Szukaj

Raporty zużycia paliwa Ford Mondeo III

Podsumowanie 1767 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Ford Mondeo III
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
8,4
50,28 zł
65
8,6
51,87 zł
196
8,5
51,25 zł
10
9,5
57,02 zł
36
9,2
55,07 zł
81
11,0
65,88 zł
11
11,1
66,94 zł
15
11,1
66,58 zł
5
11,6
69,66 zł
42
Pokaż więcej silników
Silniki Benzynowe Ford Mondeo III
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
10,1
31,32 zł
10
10,2
31,70 zł
59
10,1
31,40 zł
9
11,4
35,37 zł
35
11,3
35,15 zł
5
13,3
41,30 zł
11
13,1
40,77 zł
14
Pokaż więcej silników
Silniki Diesla Ford Mondeo III
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
6,7
40,57 zł
62
6,9
42,06 zł
177
7,0
42,99 zł
229
6,7
40,63 zł
628
6,7
40,66 zł
64

Zużycie paliwa Ford Mondeo III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Lista raportów zużycia paliwa (1767)

6,5
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
8,5
Ford Mondeo III
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Cykl mieszany. Ok 40 km dziennie, połowa miasto, reszta poza miastem, ale prędkości do 100 to spalanie 9 do 9,5 litra na 100. Poza miastem ok 7,5.
5,7
Ford Mondeo III
Sedan 2.0 TDDi 115KM 85kW
Przy tankowaniu do pełna (pojemność baku 58 litrów) można zrobić 1000 kilometrów w cyklu mieszanym, a na trasie Polska - Niemcy - Austria - Włochy na jednym tankowaniu zrobiłem 1200 kilometrów przy prędkości ok. 100 km/h. Bardzo rzadko jeżdżę tylko po mieście, ale gdy mi się zdarza to spalanie rośnie do 7 litrów/100 km.
8,3
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Średnia z 10 miesięcy to 8,8 Litra (10046km 883,85Litra). 90% to jazda po Warszawie, krótkie odcinki. Typowa trasa 13 km rano spokojny dojazd do pracy, popołudniu 13 km powrót w korku, kilka razy w tygodniu dojazd do sklepu 3 km a raz w tygodniu dalej 25 km. Średnie spalanie z tankowania pod korek: Miasto od 8,5 Litra do 9,3 Litra. Trasa od 5,8 do 6,3 Litra Generalnie dobry na długą trasę, na odcinku 500-600 km spali średnio koło 6, gorzej w mieście tu trzeba liczyć średnio 9. Tak wiec spali z 2 litry więcej niż Turbodiesel o tej samej pojemności ale na krótkie dystansy do miasta dla mnie lepszym wyborem był silnik benzynowy, W zimę Diesel nawet by się nie nagrzał do właściwej temperatury.
10,4
Ford Mondeo III
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
10,4
Ford Mondeo III
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Minimalne spalanie to trasa Polska Chorwacja Polska na tempomacie licznikowe 130km/h spokojnie bez szaleństw w 2 osoby. Po mieście ok 45 tyś mieszkańców 10-10,5l LPG Instalacja STAG 300-4 ważne wtryski HANA czerwone (wcześniej były VALTEK i padała głowica a teraz na razie spokój)
8,4
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
7,0
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW
Spala z włączoną klimą tak naprawdę ok. 7.5 litra, natomiast komputer usilnie twierdzi, że 6.8. Kolejna sprawa: trzeba bardzo uważać na jakość paliwa. Po zatankowaniu na wielce autoryzowanej stacji paliw znanej firmy ich najlepszego produktu przez sześć - siedem tankowań przejeźdzałem na baku zaledwie 650 km (zima 2018), podczas gdy zwykle przejeźdzam ponad 800 km. Nie wiem, co było w tym paliwie, ale ono ewidentnie coś uczyniło z moimi wtryskiwaczami chociaż rzekomo to była werfa. Na szczęście spalanie wróciło do normy, ale potem jeszcze pojawił się inny problem a mianowicie taki iż przez pewien czas nie odpalał za pierwszym razem choć nie świeciła się sławetna spiralka, po wyłączeniu i ponownym włączeniu trzeba było odczekać aż pojawi się mrugająca spiralka po czym znów wyłączyć, a następnie znów włączyć i odpalał. Teraz jakoś i ten problem zaniknął i znów pali od razu. Podsumowując nie należy się sugerować bzdurami podawanymi przez komputery tylko trzeba sprawdzić na podstawie tankowań. Ja zastosowałem lanie pod sam korek z odczekaniem na odpowietrzenie dzięki czemu bardzo dokładnie kontrolowałem zuzycie paliwa i wizualnie i po ilości wtłoczonego paliwa. A tak przy okazji okazało się że jak mi zgasł z braku paliwa to władowałem w niego aż ok. 65 litrów (pod sam korek) choć oficjalnie tyle nie wchodzi do baku. Zwykle tankuję pod korek 63 litry. Co do dynamicznej jazdy nie powinien spalać więcej niż przy wolnym przyśpieszaniu (termodynamika: nie ważne jaką drogą się dochodzi od stanu początkowego do końcowego) bo to nie ma znaczenia czy szybko czy wolno dochodzi się do tego samego stanu. Niestety wpływ tutaj mają częste straty energii związane z niepotrzebnym wyhamowywaniem przez co traci się dużo energii i to jest przyczyna większego zużycia paliwa. Natomiast dla diesli wskazane są obroty 1500 - 2000 obr/min, przy mniejszych (jeździłem 1100-1200) na zwykłym paliwie zatkały mi się wtryski i przy ok 178 tys musiałem wszystkie cztery regenerować. Ponadto koło dwumasowe nie "lubi" za bardzo obrotów w tym zakresie na 4-tym lub 5-tym biegu. A około 1000 obr/min komputer sam utrzymywał obroty niczym Cruise Control, a nawet zwiększał pomimo że zupełnie zdjąłem nogę z akceleratora.
9,5
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
6,1
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
Ford Mondeo III