Szukaj

Raporty zużycia paliwa Fiat Bravo II Hatchback 5d

on - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,9
Deklaracja producenta
5,3
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,0
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.7
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
7.2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.8

Lista raportów zużycia paliwa (188)

6,6
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Przy 120 km/h na autostradzie, pali w granicach 5 l. W miescie przy ruszaniu spod swiatel z piskiem kol spalanie na poziomie 8 l. Srednio w miescie wg komputera 6,9 l
6,6
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Przy 120 km/h na autostradzie, pali w granicach 5 l. W miescie przy ruszaniu spod swiatel z piskiem kol spalanie na poziomie 8 l. Srednio w miescie wg komputera 6,9 l
6,6
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
5,6
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
5,5
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Zużycie paliwa na tą pojemność i prędkości niewielkie za to serwis mógłby być tańszy.
5,8
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
6,1
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Troche większe spalanie niż podaje instrukcja, ale to niechamownia lecz polskie drogi
5,5
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Średnie spalanie to 5,8l/100km, uzyskiwane przy długich podróżach z prędkością autostradową (do 150/h) jak i przy normalnej jeździe częściowo w mieście. Charakterystycznym jest, iż trudno mi uzyskać spalanie poniżej 5l i powyżej 6,4l. Ceny przeglądów, jak to we fiacie, przystępne. Irytuje fakt, iż mimo że wymiany oleju wydłużono do 30tys, przeglądy gwarancyjne są co 20tys.
6,7
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Spalanie tego auta to temat rzeka. W mieście pali mniej niż na autostradzie. W cyklu miejskim przy normalnej jeździe po zakorkowanym Poznaniu komputer pokazuje 6.0 - 6.2 l/100km. Kiedy wyjadę na autostradę to spalanie rośnie do 6.5 przy 140km/h na liczniku gdy GPS pokazuje wtedy prędkość 126km/h. Czyli licznik oszukuje o 10%. Do tego komputer zaniża spalanie średnie o 0,4 l. W efekcie auto pali w mieście około 6,7l. co i tak jest bardzo dobrym wynikiem jak na 1,3t. i 120KM. Producent podaje apetyt w cyklu miejskim na poziomie 6,9. Na autostradzie przy 126km/h Bravo pali 7 litrów co jest żenadą. To efekt braku 6 biegu oraz dość szerokiego i wysokiego rozmiaru auta w stosunku do jego długości. Gdyby auto było dłuższe o 70cm spalanie na pewno by spadło. Inną sprawą jest także konstrukcja tył auta gdzie w wyniku zawirowań i oderwania strug rośnie opór powietrza. Można to poznać po powierzchni, która ulega zabrudzeniu zimą na tylnej części karoserii w wyniku własnych "turbulencji" powietrza. No ale takie są koszty dużego bagażnika. Apetytowi na paliwo nie pomagają także duże lusterka. W wartościach zużycia paliwa może kryć się jeszcze jedno zakłamanie, nie sprawdziłem czy licznik przebytych kilometrów jest wiarygodny licząc w tym aspekcie na uczciwość producenta. Warto zaznaczyć, że moje wyliczenia robiłem zimą przy ujemnych temperaturach, na zimowych oponach i przy małym przebiegu auta. W podsumowaniu można dodać, że w Polsce autostrad wiele nie ma a zwykłe szosy to raczej teren zabudowany niż trasa więc na nasze warunki auto wręcz idealne. Jeździć należy od 1500 do 2500 o/min i hamować silnikiem a auto odwdzięczy się na stacji benzynowej.
6,7
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Pomiar z komputera pokładowego na odcinku 4,5k kilometrów wskazuje: 6.6 przy 80% trasy (bardzo dynamiczna jazda), 20% korki w Warszawie, zdecydowanie ruszanie na światłach, itd.
Fiat Bravo II Hatchback 5d