szukając auta liczyłem się z tym, że nowsze mocne beznyny to w większości bezpośredni wtrysk czyli drogie i nie bardzo kalkulujące mi się LPG. Z tego powodu patrzylem na spalanie wg katalogów i wcyhodziło, że nowsze są po prostu oszczędniejsze. Patrze na dane, że 6L pali na autostradzie czyli jakies 35zł to nie tragedia. Tyle, że na autostradzie pali 10L czyli 60zł... Zamiast około 11tu w mieście robi się prawie 16 jesli jeździmy w ciągu dnia w korkach i nie wyjeżdżamy poza miasto. Cykl mieszany 7.7? Chyba jak głaskam poza miastem. Przy mieszanym pół na pół udaj się zejśc do okoli 11-12. Patrząc na te raporty producenta można się grubo naciąć
7,5
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Zużycie paliwa bardzo mocno uzależnione od sposobu jazdy. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu i jazda po drogach krajowych z prędkością do 100km/h,hamowanie silnikiem i ogólne eco jazda, odwdzięcza się zapotrzebowaniem na poziomie ok 6,5/100km. Ale już jazda po mieście w korkach to ok 10l i więcej, jazda autostradą z przepisową prędkością to ok 9-10l. Ogólnie mało nie pali w stosunku do oferowanej mocy.
6,1
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Pali na tyle mało że opłaca się jeździć wolnej niż 160 :) Dziś wracając z gór, tempomat 140 na odcinku 15km komp pokazał 6,5. 150km/h to ok 7 a 160 to 7.5. Ciśnięty powyżej 200 w pogoni za drogimi autami na odcinku 30km pokazal z poprzednich 7.5 jakies 8 z hakiem. Największe jakie mailem to 3 rowery na haku w drodze nad morze i realne 160-180 km/h na odcinku 300km, wyszło 8.5. Jadac do pracy lokalnymi drogami podmiejskimi z tempomatem na max 110km/h jakieś 5.5. Po przesiadce z 200 konnej benzyny z napędem na 4kola i zamulonym automatem uważam że mondeo nic nie pali. Do tego zbiornik 70 litrów i 1000km a zbiorniku to standard. Komp u mnie zaniża o ok 0.5 litra. W mieście mało jeżdżę ale tocząc się od skrzyżowania do skrzyżowania myślę że zamknie się w okolicach 6, max to 9 przy pełnym bucie. Opopony std 215 na 16 calach.
6,5
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Gdy walczyłem o jak najlepszy wynik spalania, to na trasie 30 km przez miasta (z Zabrza przez Bytom, Chorzów do Katowic) udało mi się uzyskać spalanie na poziomie 4,5 litra. Spokojna jazda na trasie to podobne wyniki spalania. Przy normalnej dynamicznej jeździe po mieście (do pracy mam ok 10-12 km) średnie spalanie wychodzi ok 7,5 litra. Bardzo dynamiczna jazda na krótkich odcinkach to nawet 8,7 litra średnio. Wszystko zależy od kierowcy i sposobu jazdy. Można jeździć bardzo oszczędnie, ale można też uzyskiwać dosyć spore spalanie jak na diesla.
Ford Mondeo IV Kombi