Szukaj

Raporty zużycia paliwa Ford Mondeo IV Kombi

pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW (w l/100km)
Średnie zużycie
10,8
Deklaracja producenta
9,3
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
10,4
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
10.6
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
13.6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
8.4
lpg - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW (w l/100km)
Średnie zużycie
13,7
Deklaracja producenta
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
13,7
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
13.4
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
15.8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
11.8

Lista raportów zużycia paliwa (19)

10,2
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
10,2
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Na długiej trasie z dzieckiem na pokładzie, czyli 6. bieg i ok. 100km/h najniższy wynik 7.4l/100km! Minimalne jednak wyżej zaznaczyłem 8.5, bo tyle pali w trasie jadąc 100-120km/h bez szczypania się z tirami (mały ruch). Trasa Warszawa - Gdańsk 140km/h + 180km/h (autostrada), bardzo dynamiczne wyprzedzanie, miejscami na autostradzie ponad 200km/h spalił 11.8. Dla mnie wynik rewelacyjny, bo przy takiej jeździe byle klekot wciąga 9-10, a przyjemności z jazdy nie da się porównać. Miasto (Warszawa) do porządnego rozgrzania (2-3 kilometry) delikatnie, później pełna moc i dużo sprintów z pod świateł daje wynik 13.2 (może spalić i więcej ale ja nie cisnę do świateł, tylko przed hamuję silnikiem). Jeżeli mniej sprintów to spokojnie da się zejść do 12 litrów, a nawet mniej w lecie. Mimo, że dla niektórych jest to duże spalanie, to ja tankuję z uśmiechem na twarzy, bo wiem, że za chwilę wsiądę i jak będę miał ochotę to pocisnę jakiegoś mocnego SUVa i inne napinające się wynalazki :-) Polecam każdemu, nie ukrywam, że Mondeo bym nie kupił, gdyby nie ten volvowski silnik :-)
10,2
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
W trasie z dzieckiem 6 bieg 90-120km/h (z dynamicznym wyprzedzaniem tirów i wolnych osobówek) spalanie 8 litrów! Jednorazowo przy jeździe jak wyżej ale 100km/h 6bieg wyszło 7.1. Normalnie jeżdżę bardzo dynamicznie, szybkie przyspieszenia ale jednocześnie jak najwięcej hamowanie biegami + w mieście (Wawa) tam gdzie można szybkie przyspieszenie do ok 90km/h, ´szóstka´ i biegami przed kolejnymi światłami wychodzi 12-12.5 litrów. Przy wielu sprintach dziennie + korkach wychodzi 13 litrów. W trasie Wawa-Gdańsk jazda średnio 140km/h z bardzo dynamicznymi wyprzedzeniami + autostrada Toruń-Gdańsk 160-180km/h (miejscami ponad 200km/h) spalanie wyszło 11.4 litrów. Dla mnie to są rewelacyjne wyniki na ten motor, który daje dużo frajdy z jazdy i ten volvo´wski dźwięk pięciu cylindrów. LPG odpada i nie myślę o gazowaniu.
10,2
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
W trasie z dzieckiem 6 bieg 90-120km/h (z dynamicznym wyprzedzaniem tirów i wolnych osobówek) spalanie 8 litrów! Jednorazowo przy jeździe jak wyżej ale 100km/h 6bieg wyszło 7.1. Normalnie jeżdżę bardzo dynamicznie, szybkie przyspieszenia ale jednocześnie jak najwięcej hamowanie biegami + w mieście (Wawa) tam gdzie można szybkie przyspieszenie do ok 90km/h, ´szóstka´ i biegami przed kolejnymi światłami wychodzi 12-12.5 litrów. Przy wielu sprintach dziennie + korkach wychodzi 13 litrów. W trasie Wawa-Gdańsk jazda średnio 140km/h z bardzo dynamicznymi wyprzedzeniami + autostrada Toruń-Gdańsk 160-180km/h (miejscami ponad 200km/h) spalanie wyszło 11.4 litrów. Dla mnie to są rewelacyjne wyniki na ten motor, który daje dużo frajdy z jazdy i ten volvo´wski dźwięk pięciu cylindrów. LPG odpada i nie myślę o gazowaniu.
11,4
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Dynamiczny, precyzyjny w prowadzeniu, komfortowy aczkolwiek paliwo-chłonny :). Pozwala na swobodne wyprzedzanie, dynamiczne przyspieszanie (ale nie jest demonem prędkości - to tylko kombi potrafiące zadziwić inne małe sportowe auta). Komfortowy dla rodziny i na długie wypady. Nieekonomiczność tego silnika nie pozwala na częste wycieczki :). W mieście po zatankowaniu pełnego baku... auto przejedzie około 450 km. W trasie do przejechania jest około 800km przy spokojnej jeździe. Jednak każde wciśnięcie prawego pedału powoduje wir w baku. Polecam dla osób mało jeżdżących w mieście. Trasa - jak najbardziej! Choć ostatnio - 5 osób, 210km/godz. 100km ciągłej jazdy - średnia 22l/100KM.
10,6
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Fuck the fuel economy :)
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,50 zł
10,4
l/100km
13,7
l/100km
Zobacz dzienniki
11,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Silnik bardzo cichy, pracuje bardzo płynnie i miękko. Dane z folderu można wsadzić między bajki. Max. moment rozwija przy 2.5tyś obr/min a moc kończy się na 5,5 tyś. Silnik na hamowni wykazuje ok. 200km. Na 6biegu można spokojnie jechać 50KM/H a po wciśnięciu gazu do końca wyraźnie czuć jak przybywa moc. Napewno nie należy do oszczędnych. Jak jeździć delikatnie po mieśc 12-12.5 potrafi wypić ale wystarczy kilka razy popzwolić oddetchnąć mu pełną piersią, automatycznie wzrasta 14-15l. W trasie przy 100km/h - 8.8l, przy 130 - 10L. Przy takim temperamencie ciężko utrzymać stałe prędkości. Podsumowując: bardzo dobry silnik który mógłby palić mniej. Konkurencja potrafi!
11,1
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Przy płynnej jeździe na trasie z prędkością około 100 km/h pali niecałe 9//100 km (lato, bez bagażnika dachowego, 4 osoby + bagaż, szerokość opony: 235) W zimie z 600 litrowym boxem na dachu i zapakowanym bagażnikiem spalił 10,7 l/100 km (W-wa – Zakopane – W-wa) (szerokość opony : 215) W mieście pali około 13-14 litrów przy delikatnym traktowaniu (odcinki po 18 km, w szczycie, tylko kierowca, średnia prędkość 19 km/h), przy jeździe poza szczytem pali 11-12 litrów. Przy ciężkiej nodze na wyświetlaczu może pojawić się wynik ponad 15 l/100 km. Wersja „ciężka”: titanium x. + sporo dodatków zwiększających wagę. Ten zassany od Volvo silnik jest bardzo elastyczny – turbo jest „miękkie”, z maksymalnym ciśnieniem doładowania zaledwie 0,65 bara. Daje to brak turbodziury i ponad 320 Nm momentu dostępne od 1500 obr/min. Spokojnie można jeździć w niskim zakresie obrotów, ciesząc się niemal bezgłośną pracą silnika oraz mniejszym apetytem na paliwo. W razie potrzeby można kręcić do ponad 5 tys obrotów – wtedy wyprzedzanie w trasie to czysta przyjemność – szybko i bezpiecznie. A przy okazji z dwóch rur wydobywa się piękny gang. Silnik ten jest przystosowany do spalania paliwa 91-98 oktanów (ma czujnik spalania stukowego), a przy paliwie 98 oktanowym daje kilkanaście koni więcej. Jakby komu było mało (np. holuje przyczepę) jest dostępny chip BSR, który w prosty, choć nietani (3500 zł) sposób podnosi osiągi do 258 KM i 393Nm Zawieszenie auta pozwala w pełni wykorzystać możliwości motoru i daje dużo frajdy z jazdy, choć nawet w trybie comfort jest dość twarde. Silnik 2,5T do doskonały wybór do osób, które cenią sobie wysoki komfort i ponadprzeciętne osiągi, a nie robią dużych rocznych przebiegów.
10,9
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
przy tym silniku nie można powiedzieć, że to oszczędny silnik, spalanie bardzo wysokie ale w zamian za to dostajemy ogromną frajdę z jazdy.
Ford Mondeo IV Kombi