Szukaj

Zużycie paliwa Ford Explorer – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Ford Explorer

16,7
Ford Explorer II
Terenowy 4.0 205KM 151kW
Od półtorej roku jestem szczęśliwym posiadaczem Explorera drugiej generacji. Generalnie jeżdżąc bez oszczędzania, czyli całkiem dynamicznie po mieście spalanie wychodzi mi między 18-21 litrów LPG, zależy czy ciepłą porą czy zimą. W trasie przy 130-150 też wyjdzie około 17-19 litrów. Ale jeżdżąc oszczędnie w mieście zejdę do 17, a w trasie rekordowo udaje mi się schodzić do 12,5-13,5 litra. Nie przekraczając 100 km/h. Jak na samochód ważący ponad 2 tony, posiadający opony A/T 32 cale i lift zawieszenia o 3 całe to świetne wyniki biorąc pod uwagę pojemność 4 litrów silnika. Trzeba uważać na skrzynię biegów bo to bolączka tego auta, chyba, że się go kupi z silnikiem V8. W terenie to już zależy, bo jadąc na reduktorze po błocie, czy piasku bardzo często przekroczy i 30-40 litrów. Rekord na rajdzie 153 km na butli do pełna wbite 70 litrów. Ale zawody to co innego niż rekreacyjna jazda :) To auto się kocha i nienawidzi jednocześnie, ale mój egzemplarz zostaje ze mną na zawsze. Nieporównywalna radość z jazdy i respekt na drodze u innych użytkowników dróg.
12,6
Ford Explorer IV
Standard 4.0 212KM 156kW
Minimum na autostradzie to niecale 10l, przy 5 osobach i tempomacie na 105-110 km/h (czasem trzeba bylo przestawic bo jednak jakas ciezarowke od czasu do czasu trzeba wyprzedzic). W zwyklej jedzie drogami krajowymi spokojnie miesci sie w 11l i to nawet w gorach (o ile sie hamuje silnikiem z gorki). W miescie przy delikatnej jezdzie min to 14l a w cyklu mieszanym (rowniez delikatnie) ok 12. Natomiast jak sie w miescie "cisnie" to moze i w 20 sie nie zamknac. Generalnie jak ktos potrafi spokojnie jezdzic w dluzsze trasy i nie ma cisnienia na wyscigi, to nawet srednio sie oplaca gaz montowac. Ale jak ktos ma ciezka noge, albo musi gnac 140 km/h to LPG ratuje portfel.
15,0
Ford Explorer IV
Standard 4.6 295KM 217kW
4,6 litra V8 i spalanie maks 20 litrów gazu w mieście to wedle mnie wynik świetny. Ze spokojem można w trasie zejść do 15 litrów LPG w trasie. Jak pomyślę , ze po centrum miasta mogę jeździć taką bryką za kwotę około 9-10 litrów benzyny to mi się papa śmieje :) Reszta kosztów, praktycznie orientowałem się tylko teoretycznie, też w miarę przystępna. Cenę generuje raczej rozmiar auta. Nie są to jednak kwoty kosmiczne jak w przypadku X5 czy Q7, raczej auta segmentu D +10-20%. Czyli dla ludzi, w końcu po to jest ten samochód. Czasem trzeba chwilę zaczekać, ale miesiącami jak to twierdzą "fachowcy" a 2-3 dni dłużej niż w standardzie.
16,2
Ford Explorer III
Terenowy 4.0 V6 213KM 157kW
zużycie paliwa z instalacją jak na taki silnik jest bardzo niskiego (w przeliczeniu na benzynę wychodzi jakby ten 4 litrowy stwór spalał 8l/100km benzyny. A to wszystko dzięki amerykańskiemu silnikowi, który na przy normalnej jeździe ma 1500 obrotów, dopiero po dodaniu gazu lub zmiany wajchy automatycznej wskakuje na poważniejsze obroty. Napraw nie ma, a wymiany tylko eksploatacyjne(oleje, filtry, filtry gazowe). Tył na piórach, więc nie ma co wymieniać, a z przodu raz regenerowałem sworznie (koszt 250zł para).
12,8
Ford Explorer V
SUV 3.5 V6 Duratec 290KM 213kW
Spalanie takiej ilości gazu to bardzo fajny wynik jak za jazdę takim dużym samochodem. Powyżej 150 km/h zaczyna być głośno wewnątrz od szumu powietrza i spalanie zaczyna szybko wzrastać , ale po co się tak spieszyć? Ten samochód zachęca raczej do spokojnej stabilnej jazdy bez szarpania się i miotania. Napęd 4x4 idealnie sprawdza się w zimie na śniegu i błocie pośniegowy. Nie jeździłem w trudnym terenie, ale myślę że też dałby sobie radę.
20,3
Ford Explorer IV
Standard 4.0 212KM 156kW
czesc, nie wiem czy mam cos z lpg albo mam ciezka noge ale zawyze spalanie, do 15-16 zszedlem raz na autostradzie z tempomatem przy 110, max to nawet w miescie jak deptam to 30 litrow, wiec uprzedzam innych ;) ta generacja jeszcze lubi łyknąć , tak auta nie zamienilbym na zadne inne, daje 9 na 10, jedyny minus - spalanie ;) pozdro !
14,0
Ford Explorer III
Terenowy 4.0 V6 213KM 157kW
Można zejść ze spalaniem poniżej 14 litrów. Warunek dobrze wyregulowany gaz wymienione filtry gazu i ważne powietrza. Trasa zwykła nie expresowka to zwykłe drogi między miastami. Prędkość między 65-90 km/h.
19,1
Ford Explorer IV
Standard 4.0 212KM 156kW
W trasie pali 19gazu, w mieście max 24gazu. Przeglądy tanie, ceny części nie droższe niż w mondeo i również dostępne. W Niemczech palił mi 14 gazu ale nie przekraczałem 120km/h no i lepszy gaz. Nie jest to jednak samochód dla Kowalskiego z pensją 3000pln. Ja jeżdżę raczej dynamicznie więc może i większe spalanie, ale przy tej masie auta (jest na ramie) to i tak ujdzie.
21,0
Ford Explorer II
Terenowy 4.0 162KM 119kW
nie wiem jak to u innych ale u mnie to około 18 litrów na trasie ,22 do 25 miasto a w terenie to jak ktoś by pytał ile traktor pali na sto ale wrażenia z jazdy są przyjemne niestety kosztem czegoś co i tak do masy auta nie są to najgorsze osiągi
22,0
Ford Explorer II
Terenowy 4.0 205KM 151kW
Spala jak smok wawelski.Ale to jest Śląsk cały czas miasto.Na autostradzie i w górach jeżdżę na bęnzynie 95vpa.Jak mrozy poniżej10 to też bęnzyna.Uruchamia się na bęnzynie czy zimny czy ciepły.Taka instalacja gazowa,pełny wtrysk.O spalaniu to najlepiej nie pisać.Mam naklejkę na tylnej klapie 30l/100km.
Ford Explorer