Coz, przede wszystkim trzeba miec na uwadze, ze wskaznik zuzycia paliwa jest bardzo niedokladny,i trzeba zuzycie sprawdzac po ilosci wlanego paliwa. A z tym jest lepiej niz sie mowi:). Na trasie w Polsce, 450 km, z 3 osobami i pelnym bagazem, przy predkosci do 120km/h tam gdzie mozna bylo tyle jechac, spalila mi tylko 6l/100 km, co nie jest zlym wynikiem,biorac pod uwage czeste wyprzedzanie ciezarowek na wiekszoci dlugosci tej trasy. Jadac autostrada na odcinku 900 km, z predkosciami 140-150 km/h, spalila mi rowno 7 litrow, ponownie z 3 osobami na pokladzie i pelnym obciazeniem. Ten silnik nie jest az takim mulem, jak sie go opisuje, nie sprawdzi sie moze w sprintach ze swiatel, ale jego charakter mi odpowiada - nisko polozony moment obrotowy sprawia,ze nie trzeba go krecic na wysokie obroty, a dzieki temu da sie zejsc ze spalaniem. Jest dosc elastyczny. Podejrzewam,ze raporty o duzym spalaniu biora sie :
1) po czesci z opierania sie na wskazaniach wskaznika;
2) jazdy na wysokich obrotach, ktorych ten silnik nie wymaga do sprawnej jazdy (poza wyprzedzaniem, bo wtedy to moze trwac wiecznosc bez porzadnej redukcji)