Średnie minimalne sprawdziłem na trasie Katowice Żory (codzienny dojazd do pracy, Katowice oczywiście korki, prędkość 10-30 km/h, a potem trasa i prędkość 90-110 km/h). Maksymalnie potrafi 7,5 wziąć ale głownie dla tras polegających na staniu w korkach z załączoną klimatyzacją w bardzo ciepłe dni. Przy bardzo oszczędnym obchodzeniu się z gazem na trasie i prędkości ok 105 km/h (wg mnie optymalna dla spalania i zachowania rozsądnej prędkości przelotowej) 5.1-5.2 jest realne. Paradoksalnie jazda na tempomacie powinna sprawić, że spalanie spadnie zmaleje a tu zonk - jest wyższe o około 0,2-0,5 l (kwestia podjazdów pod wzniesienia). Przy depnięciu na trasie powyżej 160-170 na tempomacie potrafi wziąć 8,5-9 litrów. Wszystkie wyniki podane przy ciągle załączonej klimatyzacji. Poprzednio jeździłem 1,8 bez DPF-a i spalanie było w podobnych zakresach - około pół litra mniej przy prędkościach do 120 km/h. Potem w baku robił się wir i spalanie dla silnika 1,8 rosło w zastraszającym tempie.