Szukaj

Raporty zużycia paliwa Dodge Caravan V Grand Caravan

pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 240KM 177kW (w l/100km)
Średnie zużycie
13,7
Deklaracja producenta
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
12.9
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
17.7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
10.7
lpg - zużycie paliwa dla silnika 4.0 240KM 177kW (w l/100km)
Średnie zużycie
12,0
Deklaracja producenta
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
10.5
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
15.5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
10.0

Lista raportów zużycia paliwa (4)

15,5
Dodge Caravan V
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
12,0
Dodge Caravan V
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Nowy silnik 3,6 283KM. Zużycie paliwa dotyczy LPG - sekwencja STAG 300. Przy spokojnej jedździe za miastem z predkościami ok 100km/h - zyżycie ok 10,5 l gazu na 100km.
13,1
Dodge Caravan V
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Na stronie jest błąd, ten silnik ma 251KM przy 6000 obr./min. Spalanie na trasie do 110km/h jest naprawde niewiarygodnie niskie, zwlaszcza, ze on ciagnie w zasadzie na kazdym biegu. Jednak w trakcie aktualnej zimy (grudzien 2010), gdy drogi byly nieodsniezone, gololedz, odpalanie silnika 10min przed wyjazdem i podgrzewanie wszystkich 4 foteli, spalanie siegnelo 17 L/100km. Ale to i tak tyle, ile Durango 5.7 w lato przy delikatnej jezdzie. W porownaniu z silnikiem 3.8L (o mocy 197KM - blad na stronie) 4.0 jest duzo elastyczniejszy, lepiej brzmi i bezpieczniejszy na drodze. (rozpedza sie niewiele wolniej od Durango z HEMI, a roznica 90KM!!) Wszystko dzieki "dziwnie" dzialajacej nowej 6-cio biegowej skrzyni. Nie za bardzo rozumiem dzialania, a w zasadzie sposobu zmiany pierwszych trzech biegów. Te trzy biegi są bardzo krotkie i pozwalaja na jak najszybsze rozpedzenie do 100km/h, jednak zmiana tych biegow odbywa sie bardzo... drastycznie - jak w manualu. Czuc silna przerwe przy kazdej zmianie i mocne kopniecie mocy. Bywa tak, ze ESP sie jeszcze zaswieci wlaczajac 3. bieg. Pozostale 3 biegi wchodza wrecz cudownie gladko. Podsumowując, silnik 4.0L to najlepszy wybór - 3.8L za slaby do ciagniecia 2 ton (jezdzilem - typowy cruiser), to o 3.3L nie wspomne. A co do europejskiego diesla. Jak ktos lubi slyszec, jak pod maska halasuje "mucha w kasku", smierdzi, trzesie, nie brzmi i nie jedzie, ale mniej pali, to nie ma problemu. :)
12,6
Dodge Caravan V
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Tutaj kiepsko, ale coś za coś. Wcześniej zwracałem uwagę na koszty eksploatacji. Teraz również bo spalanie jest spore, ale przy uwzględnieniu wszystkich zalet taki mamkament schodzi całkowicie na bok. Auto tyle spala tyle ile deklaruje producent, zobaczę czy po wstępnym okresie eksploatacji coś w tym temacie się zmieni.
Dodge Caravan V Grand Caravan