Witam wszystkich posiadaczy cienkusa. Jeżeli auto jest dobrze wyregulowane to spalanie przy oszczędnej jeździe schodzi niewiele ponad 6 l na 100 i to w zimę w cyklu mieszanym. A o to sekret oszczędnej zada 1 bieg służy tylko do ruszenia wbijamy 2 i jedziemy nie przekraczamy 50% starajmy się jechać przy pedale wciśniętym minimalnie ja około 25% gazu i jadę. Prędkości do zmiany biegów to około 40 km/h czwarty wbijamy przy koło 60 km/h. Jak go kupiłem to palił 13 z ciężką nogą na 76,6 kilometrów! Dałem go do mechanika aby mi przeczyścił gaźnik wyregulował zrobił to w cenie 270 zł. Wymienił mi wszystkie paski uszczelki także przeponę od mebramy i świece razem z przewodami dodatkowo dał mi taki jak ma być filtr paliwa bo miałem za mały więc ten gaźnik przeżyje to auto. Jeszcze bym zapomniał sprawdźcie czy pedał gazu się wam nie blokuje to wymieńcie linkę to też dużo wam da mi na to popatrzył jak pojechałem drugi raz żeby mi popatrzył czy obroty się nie zmieniły. Wymieniłem dodatkowo olej razem z filarem oleju na najtańszy olej lotos mineralny. Bo niestety aisany przy ponad 100 tys. km lubią się psuć. To zaczęło mi palić 7,46 l z ciężką nogą jak startowałem to nieraz trawę wyrywałem później pojechałem do gościa zmniejszył mi jeszcze kapkę obroty to zeszło do 7,2 i oczywiście linkę od pedału gazu dał nową. Teraz zacząłem jeździć ekonomicznie to w cyklu mieszanym pali około 6,3 przy prędkościach max 70-80 km/h to jest oszczędne poza miastem więc pali mi mało a po mieście do max 6,5 l dochodzi i to w zimie w grudniu!. Starajcie się jak najszybciej ruszać nie grzać silnika bo w czasie jazdy przecież się zagrzeje dodatkowo jeżeli postój trawa ponad 20 sekund to zgaście silnik bo w starszych autach pali więcej wam na uruchomionym silniku paliwa niż na zgaszonym. Starajcie się jak najszybciej wbić 4 więc przy pedale wciśniętym do 50% ja 25% pedału wciskam to zauważycie dużą różnicę i unikajcie zbędnych zmian biegów.