Focus 1.6 jest kontynuacją mało ekonomicznych silników benzynowych w Fordach. Rozważałem zakup tego modelu, ale kilka tysięcy km zrobionych służbówką, wyleczyło mnie z tego pomysłu.
Podstawowym problemem tego modelu jest źle zestopniowywana skrzynia biegów i brak "szóstki". Nie dość, że silnik dość frywolnie poczyna sobie z paliwem to, jego wysokie obroty przy prędkościach autostradowych nie pomagają. Na 5 biegu przy 3000rpm mamy ok 105 km/h. Aby jechać ponad 140 km/h silnik trzeba kręcić sporo powyżej 4000rpm. Wówczas po pierwsze jest głośno a po drugie komputer pokładowy przeraża zarówno średnim jak i chwilowym spalaniem. Dźwięk silnika nie jest miły dla ucha i ani trochę nie kompensuje wiru w baku. Realne spalanie jest następujące.
Autostrada średnio 120-140 km/h - ok. 11,5 l/100km
Autostrada średnio 140-190 km/h - ok. 14,8 l/100km (byłoby więcej nawet pod 20l/100km, ale ruch uliczny nie pozwalał)
Miasto - małe korki, spokojna jazda - ok. 9-10 l/100km
Trasa - przepisowo ok. 7,5-8 l/100km
Jazda z zachowaniem eco-driving´u - ciężko zejść poniżej 6 l/100km.
Przy 50 litrowym zbiorniku paliwa trasa Gliwice-Wolfsburg (ok 740km) wymaga nawet 3 tankowań.
Być może te wyniki niektórych nie przerażają, ale warto pamiętać, że to tylko 100KM. Znam bardziej ekonomiczne pojazdy z większą mocą.
Auto z tym silnikiem nie nadaje się na trasę a komputer zaniża spalanie o ok 5-15%.