Ogólnie bardzo fajne auto i za tę niewygórowaną cenę prawie idealne. Zalety można by wymieniać bez końca. Kilka z nich to:
+ dynamiczny silnik z ogromnym zapasem mocy i niezłym przyspieszeniem 5.6s do 100km
+ niewielkie spalanie jak na 2-tonowe auto z 4x4 i silnikiem 2.7 V6
++ średnia z 40 000km w cyklu mieszanym to 11.7 l/100km
++ trasa to 8-9l
++ miasto 12-13l
++ stała jazda 90km/h = 9l
+ bardzo dużo miejsca w środku i w bagażniku 602l
+ bardzo bogate wyposażenie (lepsze niż w niektórych droższych modelach premium)
+ bardzo bezpieczne
+ dobrej jakości wnętrze i bardzo wygodne
+ bardzo przemyślane przyciski i system Sync3 chodzi idealnie szybko i dokładnie
+ kamera 180st z przodu bardzo się przydaje
+ wersja Sport wygląda prezentuje się wspaniale (moim zdaniem najładniejszy SUV dostępny obecnie na rynku)
+ dobrze wyciszony
+ wiele innych...
Ale nie jest bez wad (chociaż jest ich niewiele i nie są zbyt uciążliwe):
- brud wchodzi w wiele zakamarków (np. w zakładki w progach drzwi od wew strony, pod klapą bagażnika itp.). Warto po myjni dodatkowo wyczyścić szmatką wszystkie zakamarki
- na parkingu idealnie się sprawuje adaptacyjna kierownica, bo jest mocno wspomagana, ale po przekroczeniu 10km/h robi się trochę za ciężka jak na mój gust
- duży promień skrętu i duże gabaryty utrudniają nieco parkowanie w ciasnych miejskich miejscach (jak w większości suv'ów)
- turbo dziura na ok 2s
- autom. skrzynia biegów chodzi super, ale przełączanie między biegami jest zbyt delikatne i łatwo się pomylić np. zamiast D włączyć N (kwestia wprawy)
- lusterka mogły by być większe (ale są 2 kamery, więc tragedii nie ma)
- max. średnie spalanie jakie zanotowałem to 16l/100km zimą przy zimnym silniku w górzystym terenie na krótkiej trasie miejskiej (3km), ale to chyba każde auto by miało podobne w takich warunkach. Na dłuższym dystansie po nagrzaniu spada do ok 12-13l