Szukaj

Zużycie paliwa Cupra – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Najnowsze raporty Cupra

10,1
Cupra Ateca
Crossover 2.0 TSI 300KM 221kW
Oszczędnie trasa 150 kilometrów drogi krajowe jazda do max 90km/h - rekordowo 6,1 ale standardowo udawało mi sie średnio 6,7 przy naprawdę kontroli gazu (męcząca jazda patrząc ciagle na wskazania spalania, nie polecam). Przy zwyklej jeździe 90-100 bez nadmiernego używania gazu 8-8,5l. Autostrada to na lekkim gazie do 110kmh okolo 8,5l, ale gdy już pomykamy 140kmh to 11-11,5 średnio, prędkość 160kmh to już będzie okolo 13,5-14l, a wyżej lepiej nie mówić. Miasto w zależności od korków ale 11-14L Tryb ECO zmniejsza reakcje na gaz i dławi motor a zarazem spalania praktycznie nie zmienia gdy potrafi operować się gazem. Ewidentnie brakuje mu zmiany ostatniego przełożenia, 7 ostatni bieg zapina przy ponad 240kmh, a przy 140kmh ma zbyt wysokie obroty, lekka modyfikacja ostatniego przełożenia myślę nie wpłynęła by na osiągi a zmniejszyła zużycie przy prędkości autostradowej.
7,8
Cupra Ateca
Crossover Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Mam to auta od miesiąca jako auto w długoterminowym wypożyczeniu. Nie jestem więc do niego przywiązany sentymentalnie bo to tylko auto służbowe. Jeśli chodzi o spalania to muszę przyznać że technologia odłączania dwóch cylindrów robi świetną robotę. W mieście daje się utrzymać spalanie poniżej 8 litrów, jeśli nie depcze się w podłogę i wykorzystuje dojazdy na minimalnym gazie lub na luzie. W trasie na ekspresówce (120km/h) w cztery osoby wychodzi 7,1-7,3, podczas jazdy na autostradzie na tempomacie 140-150km/h spala 8,2-8,4. Średnia auta z przebiegu 20 tys. km to 7,7. Jak dla mnie to rewelacja a przy tym komfort jazdy i w mieście i w trasie jest imponujący jak na ta klasę auta i generalnie jak na auto użytkowe. Nie miałem okazji jeździć na drogach lokalnych do 90km/h, ale widząc co mi pokazuje komputer przy tych prędkościach to wynik na poziomie 6 l wydaje się całkiem realny. Skrzynia automat DSG.
2,5
Cupra Leon II
Sportstourer PHEV 1.4 e-Hybrid 245KM 180kW
Bardzo Fajny samochód. Co prawda ma za duże przełożenie mocy na przednią oś bo 245 koni sprawia że auto się ślizga na suchej powierzchni ale względy ekonomiczne czyli ilość zużytego paliwa i energii w stosunku do przejechanego dystansu sprawia że auto jest super. Przykłady spalań których nie mogę umieścić w tabelkach: Jazda na samym prądzie temperatura 23 na zewnątrz zużycie 15-16 kW przyjeździe ekonomicznej do 70 km/h Jazda w stylu hybrid do 70 km na godzinę spalanie 1,2 l na 100 + prąd około 10 kW czyli 10 *0.8= 8 zł/ 100 km czyli jakieś 1.3 l benzyny Podsumowując to przy oszczędnej jeździe z pani 2,5 litra przeliczajac prąd z paliwem. Jeśli jadę w dalsze trasy na przykład 200 km to spalanie jest na poziomie około 2 3 l do momentu kiedy jeszcze jest zasięg prądowy Jeśli w baterii nie ma już prądu auto działa tak jak Toyota hybrid i spalanie jest na poziomie 4,6 litra benzyny samego paliwa. Prąd jest produkowany z kół i hamulców. Super sprawą w tym aucie jest opcja jazdy z żegluga. Czyli możesz rozpędzić swoje auto do prędkości przykładowo 80 km/h i przyjechać bez hamowania spory kawałek czasami 3 - 4 km. Auto wtedy nie pracuje nie pobiera energii ani paliwa to daje sporo oszczędności. Miesięcznie robię około 3000 km i tankuję i jeden raz auto za 170 zł do pełna. Jedyny problem w tym aucie to komunikacja Bluetooth. Myślę że wszyscy producenci aut mają z tym problem mój sąsiad ma Toyotę z 2023 roku i też ten sam problem. Wiąże się to z tym że telefon potrafi rozłączyć się w trakcie rozmowy i zablokować cały układ audio. Trzeba wtedy zatrzymać auto i uruchomić ponownie silnik by zresetować układ.
10,2
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Miasto trasy 3-5 km w korku 13-17l. Miasto wieczorami bez korów 9l. Autostrada 120 km/h - 7l, autostrada 140-160 kmh - 8,5-9l. Drogi krajowe ok 7l. Srednia z pierwszych 4000km 10.2 (70% trasa, 30%miasto krótkie trasy).
9,3
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Miasto 9l - 12l, zależy od średniej prędkości (korki), jazda drogą krajową z dozwoloną prędkością na odcinku 60 km 6.6 l. Autostrada 180 -11 l. Przez pierwsze 3 tyś km auto spalało więcej paliwa.
8,0
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Miasto od 9 do 12 litrów. Jazda do Chorwacji i powrót autostradami, zgodnie z ograniczeniami 7.2 w dwie osoby i pełen bagażnik. Piza autostradami można zejść do 6 litrów. Dynamika w trybie sport zaskakuje pozytywnie.
8,1
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Miasto od 9 do 12 litrów. Jazda do Chorwacji i powrót autostradami, zgodnie z ograniczeniami 7.2 w dwie osoby i pełen bagażnik. Piza autostradami można zejść do 6 litrów. Dynamika w trybie sport zaskakuje pozytywnie.
8,5
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Miasto od 9 do 12 litrów. Jazda do Chorwacji i powrót autostradami, zgodnie z ograniczeniami 7.2 w dwie osoby i pełen bagażnik. Piza autostradami można zejść do 6 litrów. Dynamika w trybie sport zaskakuje pozytywnie.
8,8
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Miasto od 9 do 12 litrów. Jazda do Chorwacji i powrót autostradami, zgodnie z ograniczeniami 7.2 w dwie osoby i pełen bagażnik. Piza autostradami można zejść do 6 litrów. Dynamika w trybie sport zaskakuje pozytywnie.
6,4
Cupra Leon II
Hatchback 1.5 eTSI MHEV 150KM 110kW
Jeździ się bardzo komfortowo. Przy 8.5 tys. wystąpiła "awaria układu napędowego". Sprawę załatwiła "aktualizacja oprogramowania sterownika skrzyni biegów". Podaję wskazania wg komputera (po zatankowaniu +/- 5PLN). 6,5 - jazda pomiędzy 100 a 120 km/h przez ok 50 km + 50 km/h przez 10 km 4,7 - tempomat na 70 km/h, płynna jazda prawym pasem, raczej "z górki" 8,0 - jazda pomiędzy 130 a 150 km/h przez ok 500 km.