Autko bardzo wrażliwe na nogę kierowcy - jeżeli jedzie się delikatnie pali na prawdę przyzwoicie ale jak się przyciśnie to spala za dużo - odnośnikiem dla mnie jest poprzednie auto (Octavia 1,9 TDI 110 km) w którym spalanie było łatwiej utrzymać na niskim poziomie przy dynamicznej jeździe. Focus przy trasie ok. 100 km autostradą z maksymalną prędkością (ok. 200 km/h) spalił mi ok. 9-10 litrów. TDI Skody paliło ok.7,5-8,5. Przy codziennej jeździe w warszawskich korkach minimum jakie osiągnąłem to 5,5 litra - jazda typowo taksówkarska, bez szaleństw. Uznaję to za bardzo dobry wynik. Focus nie ma konkurencji w swojej klasie jeżeli chodzi o układ kierowniczy i zawieszenie. Hamulce super (ja mam 4 tarcze, w służbowym 1,6 benzynowym mam tarcze i bębny i też dają radę). Przyjemność z jazdy jest super jak na kompakta. Ceny w ASO są umiarkowane, a biorąc pod uwagę że auto jest absolutnie bezawaryjne to koszty utrzymania uznaję za bardzo niskie. Ogólnie rzecz biorąc opłaca się dopłacić trochę kasy do diesla - benzyniaki wciągają na prawdę dużo paliwa (1,6 w normalnej eksploatacji 9-10 l/100 km.).