Dla tych co dotrwali. Auto waży 1510kg, to o prawie 200 więcej niż poprzedni model(1330). Aby przemieścić z punktu A do punktu B przedmiot o masie 200kg większej należy dostarczyć więcej energii, powie fizyk, ale to nieprawda.
PLUSY:
1.Nowy Fiat Doblo stawia powietrzu mniejszy opór,
praktycznie do prędkości 90km/h zużycie paliwa oscyluje w granicach 5,8-6,4 litra (70km/h eco-drive da 5,5l)
2.W zakresie od 90-140km/h nie przekracza 8l/100km
3.Cztery osoby + ładunek daje 7,5 litra w jeżdzie mieszanej (6,4l/100 pusty samochód na mieście)
4.Auto pod pełnym ładunkiem (850kg) i z dodatkową przyczepą (650kg) na trasie spala średnio 8l/100km, mając pusty powrót.
W ramach eksperymentu na trasie 100km z ładunkiem i pusty powrót 100km potrafiłem zejść do 6,8 litra używając funkcji eco-drive TomTom.
Natomiast jak leciałem, jako spóźniony świadek na ślub kościelny 250 km od domu wyszło 10,4 litra i to jest rekord aktualny.
SA TO BARDZO DOBRE WYNIKI.
5. Okazuje się, że w ASO można też go bardzo tanio naprawić, np za lakierowanie połowy bocznych drzwi przesuwnych 350zł, wymiana klocków - robocizna 45zł
WARTO SPYTAĆ O KOSZTY ZANIM POSZUKASZ RZEMIEŚLNIKA.
6.Jest sporo już zamienników, są używki dostępne.
MINUSY:
1.Na cenę przeglądów wpływa wzięta z kosmosu cena oleju Selenia-Fiat, ale zgodnie z nowym prawem konsumenckim możesz przywieźć ze sobą olej tej samej klasy do serwisu, podobnie, jak filtry i zaczyna być tanio.
KONKLUZJA:
Najlepszy w tym segmencie rynku.